syntyyköhän ennenaikasesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 34+1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 34+1

Vieras
eilen tosiaan kävin neuvolassa ja terveydenhoitaja sanoi siinä vauvaa kokeillessa ettei enää oikein tahdo päätä tuntea että on laskeutunut vauva jo lähtöasemiin..voi olla että vauva syntyy ennen pääsiäistä.

lääkärintarkastuksessa minulla on todettu kohdun "sisäsuun" olevan raollaan rv30.
eilen lääkäri sanoi että vauva on laskeutunut, kohdunsuu pehmeä ja lyhentynyt 2senttiin.

onneksi on viikkoja jo toi 34.

Kaverillani oli samantyyppinen tilanne, jo viikolta 30 varoiteltiin että ei tule pysymään masussa loppuun asti. Mites kävi: lapsi syntyi viikolla 40+3... eli ei välttämättä merkitse ennenaikaista synnytystä. Itse asiassa 2 cm kohdunkaulaa on vielä aika paljon.

Mulla oli samanlainen tilanne jo viikolla 30, ja synnytys sit käynnistettiin laskettuna-aikana. Eli ei välttämättä meinaa että syntyis ennenaikaisesti, mut koskaanhan ei tiedä :)

en usko että syntyy ennenaikojaan. mulla kans laskeutunut aina niin alas että kätilö ei ole päätä tuntenut. ulkosuu myös auennut pari senttiä aika aikaisin. silti mennyt kaikki loppuun asti ja yksi viikon ylikin.