Synttärit ja lapsella ihottumaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mä"

Vieras
Mitä mieltä, piti olla synttärit kotona viikonloppuna, mutta nuorimmaiselle tuli keskiviikkona jotain näppyjä jalkoihin. Missään hoidossa tms ei ole ollut mitään rokkoja eikä tuo vaikuta oikein rokolta kun vain jaloissa näppyjä. En tiedä mikä rokko vois olla mutta en kyllä tiedä mitä muutakaan se voisi olla. Ei ole ollut lämpöä. Eli voiko pitää viikonloppuna synttäreitä vieraille?

Enterorokossa on "näppylöitä" jaloissa tosin myös sormissa ja suussakin.

Tarttuu myös jo itämisaikana joten ei välttämättä tiedä onko muilla lapsilla sitä hoidossa.

Seuraisin tilannetta ja varautuisin juhlat perumaan..

entero rokon näppylät tulee jalkapohjiin.. ei pohkeisiin tai reisiin..enteroon kuuluu myös kova kuume. voi olla vaikka allerginen reaktio vai ihan kuiva iho vain..

Kiitos vastauksista! Mä varmaan pidän juhlat, mun infoan lapsiperheitä, jotta voivat tehdä itse omat ratkaisunsa. Mun mielestä oireet ei sovi yhteenkään tunnettuun rokkoon eikä päiväkodissakaan ole ollut rokkoja.

[QUOTE="juu";26923625]entero rokon näppylät tulee jalkapohjiin.. ei pohkeisiin tai reisiin..enteroon kuuluu myös kova kuume. voi olla vaikka allerginen reaktio vai ihan kuiva iho vain..[/QUOTE]

sairaslapsi.com:on mukaan rakkuloita voi olla myös pakaroissa ja siellä puhutaan lievästä kuumeesta..
Mutta enteroviruksiahan oli monia, joten taudinkuvakin voi olla aika moninainen.

[QUOTE="vieras";26923864]Lintukirpun puremia? Meillä pojalla pitkin kesää ja syksyä silloin tällöin. Nuohoaa tuolla maassa niin helposti pääsevät puremaan.[/QUOTE]Tsekkaan vielä tän netistä :)

Yhteistyössä