E
Ei taas tätä
Vieras
Viime vuonna syntymäpäivillä leivoin 2 kakkua.Täytekakun ja 2:den suklaan kakun.Oli pikkuleipiä ja pikku suolaista.Ongelma on seuraava: Viime vuonna erään perheen tullessa kakku kahveille huomasin mielettömän herkkujen santsaamisen! K.o. perheen käynnin jälkeen täytekakusta oli jäljellä noin puolet ja suklaa kakku syöty käytännössä loppuun! Suolaiset menivät ja pikkuleipiä oli jäljellä reilusti.
Siis kysymys 2 aik. +3 alle 10v lasta.Tämän kyseisen perheen kakuttelu oli siis sitä,että ensin pienet maistijaiset ja sitten niin iso pala kakkua kuin lautaselle mahtuu..Vieraita oli vielä tulematta 9kpl =( ja oli k.o.perheellä tiedossa, että vieraita on tulematta vielä reilusti.
Enkä ehtinyt kiireessä enää mitään leipoa.Seuraavat vieraat tulivat tunnin päästä.Jokatapauksessa illan loppu vieraille 4kpl ei jäänyt suklaakakkua yhtään ja sitä,kun oli jo ehditty mainostaa ja täytekakkua vieraille jäi ohuet siivut =(
Jos itse menisin k.o. perheen luokse kakku kahveille niin siellä kyllä vahdataan kuinka paljon kukakin ottaa ja mitä, mutta miksi siis minun luona syödään kuin viimeistä päivää?
Jätänkö tänä vuonna heidät kutsumatta? Jos jätän suku hyökkää kimppuun sanallisesti siis.Vai teenkö taas 2 kakkua ja jemmaan toisen jääkaappiin enkä tarjoa toista kakkua heille?
Onko kokemusta? Katsotteko itse omia syömisiänne vieraiden luona tai lasten? Minut on ainakin opetettu,että kaikkea jos mahdollista maistetaan muttei kuitenkaan hamstrata!