Syökö lapsesi itse?

Meillä tyttö 1v8kk osaa syödä hienosti itse...hitaasti mutta varmasti :) Itse yleensä istun vieressä ja syötän samalla, koska muuten jää syöminen ihan kesken. Tuntuu että tyttöä ei vain huvita syödä itse. Hunajamurot, jätski ja kaikki muut herkut kyllä uppoo välittömästi ja heti ollaan pyytämässä lisääkin, mutta ruokailuun menisi varmaan ihan koko päivä jos antaisin tytön ihan itse syödä koko annoksen...! Kuinkas teillä muilla sujuu? =)
 
meillä tyttö 1v9kk ja syö hyvin itse. Tällä hetkellä ruoka ei vaan maistu neidille, jos yrittää syöttää niin suuttuu...toivottavasti menee ohi!

Meillä toinen ongelma on että tyttö ei juo maitoa melkein ollenkaan, eilenkin joi maitoa koko päivänä joku 20ml. Pitää varmaa soittaa neuvolaan ja kysellä mitä keksis..ollaa yritetty kaakaotakin antaa, mut ei kelpaa sekään..
 
juu meillä kans oli samaa "vikaa" kun otettiin tytöltä "taikamukit" pois ja annettiin kaikki juomiset lasista/mukista. Mut eipä ole tyttö huonovointisen oloinen ollut ja jaksaa touhuta ihan normaalistikin. Ja pääasia että syö vaikka muroja maidon kanssa, jogurttia, viiliä, juustoo yms...! Ja että juo vähän edes päivässä.
 
meidän esikko 2v syö itse silloin ku sattuu huvittamaan. oli kuta kuinkin 1½v kun oppi syömään itse, mut joskus sen jälkeen ku oli pari kuukautta syönyt itse kaikki ateriat sotkematta, lopetti syömisen... nykyään siis syö vain, jos kaikki muut pöydässä syövät myös itse, ja samaa ruokaa. ja sitä tapahtuu harvoin.
neiti 1v:llä on erittäin hyvä yritys, nykyään jopa ehkä puolet menee suuhun, ne loput on sit korvissa, takaraivossa, nenässä, navassa ja lattialla. mut yritys hyvä! :D
 
tiuku123
ovathan nuo osanneet syödä itse kokonaan siinä 1,5v iästä lähtien. mutta silti 2,7v poika tulee vieläkin joskus pyytämään että äiti syötä sää. Tänäänkin pyysi minua laittamaan sipsejä (!!) hänen suuhunsa kun ei muka itse jaksanut niitä laittaa..
Arvatkaa vaan syötinkö.. :LOL:
 
meillä eka lapsi osas syödä vuoden ikäsenä itse,sitten tuli vaihe ettei viittiny.syötin sen 3 vanhaks ja sit tuli uus vauva niin en kerenny enää. sit oli pakko syödä itte.toka on nyt vähän yli vuoden ja syö ite ja mä autan.sil oli kans semmone vaihe et ei olis antanu mun auttaa ni sillo se söi vaan pari lusikallista
 
tyttö 5v syö aina itse. mut 4v. taivaanrannanmaalari, saa joskus auttaa ja aina hoputtaa ettei ruoka aivan jäähy!!!!!!!! poika 2,5v osaisi syödö itse mutta yleensä laiska ja käskee syöttää...
 

Yhteistyössä