Syökö kukaan proteiini-patukoita tms?

Treenaan itse paljon salilla ja olen monesti miettinyt et pitäiskähän rueta popsimaan jotain jauheita ja proteiini-patukoita?
Tosi juttuhan on ettei lihas kasva naisilla kamalan nopeasti ja alkaa jo maitorahka ja tonnikalakin hieman tökkiä.
Mitä makuja suosittelette?
Ylipainoa ei ole, mutta haaveena olis sellanen "better bodies"-kroppa... :D
 
Kokemusta ei ole, mutta kiinnostuin aiheesta itsekkin.Minulla tosin on jokunen kilo ylipainoa ja ne ois tarkoitus karistaa ja salilla rehkin monta kertaa viikossa.Onkohan näistä proteiinilisistä haittaa jos samalla koittaa pudottaa painoa?
 
Kananmunanvalkuaisia ainakin vetelee nuo bodarit. Ja sitten on niitä palautumisjuomia. Niillä on kait ihan suurikin merkitys, mutta mä en ole pahemmin perehtynyt niihin.
Mulle riittää kuitenkin se, että vähän lihakset kiinteytyy.
Itse koitan syödä proteiinipitoisempaa ruokaa, mutta en ole lähtenyt hiilareita hävittämään silti kokonaan ruoasta. Tykkään kuitenkin kasvisruoista sen verran paljon.

Proteiinipatukat on varmaan joissain tilanteissa ihan paikallaan, mutta niissäkin on kait se liikasyönnin vaara. Tai ainakin niistä proteiinipirtelöistä olen sellaista kuullut.


Mutta , OIKEASTI, en kyllä paljoakaan asiasta tiedä, joten mitähän mä oikeestaan tänne edes tulin höpisemään. :whistle:
 
Nyt sitten ostin niitä proteiinipatukoita.Makuina suklaa ja mansikka ja olivat jopa ihan syötävän makuisia.Oli kieltämättä hyvä olo treenin jälkeen kun sellasen otin ja ei ollut nälkä koko loppuiltana.
Se vaan pisti tuoteselosteesta silmään et niissähän on proteiinien lisäksi myös aika paljon niitä hiilihydraatteja ja rasvaakin..Onkohan kovin paljon eroja eri merkkisillä prtsku-patukoilla?Jos joku tietää enemmän niin kiitollisena otan tietoa vastaan! =)
 
Ljusa kurkkaa
Perusproteiinin tarve on n. 1,5grammaa YHTÄ paino kiloa vastaan.. Useat naiset syö proteiinia vain muutamia grammoja päivässä.! Näin uusin fitness lehti kertoo. Itse huomasin että viime aikoina proteiinin saanti ollut todella heikkoa. Olen kasvissyöjä ja leipää yritän jättää vähemmälle. Valitettavasti kun pääosin päivän ateriani ovat ns. kylmiä. Ostin kokeeksi easy body protein bar.in - joo no ihan jees välipala. Mutta yhdessä 35g:n patukassa proteiineja vain reilut 10g!! Yhdessä 200g:n raejuustopurkissa 36g!! Rasvaa jälkimmäisessä alle gramma ja patukassa yli neljä grammaa. Eli vaihtoehtoja patukoille on. Pirtelöt varmaankin, kuulemma pahoja, mutta lisää massaa niillä saa. Täytyy miettiä niitä mulle. :-x
 
pinja79
rahka on kans hyvä protsku lähde! lidlistä saa halpaa rahkaa samoin kuin cittarissa on eherman (mite lie kirjoitetaan) siihen sekaan vaan funlight mehua niin menee alas... ja aamupalaan kaurahiutaleita lisäksi! sitä meil menee!
 

Yhteistyössä