Synttärit ravintolassa, lahja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Vanhemman ihmisen (siis ei kaksi-kolmikymppisen) syntymäpäiväjuhlat ovat ravintolassa.
Olen osallistunut yhteislahjaan, joka tuodaan paikalle johonkin aikaan. Kun olen menossa juhliin, pitääkö minulla olla vielä erikseen jokin lahja? Kukkia? Suklaata? Viiniä (saako ravintolaan edes viedä viinipulloa?)?
Vai riittääkö se, että olen osallistunut yhteislahjaan+korttiin, jotka tuodaan paikalle sitten kun yhteislahja-ihminen tulee juhlapaikalle. Mitä sanoo etiketti?

...jos siis jo "kypsät" juhlat, ja nimenomaan ravintolassa, ettei baarissa, eikä tarkoitus ole lähteä mihinkään jatkoille, nii kyllä mää veisin onnittelukukat mukanani. Tai jos se yhteislahja on joku aivan törkykallis nii en ehkä sitten.

En veisi mitään. Yhteinen lahja jo on, joten jos yksi vie vielä oman niin tulee kiusallinen tilanne jopa. Jos haluat jotain antaa niin jo etukäteen. Epäkäytännöllistä raahata ravintolaan kukkia ja tavaraa.

ei omaa... Mieti jos jokainen toisi oman. Mihin ne laitetaan, miten hän saa ne kotiin.

Ja lisäksi saatat muut tavallaan noloon asemaan jos heillä on vain yhteinen ja sulla lisäksi oma.