Syöpä sairaiden lasten vanhemmat,oletteko kokeilleet sitä hedelmää minkä sanotaan olevan kaikkein tehokkain?

  • Viestiketjun aloittaja Sairaanlapsenäiti
  • Ensimmäinen viesti
"hoitaja"
Luulen, että tämä hedelmä menee samaan kastiin kuin kymmenisen tai enemmän vuotta sitten myyty Noni-mehu, joka sitten vedettiin markkinoilta myrkyllisenä. Piti tehota kaikkeen nivelreumasta AIDS:iin. Oli myös trooppinen hedelmämehu.
 
"hei"
Se on lapsellista, että uskotaan sokeasti luontaistuotteisiin vaatimatta minkäänlaista näyttöä. Se, että joku luonnonaine tappaa laboratorio-oloissa syöpäsoluja, ei missään nimessä tarkoita, että sillä voidaan hoitaa tehokkaasti ihmistä. Mitä järkeä on syödä jotain kalliita kapseleita, joiden toimivuudesta ei ole minkäänlaista näyttöä, mutta jotka voivat pahimmillaan aiheuttaa hermovaurioita, kuten tämä Graviola? Luontaistuotebisnes on ihan samanlaista bisnestä kuin lääketeollisuus, sillä erotuksella että lääketeollisuuden tuotteiden toimivuudesta pitää olla näyttö, ja sitä valvotaan. Luontaistuotteiden markkinoijat ovat myös "isoja rikkaita firmoja", ja suurin osa luontaistuotteista kuuluu luokkaan käärmeöljy.
Eihän tässä ollut mistään luontaistuotteista kysymys vaan hedelmästä. Ja mistäs sinä sen tiedät että se Graviola aiheuttaa hermovaurioita, oletko kenties itse kokeillut?
 
Se on lapsellista, että uskotaan sokeasti luontaistuotteisiin vaatimatta minkäänlaista näyttöä.
Tai että uskotaan sokeasti 'oikeisiin' lääkkeisiin, joista se lopullinen näyttö hankitaan vasta kentällä, niitten kokeitten jälkeen?
Kokeissa joitten läpäisemät lääkkeet pääsevät myyntiin, ei ole vielä ollut mitään mahdollisuutta hankkia jotain pitkän aikavälin näyttöä- ja vuosittain vedetään markkinoilta pois paljon lääkkeitä, muutetaan ja tarkennetaan tuoteselosteita yms.

En ole siis lääkevastainen, mutta en usko yhtään sen sokeammin niihinkään.
 
"aloittaja"
[QUOTE="hoitaja";26192649]Luulen, että tämä hedelmä menee samaan kastiin kuin kymmenisen tai enemmän vuotta sitten myyty Noni-mehu, joka sitten vedettiin markkinoilta myrkyllisenä. Piti tehota kaikkeen nivelreumasta AIDS:iin. Oli myös trooppinen hedelmämehu.[/QUOTE]

En kuule tiedä muuta kuin sen että meillä alkoi pojan arvot yms muut kohisten nousta ja ollaan hyvällä tolalla.
Se onko se sattumaa hedelmän syönnin aloittamisen jälkeen vaiko ei,sitä osannut lääkäritkään sanoa!
ainoastaan tämän aloituksen pointti on se että KANNATTAA KOKEILLA EI MENETÄ MITÄÄN!
ENKÄ NYT TARKOITA MITÄÄN PILLEREIDEN OSTAMISTA VAAN SUORAAN KAUPASTA SITÄ HEDELMÄÄ KUTEN ME OLEMME OSTANEET!

koskaan ei pidä sanoa koskaan ja tyrmätä jotain vain että joo taas tuollaista huuhaata,ei ole yhtä ainoata oikeata tietä missään asiassa.
 
"hei"
[QUOTE="hoitaja";26192682]googlettamalla selvisi, että nonia myydään taas, mutta terveysvaikutuksia ei saa mainostaa[/QUOTE]

Niinpä, olisko ne lääkefirmat saaneet aikanaan aikaan sen että se poistettiin myynnistä, ja nyt tuon ettei saa maiinnostaa?
 
"hoitaja"
Oli mikä oli mutta jos minun lapseni sairastuisi niin haluaisin kunnon hoidon ja lääkityksen, enkä hakisi kaupasta hedelmiä, jotka on raakana poimittu puusta jossain etelämeren saarella ja lähetetty kolme viikkoa suomeen jossain kylmässä ruumassa. Ei ole vitamiineja jäljellä enää sen matkan jälkeen.
 
