Syntyessä iso esikoinen, minkä kokoisia kuopuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pampula"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pampula"

Vieras
Esikoiseni painoi syntyessään 4,6kg. Sokereissa yms. ei ollut mitään häikkää, mutta painoni nousi reippaasti alusta lähtien. Silloin ajattelin, että en edes syö kauheasti, mutta taisihan sitä pahaaoloa helpottaa melko usein joku herkkupala. Nyt odotan toista lasta ja paino ei vielä ole noussut yhtään (rv 15.) ja ruoka maistuu huonommin+olen kiinnittänyt siihen huomiota. Mietimpä vain, että tuleeko kuopuksesta myös suuri kokoinen vai onko jollain kokemusta muusta? Ei varmaan ainakaan valmiiksi kannata niitä 50cm vaatteita ostella, 56cm oli esikoiselle sopiva kotiutuessa :D

Mulla oli toisepäin.
Esikko syntyi rv 40 , paino 3545g , omapaino nousi vajaa 6kg
Kuopus syntyi rv 39,6 , paino 4110g, omapaino nousi vajaa 8kg

Kummassakaan raskaudessa arvot olivat hyviä, ei koholla.

Joten tämäkin on niin yksilöllistä.

pelkäsin et kakkonenkin ois aika iso ,mutta ei ollutkaan.Synnytys tosi helppo.Käytin samoja vaatteita kun esikoisella. Kun olivat yhtäpitkiä,kakkonen vaan solakampi. Ei kummassakaan raskausdiabetestä.

Esikoinen 3780g, mulla painoa tuli n. 17 kg.
Toinen 3010g, mulle painoa saman verran suunnilleen.
Kolmas 3340g, jälleen n. 20 kg mulle.
Nyt neljättä odotan rv 26+, tähän mennessä tullut painoa n. 10 kg, joten odotettavissa on taas samat lukemat. Onneksi olen aina laihtunut n.5kg tarkkuudella entisiin lukemiin, että en nyt ihan valtava laitos ole, mutta tämmönen perus syöttöporsas kuitenkin.

Kiitos vastauksista! Uteliaisuuttani vain kysyn, esikoinen syntyi hyvin eikä silleen "pelota" jos toinen on samanmoinen, mutta olisihan se toisaalta ihana hoitaa semmoista pikkuistakin vauvaa. Esikoinen oli jo reilu viikko syntymästään yli 5 kg :) Olen siis alkuperäinen kirjoittaja, mutta kirjauduin.

Esikoinen painoi 4040, kuopus 4150, yli 50 cm. pituisia molemmat. Molemmissa raskauksissa minulle tuli 17 kiloa, eli aika paljon lihoin mielestäni, alkoi jo polvet olemaan kovilla, kun eivät ole moiseen painoon tottuneet...

Miulla nous ekassa raskaudessa paino jotain 20kg, söin aika surutta vähän sitä sun tätä, juurikin pitääkseni sen pahan olon poissa. Ei ollu sokereissa häikkää, testissä kävin. Esikoisen syntymämitat oli 4,480kg/52cm, syntyi rv 41+5.

Pelotti vähän miten toisen kanssa käy, kun eka synnytys pitkittyi ja oli suht hankala, päätyi lopulta imukuppiin jne.

No, toisessa raskaudessa painoa tuli n.12kg ja kuopus oli syntyessään (rv 40+2) 3,6 kiloinen/50cm ja synnytys kaikin puolin helpompi. Oma olo heti synnytyksen jälkeen oli vaan heikompi, meinasin pyörtyä suihkuun..

Esikoinen 4515g/54cm - ei raskausdiabetestä, toinen (tyttö) 3460g/49cm - ei raskausdiabetestä, kolmas 4130g/53cm - ei raskausdiabetestä, neljäs 3800g/51,5cm - raskausdiabetes ja viides 3660g/49cm - raskausdiabetes.

Yhteistyössä