Mitähän tähän sanoisi. Jos olen tiukemman linjan kasvattaja (olenko?) en siis ole tervetullut kirjoittamaan? Ihmiset halevat täällä eri asioita, te ehkä vertaistukea, minä taas ytimekkäitä ohjeita ja kunkin kirjoitus on sen mukaista. Onko muiden tapa huonompi kuin teidän? Anteeksi, jos yritän kasvattaa lapseni käyttäytymään kauniisti myös ruokapöydässä. On musta hyvä tapa. Anteeksi, jos erehdyin neuvomaan Vaavi sinua. En tee sitä toiste. Anteeksi! yritin vilpittömästi auttaa. Anteeksi siis. Ja anteeksi, että olen vastannut sinulle myös syksyllä johonkin. En muista. Syksystä on kauan, nyt on tammikuu. Anteeksi, jos olin silloinkin tiukemman linjan kasvattaja. Mutta apua, ihan oikeastiko noi nikkien seuraaminen on noin suosittua? Ja tekstejä muistetaan puolen vuoden takaa? Hui, en ole ajatellut tätä niin isosti, kun on muutakin elämää. Mä en katso edes nikkejä, luen vain tekstit ja tää nikkikin on monella käytössä. Apua, en tajunnut, että on niin vakava asia. Täytyypä sanoa, että tämä nikki on erityisseurannassa. Ja vaavi, aloituksessa oikeasti kysyit vinkkejä. Sitten kun kysyin, mikset halua niitä niin sanoitkin, ettet halua vaan vertaistukea lähinnä. Olisiko kannattanut laittaa aloitukseen, että vertaistukea pelkästään? Ja olinko siis väärässä, jos kysyin, miksi kysyt, kun et halunnut kuin sitä vertaistukea? Myönnän tyylini on tökstöks ja todella tökeröä kirjoitusta. Onko teillä kaikilla muilla kymppi äikästä? Olen ulkosuomalainen, en käytä suomea paljon. Se on iso moka, sen myönnän. Kirjoituksestani saa tärkeilevän vaikutuksen. Anteeksi. Vaavi siinä olet todella oikeassa. Mutta oikeasti musta tuollainen julkinen mollaus on aika tuomitsevaa. Itse te tuomitsette siis, en minä. Siitä tulee paha mieli. Täällä Saksassa lapset opetetaan käyttäytymään kauniisti pöydässä, bitte-sanan käyttö opitaan jo alle 2-vuotiaana. Lapset ovat kohteliaita ja minusta se on kiva tapa. Mutta siis apua ja anteeksi.