syntymämerkeistä..

luin tuolta kaukaa yhden pinon jossa puhuttiin kaksosten syntymämerkistä/luomista,ja oon muutenki tosi paljon lukenu ja nähny toisella kaksosista luomen ja tuntuu että se on aika hupainen juttu, kun tuli mieleen että jospa luontoäiti hoitaa niin että äiti tunnistaa lapset erilleen merkin avulla :)

meillä toisella tytöistä on myös iso mansikkkaluomi selässä ja meillä siitä on ollut paljon haittaakin.viime kesänä se luomi tulehtui ja sitä ei saanut edes hipaista tai seurauksena oli karmee huuto.(tyttö silloin 3kk)loppujen lopuks se alkoi märkimään ja makuuhuoneessa haisi niinkuin rotanraato kun tyttö nukkui :ashamed: parkuminen alkoi heti kun yritit laittaa selälleen,eli jatkuvasti se koski vahngossa jonohki kun vaihtoi vaippaa,istui sitterissä..käytännössä häntä piti kantaa jatkuvasti niin ettei se osunut.onneks sisko oli tuohon aikaan melko tyytyväinen vauva.
onneks se alkoi parantua siinä vaiheessa kun yksityiseltä saatiin apua (tk taas osoitti ettei ollut apua sitten pätkääkään kun ei mua otettu edes tosissaan kun sanoin että se on KIPEÄ,vastaus oli että "noh,voihan se ollakki vähän arka"....) siihen ympärille siis laitettiin yksityisellä sellainen vaahtomuovirengas joka esti suoran kosketuksen siihen luomeen ja se pääsi paranemaan.. mutta onneks tällä hetkellä se on täysin tunnoton eikä siitä ole haittaa ,yhtä iso se kylläkkin on edelleen,n.3 cm halkaisijaltaan ja 1 cm koholla.
 
meillä myös toisella kakkosella on kohollaan oleva mansikkaluomi otsassa,ilmestyi siihen lapsen ollessa parin viikon ikäinen.Toinen kaksosista on antanut olla sen rauhassa,kerran on itse raapaissut siitä että verta on tullut.
kovasti on pienentynyt luomi siitä mitä se on ollut ja ei ole niin punainenkaan enään.
toisten lasten ja joidenkin aikuisten kommentit ovat välillä kyllä ottaneet päähän,eräskin tuttu sanoin että hänestä on kamalaa kun lapsella on tuollainen.ja monet lapset sitten tulevat tökkimään luomea ja kysyvät mikä tuo on..
monille tuo luomi on ainoa mistä he erottavat tytöt =)
 
mulla tyttö ja poika ja vain pojalla on eräänlainen syntymämerkki.täysin valkea läiskä hiuksissa takaraivossa nyttemmin vaalennut kun hiuksetkin vaaleammat mutta kuulemma pysyvä juttu(isällään on selässä valkea läiskä samoin monella muulla suvun miehistä paikka vain vaihtelee)
 
Meillä on kumpikin tyttöjä ja kummallakin on rinnassa luomi, juuri samalla korkeudella, mutta toisella se on oikealla ja toisella vasemmalla puolella. Kun ovat naamat vastakkain niin luomet ovat kohdakkain, kuin peilistä katsoisi :) aika hassusti sattuneet tulemaan :D
 

Yhteistyössä