"syöksysynnytys"

• Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti
no
Ensisynnytys alle 2 h tai toissynnytys alle 1 h. Näissähän ponnistusvaihe voi kuitenkin olla pitkä, minuutteja tai kymmeniä minuutteja.

Toisaalta pitkänkin synnytyksen erittäin nopea päätös luokitellaan syöksysynnytykseksi. Esim. että ensin 10 h tahkottu ekaa viittä senttiä ja seuraavat meneekin kymmenessä minuutissa.

Minä olen syntynyt perätilassa ja syöksysynnytyksellä.Äitini kertoi, että lääkäri oli juossut synnytyssaliin.vetänyt hanskat käteen ja saappaat jalkaan ja seuraavaksi sanonut"Päivää rouva, tyttö tuli" :D

Nojoo
Mulla aukes viimeset 6cm 25 minuutissa ja ponnistusvaihe kesti 2,5 minuuttia. En tiedä luokitellaanko syöksysynnytykseksi, mutta vauvan pää oli ihan mustelmilla ja tosi kipeä monta päivää. Supistukset tuon 25min aikana oli ihan helvetillisiä vaikkei niitä kai tullut kuin kymmenkunta.

alle 2 tuntia
toinen lapsemme syntyi vuos sitten ja kirjoihin merkattiin: avautumisvaihe 2h 20 min, ponnistusvaihe 4min. kätilö sanoin että alle 2 tunnin menevät luokitellaan syöksysynnytyksiks

mulla kesti edellinen synnytys 1h 47 min ja luokiteltiin syöksyksi... ponnistusvaihe 2 min, ambulanssilla mentin sairaalaan ja sairaalassa ehdin olla 9 min kun vauva syntyi. olisin synnyttänyt jo ambulanssiin mutta en saanu... kun ponnistusvaihe alkoi jo kotona niin kielsivät ponnistamasta ennen kuin ollaan sairaalassa, aika tuskaa oli. nyt mulla on ohjeena lähteä heti sairaalaan kun tulee ensimmäinen kunnon supistus etten synnytä kotiin, kieltämättä pikkasen jännittää mahdetaanko sairaalaan asti edes ehtiä kun viimeksikki oli niin tipalla kun ei kätilö ehtinyt saada edes huonetta valmiiksi vaan vetas hanskat käteen ja otti pojan vastaan.

Meille on sanottu
sillon ku ensisynnyttäjällä alle 3tuntia ja uudelleen synnyttäjällä alle 2tuntia...

Noihan voi olla vaarallisia varsinki täällä pohjosessa... Meillä onneksi matkaa vain 90km ja ei ole suvussa ainakaan ollu syöksyllä syntyneitä... Itellä synnytys kesti reilu 13tuntia

Sisu harmaana
Kuopus tuli syöksynä. Kalvojen puhkasun jälkeen supistukset tuli niin tiuhaan, että hyvä, kun lääkäri sai laitettua kohdunkaulanpuudutetta edes. Koko synnytyksen kesto tasan 1.5h, jälkeisvaihe mukaanluettuna. Ponnistusvaihe kesti 5min.

"vieras"
mulla kesti edellinen synnytys 1h 47 min ja luokiteltiin syöksyksi... ponnistusvaihe 2 min, ambulanssilla mentin sairaalaan ja sairaalassa ehdin olla 9 min kun vauva syntyi. olisin synnyttänyt jo ambulanssiin mutta en saanu... kun ponnistusvaihe alkoi jo kotona niin kielsivät ponnistamasta ennen kuin ollaan sairaalassa, aika tuskaa oli. nyt mulla on ohjeena lähteä heti sairaalaan kun tulee ensimmäinen kunnon supistus etten synnytä kotiin, kieltämättä pikkasen jännittää mahdetaanko sairaalaan asti edes ehtiä kun viimeksikki oli niin tipalla kun ei kätilö ehtinyt saada edes huonetta valmiiksi vaan vetas hanskat käteen ja otti pojan vastaan.
Ei ihme jos jännittää. Minulla on kaks viimesintä syntyneet 1,5tunnissa ja meiltä on sairaalaan tunnin ajomatka. Onneksi olin näistä valmiina jo sairaalassa,etten kotia synnyttäny.
Jos mä olisin sinä ja synnytys menee yliaikaiseksi niin kysyisin,et voisivatko käynnistää tai vauhdittaa niin että oli sairaalassa jo valmiina. Olen kuullut että näin on tehty.

Mulla kait kaikki 6 on jonkuasteisia syöksysynnytyksiä, muttei oo koskaan ollu vaaraa autoon syntyä, loppuvaihe vaan menee niin nopeaa. Lyhyin ponnistusvaihe on kirjattu "1 työntö". Kätilö sano, ettei voi laittaa minuutkisi, kun se ei ollut puoliakaan siitä. Ensimäinen syntyi 2,5 tunnissa siitä kun heräsin.

Yhteistyössä