[QUOTE="hoitaja";26192725]Oli mikä oli mutta jos minun lapseni sairastuisi niin haluaisin kunnon hoidon ja lääkityksen, enkä hakisi kaupasta hedelmiä, jotka on raakana poimittu puusta jossain etelämeren saarella ja lähetetty kolme viikkoa suomeen jossain kylmässä ruumassa. Ei ole vitamiineja jäljellä enää sen matkan jälkeen.[/QUOTE]

Eihän tässä olla kai muita hoitoja lopettamassakaan?
Annatko omillesi esim banaania, omenoita, appelsiineja tms? :D
Sama juttu niissä, raakana ne poimitaan ja ruumassa kypsytellään, hmph. :snotty:
 
"hoitaja"
Kaikki hedelmät raakana poimitaan, siksi niissä ei vitamiineja olekaan. Kyllä niitä silti syödään. Ja voi olla, että melko lailla kasvinsuojelumyrkkyjä myös. Mutta hyviä ovat. Eipä tästä enempää ja anteeksi jos loukkasin. Hyviä illan jatkoja.
 
"vieras"
jaa, enää se syövän parantava ihmejuoma jonka vaikutuksia lääketeollisuus rahanhimoisena kansalta salailee ja jonka käyttöä lahjotut lääkärit eivät suosittele, ei olekaan omenaviinietikalla maustettu vesi :eek:
 
mene pois
[QUOTE="hei";26192673]Eihän tässä ollut mistään luontaistuotteista kysymys vaan hedelmästä. Ja mistäs sinä sen tiedät että se Graviola aiheuttaa hermovaurioita, oletko kenties itse kokeillut?[/QUOTE]

Joo joo, voi ostaa hedelmänä, mutta kapseleiden ostaminen on helpompaa, kun aika harva lähikauppa tuota hedelmää myy, ja näitä Graviolaan liittyviä salaliittoteorioita tuputtavat juuri nuo kapseleita myyvät luontaistuotefirmat.
Graviola-hedelmän on nimenomaan todettu aiheuttavan hermostollisia häiriöitä. Toxicity of Annonaceae for dopaminergic neurons: Potential role in atypical parkinsonism in Guadeloupe - Lannuzel - 2001 - Movement Disorders - Wiley Online Library
Sen sijaan graviolan toimivuudesta hedelmän tai kapselien muodossa syöpähoidossa ei ole mitään näyttöä.
En ole mikään lääkefirmojen puolestapuhuja, mutta en tajua, miksi luontaishoitoihin suhtaudutaan niin kritiikittömästi.
 
"minä"
minkä takia te dissaatte? eihän kukaan täällä ole väittänyt, että syö hedelmä ja pum olet terve!!!!! kai sitä ihan jokainen äiti tekee kaikkensa, jos edes pieni toivonkipinä on?
Tosi hieno juttu, että olet kuullut tuosta hedelmästä :) Ja ihanaa, että saivat tilattua sitä kauppaan!
 
[QUOTE="hoitaja";26192605]Kuvittelisin, mutta tämä on vaan yksinkertaisen sairaanhoitajan ajatus, että jos tällaisesta hedelmästä tai lehtiuutteesta olisi jotain hyötyä lasten syöpien tai yleensä syöpien hoitamisessa, niin olettaisin sen olevan jo käytössä hoitomuotona. Ainakin lasten syövät pyritään kaikin tavoin parantamaan jos pienintäkin toivoa on.[/QUOTE]

No koko ajanhan uusia lääkkeitäkin keksitään. Ja lääketiede ylipäätään perustuu siihen, miten aikoinaan on luonnontuotteilla hoidettu sairauksia.

En nyt ota kantaa tähän nimenomaiseen tapaukseen, koska en ole siihen perehtynyt. Ihmetyttää vain, miten ilmeisesti nykyään ainoa oikea parannus voi tulla synteettisesti tehtaalta, kun ihmiskunnan aamunkoitosta asti on sairauksia parannettu luonnon antimilla?

