Syöttötuoliin ennenkuin istuu tuetta?

  • Viestiketjun aloittaja Äiti ja tyttö 6 kk
  • Ensimmäinen viesti
Äiti ja tyttö 6 kk
Heipsan!

Voiko lasta istuttaa syöttötuolissa, vaikka ei osaakaan vielä istua ilman tukea? Istuu kyllä selkä suorassa tuettuna. Mitä mieltä olette? Ei jaksaisi aina sitterissä lattialla syöttää. Olen sillon tällön pitänyt syöttötuolissa. Onko tästä haittaa? Kiitos vastauksista!

Äiti ja tyttö 6 kk
 
ainakin meillä istuu.. ja neuvolasta sain semmosen yleisneuvon että sitten kun lapsi ottaa itse konttaus asenon, voi istua syöttötuolissa niin paljon kuin haluaa.. ja näkeehän sen lapsen asenosta jaksaako suorana istua =)
 
Joo, kannattaa seurata miten jaksaa istua. Meillä tyttö 7.5 kk ei ole vielä noussut istumaan lattialla, mutta osaa istua ilman tukea kun laittaa lattialle istumaan.
Kun oli 6 kk, ei vielä istunut tuetta ja kokeilimme syöttötuolissa mutta lysähti heti ja pää rupesi painumaan.
Nyt jaksaa olla jo jonkun aikaa. En anna vieläkään kuin yhden aterian syöttötuolissa / päivä kun menee jo lopussa aina kallelleen. Pikkuhijaa.. :)
 
meillä tyttö 5kk.ja ei suostu kuin istumaan ,vaikkei tuetta itse vielä pystykkään ja tällä viikolla otettiin lopullisesti syöttötuoli käyttöön kun sitterissä oli sellaista pelleilyä syömiset ja kaikki.
sitterissä sellainen muovisuoja joka samalla tukeekin ,kun istuu.näin meillä'.
En silti muuten istuta siinä kuin nuo syömiset.
 
Mie kysyin tuosta istuttamisesta 5kk neuvolassa ja terkka sanoi että voi istuttaa jo syöttötuolissa syötön ajan ja muutenkin että vauva näkee mitä ympärillä tapahtuu.
Ja ei meillä tuo vauva vielä mitenkään konttausasentoon mee tai muutenkaan liiku mihinkään.
 

Yhteistyössä