Syöksysynnytys

Toisen lapseni synnytys oli ns. syöksysynnytys, kesti puolisen tuntia. Onko muita syöksysynnytyksen kokeneita? Oletteko uskaltaneet vielä tehdä lisää lapsia? Pelkään että jos seuraavakin olisi nopea enkä ehtisi sairaalaan..
 
miinuliinu
Kuulin just terveisiä kaveritla Ruotsista että naapurin rouva oli jälleen (kolmas)synnyttänyt matkalla sairaalaan. Mikäs siinä vaikka kotia syntyis tai autoon jos kaikki sujuu hyvin...
 
ESIKOISTA ODOTTAVA
ITE EN OLE VIELÄ SYNNYTTÄNYT, MUT SISKONI SYNNYTTI SYÖKSYSYNNYTYKSEL, OLIN SIINÄ MUKANA.... NYT SE SAI NELJÄNNEN LAPSENSA IHAN NORMAALISTI. RASKAUTTA SEURATTIIN VAAN NORMAALIA TARKEMMIN.
 
tiuku123
En tiedä oliko kyseessä syöksysynnytys kun nuorimman syntyessä säännölliset supparit alkoivat tunnin ennen syntymää. n.2tuntia sitä ennen tosin tuli hyvin epäsäännöllisesti 4-6 kivuliasta supistusta. minua aina supistelee jo hyvin aikaisessa raskausvaiheessa joten en tietenkään osannut noista suppareista vielä sanoa onko synnytys vai harjoituksia. ambulanssilla kuitenkin lähdin kun oli kivulias olo ja mies vaati lähtemään.edellisestä lapsesta ehdin olla sairaalassa vain 50min eikä mies halunnut kätilöksi. matka sairaalaan kesti 45minuuttia ja n. 5minuuttia ennen sairaalaa rupesi ponnistuttamaan ambulanssikuski kurkkasi ja sanoi ette pää ainakaan vielä näy =) . ponnistamaanhan sitä suoraan mentiin saliin ja 15 minuuttia ehdin sairaalassa aikaa viettää ennen pojan syntymää.
 
mulla aukeaminen kesti tunnin ja ponnistus 11min,jos kotona olisin tunnin pidempään ollut en olisi kerjennyt sairaalaan.nyt toista odotan ja hiukan pelottaa että kuinkas nopeasti se sieltä sitten pyllähtää maailmaan.
 
nopsa
hei vimpula,
kerkesitkö sairaalaan ja millainen se sun synnytys sit oikein oli?

Vartin kerkesin itse olemaan viimeks sairaalassa, la viikon päästä, hermoilen jo kovasti.....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2005 klo 17:35 SmileX kirjoitti:
no ei varsinaisesti syöksysynnytystä, mutta vesien menon jälkeen on molemmat tulleet vajaassa puolessa tunnissa.
(molemmissa puhkastu kalvot kun ollu 5cm auki)
mullakaan ei ihan oikeita syöksysynnytyksiä, mut nopeita kuitenkin nää kaksi viimeistä olleet. kalvojen puhkasusta toka neiti oli maailmassa 25 min päästä ja kolmas 12 min päästä :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2005 klo 16:35 nopsa kirjoitti:
hei vimpula,
kerkesitkö sairaalaan ja millainen se sun synnytys sit oikein oli?

Vartin kerkesin itse olemaan viimeks sairaalassa, la viikon päästä, hermoilen jo kovasti.....
Asutaan lähellä sairaalaa ja juuri kerkesin mutta ehdin olla siellä vain 5 min ennen tytön syntymää. Lapsivedet menivät kotona mutta supistuksia ei tullut. Hetki sen jälkeen tunsin että nyt tulee jotain isoa ulos.. Kiire tuli joten ambulanssilla menin sairaalaan. mies ei päässyt mukaan kun piti esikoinen saada hoitoon. Lääkäri sanoi sairaalassa että jos lisää lapsia teemme on oltava valmiiksi sairaalassa odottamassa synnytystä. Molemmat lapset ovat vielä syntyneet muutama viikko ennen laskettua aikaa joten käynnistystä voi olla vaikeaa ajoittaa jos sama kaava jatkuu.
 
No jopas rupes hirvittämään kun lukee näitä. Mulla menee pelkästään sairaalamatkaan aikaa 1,5 tuntia!!! Ja jos ambulanssin tilaa niin siihen vielä puoli tuntia lisää ennen kuin on meitin pihassa!! Eli 2 tuntia yhteensä!
 
eräs
Meillä on kanssa suvussa näitä, ja se on pannut miettimään että pitäisikö harkita kotisynnytystä. Matalan riskin synnyttäjällähän suunniteltu kotisynnytys ei ole yhtään sen vaarallisempi kuin sairaalasynnytys, ja jotenkin tuntuisi turvallisemmalta pullauttaa napero pihalle vartavasten sisustetussa omassa pesässä vaikka sitten sitä kätilöä vasta odotellen kuin autoon ilman mitään etukäteisvarautumista.

Olen yrittänyt suhtautua asiaan niin, että jos se on tullakseen vauhdilla niin eletään sitten sen mukaan. Nepalin maaseudulla naiset synnyttävät yksin ilman mitään kunnon valmennuksia, joten kyllä siitä ilmeisesti on mahdollista selvitä hengissä ihan vain omia vaistojaan seuraten. Ja jos tulee syöksysynnytys, niin eipähän ainakaan tarvitse kärvistellä pitkään synnytyskipujen kanssa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.01.2005 klo 22:25 violet kirjoitti:
No jopas rupes hirvittämään kun lukee näitä. Mulla menee pelkästään sairaalamatkaan aikaa 1,5 tuntia!!! Ja jos ambulanssin tilaa niin siihen vielä puoli tuntia lisää ennen kuin on meitin pihassa!! Eli 2 tuntia yhteensä!
No ei se mitään mulla on 300 km synnytys sairaalaan eli aikaa menee noin 3-3,5 tuntia.. ;) sillehän ei voi mitään jos ambulanssiin syntyy, kyllä sielä on ammattitaitoinen kätilö mukana. =)
 
Tiedoksi vaan
Hei!

Ei pidä paikkansa,että ambulanssissa olisi kätilö mukana!

Ei ainakaan normaalien välimatkojen etäisyyksillä,
syrjäseuduista en osaa kyllä sanoa.

Ambulanssissa saattaa olla henkilöstöstä kuka tahansa
työvuorossa eli siis saattaa vaihdella ensihoitajasta palomieheen.
Ja saattaa olla vielä niin, ettei kyseisillä henkilöillä ole synnytyksestä
mitään tietoa, eikä kokemusta.


 

Yhteistyössä