Ja se, että luonnontuotteista "ei ole minkäänlaista näyttöä"...ei ehkä olekaan, mutta eipä lääketehtaillakaan ihan aukotonta ole homma. Jatkuvasti vedetään lääkkeitä markkinoilta ennustamattomien, jopa hengenvaarallisten sivuvaikutusten vuoksi. Miksi pitää olla näin mustavalkoinen? Eivätkö tosiaan länsimainen lääketiede ja luonnonkeinot mahdu kulkemaan rinnakkain, toisiaan täydentäen?
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
"minä"
[QUOTE="hoitaja";26192725]Oli mikä oli mutta jos minun lapseni sairastuisi niin haluaisin kunnon hoidon ja lääkityksen, enkä hakisi kaupasta hedelmiä, jotka on raakana poimittu puusta jossain etelämeren saarella ja lähetetty kolme viikkoa suomeen jossain kylmässä ruumassa. Ei ole vitamiineja jäljellä enää sen matkan jälkeen.[/QUOTE]

Et varmaan syö sitten mitään muitakaan ulkomailta tuotuja hedelmiä?
 
"Murmeli"
Jos olisi minunlapsestani kyse..
Syöttäisin kyseistä hedelmää,mustikoita yms..
kokeilisin henkiparannusta ihan kaikkea lääkke hoidon jatkuessa.
Mitään en jättäisi kokeilematta,tekisin kaikkeni, etsisin hoitomuotaja jopa niitä vaihtoehto hoitoja.

Se voi olla monelle huuhaata..
Mutta jos lapsi on kuolemn sairas , eikö jokainen vanhempi etsi muutakin parannus keinoa sen lääkkeellisen rinnalle.

Onko väärin jos pyytää vaikka rukouspiirin rukoilevan sairaan puolesta, vaikka itse ei uskoisikaan Jumalaan..
 
"..."
Nyt mä mietin, kun heti puututaan noihin mahdollisiin haittoihin... Seurailen tällä hetkellä asiakkaani syöpähoitoja, sytostaatit menossa. Mikään hedelmä ei voi olla niin kovin vaarallinen, jos verrataan lääketieteellisiin hoitoihin. Lääkehoitojen haittavaikutukset ovat mielettömät ja koko ihminen voi romahtaa pelkästään hoitojen takia, eikä niillä ole mitään takeita myöskään parantamisesta. Ei pitäisi niin sokeasti luottaa niihinkään...
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26192739:
Eihän tässä olla kai muita hoitoja lopettamassakaan?
Annatko omillesi esim banaania, omenoita, appelsiineja tms? :D
Sama juttu niissä, raakana ne poimitaan ja ruumassa kypsytellään, hmph. :snotty:
Emme me ainakaan,hoitojen rinnalla vain kokeilimme tuota ja kuten totesin sitä ei osaa lääkäritkään sanoa onko sattumaa vai mitä jotta arvot yms muut nousivat ja poika voi paremmin kuin aikoihin.Elämä on,siksi tänne siitä tulin mainineeksi ja enhän minä ketään mihinkään ole pakottamassa vai olenko?
kerroin vain että joko tuo vaikuttaa meillä tai sitten vain lääkkeiden teho nyt sattumalta pahahti maxsimiin ja poika voi hyvin,ota ja tiedä.

Ja tosiaan kaikki muutkin hedelmät yms tulevat ulkomailta ei kypsinä suurin osa.
 
"aloittaja"
[QUOTE="...";26192898]Nyt mä mietin, kun heti puututaan noihin mahdollisiin haittoihin... Seurailen tällä hetkellä asiakkaani syöpähoitoja, sytostaatit menossa. Mikään hedelmä ei voi olla niin kovin vaarallinen, jos verrataan lääketieteellisiin hoitoihin. Lääkehoitojen haittavaikutukset ovat mielettömät ja koko ihminen voi romahtaa pelkästään hoitojen takia, eikä niillä ole mitään takeita myöskään parantamisesta. Ei pitäisi niin sokeasti luottaa niihinkään...[/QUOTE]

Sen tosiaan tietävät jotka läheltä seuraavat/kokevat mitä myrkkyjä potilaat joutuvat käymään lävitse ja sitä kuinka heidän olonsa voi olla aivan jotain kamalaa =(
 
"..."
eikös tissimaidonkin pitänyt parantaa syöpää. Siitä oli kerran joku dokumenttikin telkkarissa että joku mies parani eturauhassyvästä kun joi joka päivä jonkun tietyn määrän rintamaitoa. Osti siis sitä joltakin imettävältä äidiltä.
 
