Syökö kukaan muu karkkia/herkkuja joka päivä?

  • Viestiketjun aloittaja tekee mieli namia
  • Ensimmäinen viesti
Mullekaan ei makea oikein maistu kuin aika harvakseltaan. Voi kyllä tulla kausia että tekis mieli leivoksia, suklaata, herkullisia kermakakkuja ym. Olenkin miettinyt mistä tollanen makeanhimo sitten tulee? Varmaan joku häiriö aivoissa tai jotain.
Kerran jouduin kokeilemaan erästä lääkettä, joka pisti ahmimaan herkkuja päivittäin roppakaupalla ja lihoin 10 kg muutamassa viikossa :eek: Sen jälkeen olen ollut varma että herkutteluhimo on kyllä jokin kemiallinen juttu aivoissa tms.
 
mirsa
ite en oo makian perään,mut syön sipsejä,poppareita,lämpimiävoileipiä ja suolapähkinöitä liian usein..ja silti painoindeksi on normaalin ja alipainoisen rajoilla!kumma juttu kun mikään urheilija luonnekkaan en tosiaan oo..
 
näin meillä
Alkuperäinen kirjoittaja raskauksista:
Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Syön ja paljon... Niin paljon, kun kaapista löytyy. Vain raskausaikana ei ollut karkkihimoa.
Minulla myös vain raskausaikana on ollut ettei ole herkkuja mieli tehnyt!
tuliko poika? :D

mulla 3 poika-raskautta, ja sillon ei ole tehny mieli herkkuja, vaan suolasta tai raikasta, esim salaattia
1 tyttöraskaus ja makea maistui mahan täydeltä
Tullut sekä tyttö että poika ja sama ollut molemmissa. Ei ole tehnyt mieli makeaa eikä suolaista, ei rasvaista eikä maustettua. Vain kylmää, raikasta ja kevyttä. Raskaudet olen ahminut appelsiinejä vähintään puoli kiloa päivässä, syönyt urakalla parsakaalia ja punaista paprikaa, ruuista kaikkea tavallista kuten keittoja ja karjalanpaistia jne.

 
makeanhimoton
Tuohon makean jahtaamiseen auttaa, jos pitää kolmen päivän hiilarittoman kuurin. Se johtuu siitä, että vaaleat jauhot tms. laukaisevat sokerinälkää, kun ne ovat nopeita hiilihydraatteja. Makeannälkä ei ole tottumis- tai tahdonvoimakysymys vaan seurausta vääränlaisesta ruokavaliosta. Puolet päivän energian tarpeesta tulee nauttia ennen päivän puoliväliä ja välttää nopeita hiilihydraatteja.
 
En syö makeaa edes viikoittain. Jestas, mulle täällä aikoinaan kauhisteltiin, että kerran viikossa syömäni sipsipussi on paljon, enkä edes juo limsaa sen kanssa. Ei se näköjään olekaan paljon. Mulla ei juuri koskaan ole ollut makeanhimoa, enemmän suolaisen, mutten suolaisiakaan herkkuja syö kuin viikonloppuisin. Joskus kylässä käydessä voi jonkun kahvipullan syödä. Meillä ei kotona koskaan ole kaapeissa keksejä tai muita makeita tai jos onkin, niin mies pitää huolen, ettei mulle jää mitään vaikka sattuisinkin haluamaan. :D
 
herrrkkua
Alkuperäinen kirjoittaja hedona:
Voisin sanoa että joka päivä tulee jotain hyvää herkkua syötyä :D Tänäänkin aamupalaksi meni Dubble Nougat-patukka :D Mutta mä pistän sen raskauden piikkiin B)
Kaverini syö aina aamupalaksi suklaapatukan. Se säilyttää niitä yöpöydän laatikosta ja kun herätyskello soi se kaivaa sieltä yhden ja mutustelee sen aamupalaksi :eek:) Kuulemma tehnyt niin iankaiken.


