Jokohan lähipäivinä synnyttämään pääsen!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti rv34+2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti rv34+2

Vieras
Istuessa rupee sattumaan peräsuolen suuntaan ja alavatsaa nipistää.
Alavatsaan nipistää tiskatessa jolloin seison puoli tuntia.
Vauvan liikkeet sattuu muutenkin.
Vatsani on muuttanut muotoaan ja sen huomaa kun on helpompi hengittää.

Neuvolassa kyllä sanoi että vauva on laskeutunut jo niin alas ettei päätä oikein tunne enää vatsalta.

Sairaalassa kontrollissa käydessä sanoi kans että on jo lähtöasemissa, kohdunsuu pehmeä, lyhentynyt, ja "sisäsuulta" raollaan.

joopa joo....mulla nuorimmaiset laskeutu niin alas jo vkolla 30, että tunsin kyykyssä pään kädellä aivan hyvin. toinen meni 10 pvää yli, toinen synty ajallaan. kummastakin oli 1-2 cm aukikin ja toisesta meni vkon 30 tienoilla limatulppakin. noi kivut kuuluu loppuraskauteen, ei niistä mitään voi päätellä. ja mikä ihmeen kiire onkaan, ku ei oo 38 vko ees täynnä?

mulla laskeutu kanssa tosi ajoissa aivan lähtöuumiinsa..ja todellakin luulin et tulis etuajassa..miksi haluat että tulis nyt? viikkojakaan ei kasassa kunnolla!! sinuna alkaisin hieman hellittää tahtia..vaikka mulla laskeutuikin ajoissa..tyttö syntyi vasta 40+5 mielummin näin päin..

Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
eipä tarkoita sitä että olisi vielä syntymässä.... ja ei kai kukaan tosissaan toivo vauvan syntyvän rv 35 :o

Ajattelin vaan kun esikoiseni on syntynyt etuajassa(rv 35+4 ja sanoovat että seuraavilla vauvoilla voi olla kans riski syntyä ennenaikasena). en todellakaan toivo että vauva vielä olisi syntymässä..ajattelin vaan kysellä..olisi hyvä kun pysyisi vaan 38viikolle asti.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti rv34+2:
eipä tarkoita sitä että olisi vielä syntymässä.... ja ei kai kukaan tosissaan toivo vauvan syntyvän rv 35 :o

Ajattelin vaan kun esikoiseni on syntynyt etuajassa(rv 35+4 ja sanoovat että seuraavilla vauvoilla voi olla kans riski syntyä ennenaikasena). en todellakaan toivo että vauva vielä olisi syntymässä..ajattelin vaan kysellä..olisi hyvä kun pysyisi vaan 38viikolle asti.

juuh =) mutta edes tuo, että esikoinen on syntynyt etuajassa, ei tarkoita että tämäkin olisi jo tulossa.... Riski siihen toki on isompi...

Minä kyllä ihan tosissani edelliskesänä toivoin vauvan syntyvän viikolla35 ja niin siinä sitten kävi, että mun terveydentilani vuoksi( raskausmyrkytys, minkä vuoksi tuli neurologisia oireita )käynnistettiin rv 35+3.Vauva painoi 3090gr

jaa-a mulla laskeutu kanssa ajoissa ja supisteli hirveesti aikasessa vaiheessa ja poika synty rv36+5 ja kokoakin hänellä oli. pituutta peräti 51cm ja painoa jopa 3330g että semmoista. ja tulikin vauhdilla parituntia ja oli maailmassa. kaikki meni kuitenkin hyvin ja miehen alku on n.5kk. eihän siihen itse paljoa pysty vaikuttaa milloin vaaveli syntyy. mutta onnea synnytykseen:) toivottavasti kaikki menee hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
ei ne vauvat noudata mitään kaavaa, vaikka riski onki olemassa. ja kun tiät riskin, nskin kait lepäät kunnolla?

Juu,olenkin levännyt jo viikoilta 24asti..en ole todellakaan mitään uskaltanut tehdä..en siivota,en nostella,enkä kävelläkun supisteleman tahtoi rueta, autossa istuminen tekee kans supistuksia(nykyään tosi kipeitä)..kotona olen ollut nämä viikot ja löhönnyt vaan.
Nyt ollaan viikolla 35 menossa ja lääkärin mukaan voin jo liikkua että jos lapsi syntyy niin sitten syntyy..ei enää estellä.
Mutta empä tuota kivuiltani oikein kykene liikkumaan.
Ei minusta ollut kovinkaan mukavaa kun esikoiseni joutui keskolaan ja olemaan sairaalassa syntymänsä jälkeen 2viikkoa..ja vielä toivon mukamas tän syntyvän etuajassa..kylläpä ihmiset voi tulkita väärin..

Alkuperäinen kirjoittaja äiti rv34+2:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
ei ne vauvat noudata mitään kaavaa, vaikka riski onki olemassa. ja kun tiät riskin, nskin kait lepäät kunnolla?

Juu,olenkin levännyt jo viikoilta 24asti..en ole todellakaan mitään uskaltanut tehdä..en siivota,en nostella,enkä kävelläkun supisteleman tahtoi rueta, autossa istuminen tekee kans supistuksia(nykyään tosi kipeitä)..kotona olen ollut nämä viikot ja löhönnyt vaan.
Nyt ollaan viikolla 35 menossa ja lääkärin mukaan voin jo liikkua että jos lapsi syntyy niin sitten syntyy..ei enää estellä.
Mutta empä tuota kivuiltani oikein kykene liikkumaan.
Ei minusta ollut kovinkaan mukavaa kun esikoiseni joutui keskolaan ja olemaan sairaalassa syntymänsä jälkeen 2viikkoa..ja vielä toivon mukamas tän syntyvän etuajassa..kylläpä ihmiset voi tulkita väärin..

Meillä oli vauva viikon vastasyntyneiden osastolla sokeri-ja antibioottitipassa ja vointi oli koko ajan hyvä.Lastenlääkäri ei millään meinannut uskoa että vauva oli syntynyt viikolla 35+3.Oli kuulemma niin täysiaikaisen oloinen =)

Yhteistyössä