:DDD
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26192739:
Eihän tässä olla kai muita hoitoja lopettamassakaan?
Annatko omillesi esim banaania, omenoita, appelsiineja tms? :D
Sama juttu niissä, raakana ne poimitaan ja ruumassa kypsytellään, hmph. :snotty:
ei ku se kasvataa banaanitki ite :O
 
:DDD
[QUOTE="minä";26192837]minkä takia te dissaatte? eihän kukaan täällä ole väittänyt, että syö hedelmä ja pum olet terve!!!!! kai sitä ihan jokainen äiti tekee kaikkensa, jos edes pieni toivonkipinä on?
Tosi hieno juttu, että olet kuullut tuosta hedelmästä :) Ja ihanaa, että saivat tilattua sitä kauppaan![/QUOTE]

Juuri näin. Tässä tais tää asian pointti tullakin.

Ihme kotkotusta taas
 
"höh"
Kukaan ei uskokaan kuinka paljon lääkefirmat pystyy vaikuttamaan niin moneen asiaan. Voivat torpata hyvinkin parantavan hoidon jos eivät siitä hyödy itse.

Otetaan esimerkiksi kolesteroli lääke. Jo lähes kymmenen vuotta sitten lääkärilehdessä oli artikkeli, jossa kerrottiin, että vain 5% kaikista kolesteroli lääkkeitä syövistä ihmisistä hyötyy kyseisetä lääkkeestä. Muut vain köyhtyvät. Lääke on todella kallis ja silti sitä syötetään herkästi kaikille joilla kolesterolit ovat koholla. Ja yhä edelleen. Lääkefirmat markkinoivat lääkettä agressiivisesti, koska hyötyvät siitä rahallisesti todella hyvin.

Lisäksi markkinoilta on poistettu vanhoja hyväksi todettuja lääkkeitä ja tilalle on tuotu uusia. Käytännössä samoja lääkkeitä kuin ennen, mutta vain eri nimellä ja kalliimpana.

Koululääketiede ei tunne montaakaan asiaa. Esim. Lääkäri sanoi, että lääketiede ei tunne Neocate allergiaa, kun valittelin tyttären saamia oireita. Mutta hups, kuinka ollakaan vajaan vuoden päästä tunsikin, ja tuli uusia tuotteita myyntiin, tätä ennen oli lopetettu erään halvan korvikkeen valmistus ja se korvattiin vastaavalla kalliimmalla tuotteella.

Esimerkkejä olisi vaikka kuinka paljon, mutta tässä maailmassa on paljon asioita joita koululääketiede ei tunne, eikä niitä löydetäkään, ellei joku kokeile jotain uutta.

Aina kannattaa kokeilla. Itse kokeilisin mitä vain jos edessä olisi lapseni kuolema.

Ja hoitaja minäkin, paljon nähnyt ja kuullut.
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
koljukka
Sen haluan tähän kohtaan mainita että kyseinen hedelmä ei tosiaan kasva joka puussa, sitä ei saa kauppoihin kun silloin tällöin ja tilataan aina erikseen asiakkaalle, hedelmä painaa noin 1-1,5kg ja myydään erillisissä kylmälaukuissa ja maksaa noin 40 euroa kappale eli ei ole mikään edullinen omena. Luulen että tämäkin on aiheuttanut sen että joka poika ei sitä ole ostanut. Ihmettelen muutenkin sitä miten jumalattomasti täällä aina kritisoidaan ja jopa haukutaan asioita ja jos joku haluaa hyvillä mielin antaa vinkkejä ja kertoo kokemuksistaan. Jos olisin tästä kuullut 10 vuotta sitten kun äitini kuoli syöpään olisin varmasti kokeillut! Ja on myös kokemusta ystäväni syövästä johon löytyi syöpälääke täysin vahingossa verensiiroilla sen jälkeen kun kaikki hoidot oli jo kokeiltu eli ei se lääketidekkään tosiaan tiedä mitä ne aina tekee...
 
syöpäsairaan tytär
Hei ketjun aloittaja, kuinka paljon päivässä syötitte pojallenne Graviolaa ja miten säilöitte sitä? Olemme hankkineet sitä nyt äidillemme, mutta ei ole löytynyt tietoa annosmääristä ja kun hedelmän kuorii ja pilkkoo menee tosi nopeasti tummaksi, olemme nyt pilkkoneet pakastimeen. Kiitos ketjun aloittamisesta!
 

Yhteistyössä