 
Mä olen kans aina ollu perso makealle.. Päivittäin menee joko suklaata, karkkia, keksiä tai jätskiä. Mut kyllä mulla silti yks karkkipussi viikon kestää.. Syön siis yhden-kaks karkkia aina sillon tällön päivän mittaan.. Nyt raskausaikana sitten teki jossain välissä jatkuvasti meni sipsiä. Söin sitä lähes päivittäin, silti sellainen iso pussi kesti viikon. Eli pienellä saan herkku-himoni taltutettua..
Odotan vain imetysaikaa.. Silloin sitä herkkua nimittäin kului aivan uskomattomat määrät..

Myräkkä ja keiju 25+1
 
minnimii
Mä söin aiemmin varmaan joka päivä suklaata. Oli ihan hirveä makeanhimo koko ajan. Sain suorastaan vieroitusoireita, jos en saanut sokeria. Nyt olen syönyt parin viikon ajan kromitabletteja, sellaisia pureskeltavia. Ja, ihme kyllä makeanhimo on hävinnyt. Syön kyllä joko päivä jotain pientä, mutta himoa ei ole. Kokeilin kerran aiemminkin yhtä toista kromivalmistetta, mutta se ei auttanut. Hedelmiä tulee nyt syötyä aika paljon. Limsaa ja jäätelöä kului kesällä litrakaupalla, nyt niitäkään ei ole tehnyt mieli.
Tosi hyvä näin, kun mulla on ylipainoa ja tavoitteena olis saada 10 kg pois.
 
sokerifani
Alkuperäinen kirjoittaja minnimii:
Mä söin aiemmin varmaan joka päivä suklaata. Oli ihan hirveä makeanhimo koko ajan. Sain suorastaan vieroitusoireita, jos en saanut sokeria. Nyt olen syönyt parin viikon ajan kromitabletteja, sellaisia pureskeltavia. Ja, ihme kyllä makeanhimo on hävinnyt. Syön kyllä joko päivä jotain pientä, mutta himoa ei ole. Kokeilin kerran aiemminkin yhtä toista kromivalmistetta, mutta se ei auttanut. Hedelmiä tulee nyt syötyä aika paljon. Limsaa ja jäätelöä kului kesällä litrakaupalla, nyt niitäkään ei ole tehnyt mieli.
Tosi hyvä näin, kun mulla on ylipainoa ja tavoitteena olis saada 10 kg pois.
Kuullostaa hyvälle. Olisi hyvä jos pystyisi kohtuudella syömään makeaa tarvitsematta kärvistellä. Sokerinhimo se minuakin riivaa. yritäppä olla päivä ilman karkkia niin alkaa pinna oleen kireellä. Voi mies-rukkaa.

 
Makeismakke
Syön karkkia yleensä kerran viikossa, perjantaina tai lauantaina koneella istuessani. Lempimakeisiani ovat erilaiset suklaat. Muutama vuosi sitten sitä meni joka päivä ainakin 100 grammaa, ylipainoa oli sellaiset 15 kg. Kun jätin päivittäisen karkkiannokseni pois ja lisäsin liikuntaa rutkasti, lähti painoa 10 kiloa vuoden sisällä.
 
"Elli"
Joka päivä syön jotain ei-terveellistä. Karkista en tykkää, mutta suklaata menee. Ja pizzaa, majoneesia, sipsejä, leivonnaisia jne. Olen BMI 21 ja muuten ruokavalio on varmaan ihan esimerkillinen, mutta mun on saatava näitä stressinlievitysruokiani.
 
njuu
Uhkaa mennä suklaan mättämiseksi minun elämäni. :( Olen ahmimishäiriöstä toipuva ja vielä on joskus päiviä, jolloin syön jätskipaketin lisäksi useampaa sorttia makeita herkkuja. Tosin nykyään siitä tulee paha olo ja vatsa kipeäksi, aina en pysty edes nukkumaan...jännä koska aiemmin vedin vaikka mitä ja pöhnäisenä nukahdin ilman kipuja. Ehkä tilanne on nyt ns. normalisoitunut, en tiedä?

Rakastan makeaa ja erilaisia makuja ylipäätään. Viime viikkoina olen siirtänyt syömisiäni karpihtavaan suuntaan ja yrittänyt syödä esim. juustoja herkkunälkääni. Toimii jotenkin mutta näkyy lompakossa!
 

Yhteistyössä