syökö vauva liikaa??

onko 2vikkoiselle 125ml maitoa kerralla 4 h välein liikaa?meidän poju ei vähempään tyydy,pelkään vaan että poksahtaako se napero.tyytyväinen on syömisen jälkeen mutta ei kai tuo liikaa.sairaalassa sanoivat että vauvalle annetaan niin paljon kun se itse haluaa.näinkö on? :ashamed:
 
Ei se liikaa ole...Pitäähän sitä maitoa saada niin paljon,kun napa vetää.
Itsekin olin aluksi huolissani,kun silloin reilu viikon vanha tyttömme söi muutaman tunnin välein n.120ml ja sitten vasta rauhoittui. Soitin asiasta neuvolaan ja kysyin,voiko vauvaa syöttää liikaa,niin se tätsä sanoi,että anna tytön syödä vaan ja eipä hänkään ollut koskaan kuullut että joku vauva olisi haljennut :D :p Nyt tyttö (6vk) on hieman pienentänyt annoksiaan,vaikkakin välillä on mennyt jopa 150ml!!!!!!!!!
 
Ite en osaa sanoa paljonko tuo vajaa 2 viikkonen tyttömme syö mutta jatkuvasti on tissillä kuitenkin. Illat on klo viidestä melkein puoleen yöhön pelkkää imettämistä. En ole tottunut tällaiseen edellisten kanssa, joten ihmettelen vain, että onko tervettä enää tämäkään mutta lapsethan on yksilöitä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2006 klo 06:18 saimi kirjoitti:
onko 2vikkoiselle 125ml maitoa kerralla 4 h välein liikaa?meidän poju ei vähempään tyydy,pelkään vaan että poksahtaako se napero.tyytyväinen on syömisen jälkeen mutta ei kai tuo liikaa.sairaalassa sanoivat että vauvalle annetaan niin paljon kun se itse haluaa.näinkö on? :ashamed:
Onko teille tullut tästä tankkauksesta mahavaivoja?
 
Meille kyllä sanottiin synnärillä, että vastasyntynyt on ahne ja syö niin paljon kuin annetaan. Minusta toi määrä tuntuu aika isolta. Kerrottakoon vertailun vuoksi, että meidän neiti sai tuollaisia 120 ml maitopulloja vasta parikuisena ja nytkin kiinteitä syödessä pullossa on yleensä 120-130 ml.. =) Hyvin on riittänyt ja neiti kasvaa käyrien mukaan.
Tosin mekin annettiin alkuun liikaa maitoa ja siitä seuras kovat vatsakivut ja huutoa. Ei auttanut Disflatyl ja Cuplaton tipat. Ainoa joka auttoi oli Rela tipat ja vauvojen riippukeinussa keinuttelu. ;)
 
Pakko kans laitta oma korteni kekoon. Siis meillä todellakin sama ongelma.

Pojalla on ollut ihan mahdottomat ruokahalut, nyt ollaan itse sitä säännöstelty (pullon kanssa) ja vatsavaivat on myös vähentyneet. Kakkaa ei tule nyt samaan aikaan kun syö, vaan jopa vasta kolmannella vaipanvaihtokerralla. Pulauttelua tulee vähemmän ja eikä poika huuda niin paljon koska vatsaa ei väännä ihan koko ajan.

Eli esimerkkinä. Meillä poika nyt reilu 5-vkoinen. Vajaan viikon verran ollaan nyt säännöstelty syömisiä siten, että annetaan pullosta mun lypsämää maitoa noin 100-120 ml ja noin 4 tunnin välein riippuen miten hän on hereillä. Mutta pyritään antamaan hänelle vuorokaudessa noin 600-700 ml. Ja on auttanut.

Ennen hän esim. söi rintaa 20 min ja huusi sen jälkeen lisää, annettiin pullosta 160 ml!!!! ja kaikki meni. Mutta siitähän alkoi kauhea p-askaralli ja pulauttelua ja huutoa.

-jaahas, poju herää, taas menoks.
 

Yhteistyössä