Synttärilahjan hinta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hinta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hinta

Vieras
Minkä hintaisia lahjoja ostatte päiväkoti-ikäisten kaverisynttäreille? Onko eroa pidetäänkö juhlat kaverin kotona tai vaikka Hoplopissa? Eli ostatteko kalliimman lahjan, jos juhlat on jossain maksullisessa paikassa? Jos näin, miksi?

10- 35 €. Hinta riippuu myös meillä tuttuusasteesta. Kympin maksan melko tuntemattoman lapsen lahjasta, lapsuudenkaverin lapsen lahjaan taas luonnollisesti tulee investoitua enemmän.

[QUOTE="vieras";23634174]5-20€.[/QUOTE]

vähän perusteluja olisi kiva saada. Eli millä perusteella toinen kaveri saa 20 eur arvoisen ja toinen 5 euron arvoisen?

Tässä vaan mietin, et oon ilmeisesti itse ostanut liian halpoja lahjoja lasteni kavereille :( Mulla hintaluokka on ollut 5-10 euroa riippumatta siitä missä juhlat on pidetty ja kuinka hyvä kaveri on kyseessä.

Minkä hintaisia lahjoja ostatte päiväkoti-ikäisten kaverisynttäreille? Onko eroa pidetäänkö juhlat kaverin kotona tai vaikka Hoplopissa? Eli ostatteko kalliimman lahjan, jos juhlat on jossain maksullisessa paikassa? Jos näin, miksi?
Jos juhlat maksullisessa paikassa niin tietenkin kalliimpi lahjus kuten häälahjoissakin. Miten kotihäät tai koti synttärit eroaa toisistaan? Tietty muualla vietetyt juhlat saa kalliimmat lahjat kun on paikkamaksut ym

Vissiin semmosen 5-10 euroa. Ei väliä missä pidettäs. Kyllä mäkin kersana sain kavereilta kaikkea pientä synttärilahjaksi ( päiväkirjaa, tarroja ja sen sellasta) , ja tyytyväinen olin kun tulivat juhliin, lahjoista viis :) Toivon, että nykyään on samanlaista... Paha tietää kun oma lapsi ei ole vielä kahtakaan vuotta.
Muutenkin tämä elämä yhtä kulutusjuhlaa, tuntuu tyhmältä että päiväkotikaverin lahjaan laitettas parikin kymppiä... ymmärrän tietysti jos vaikka sattus olemaan oma kummilapsi kyseessä mutta... mjoo, menipä taas vissiin ohi aiheen.

Mun mielestä häitä ja päiväkoti-ikäisen kaverisynttäreitä ei voi verrata keskenään. Lapsen vanhemmat ovat itse halunneet maksaa kalliin paikkamaksun vaikka sinne hoploppiin, eikä mun mielestä vieraiden kuulu kustantaa sitä. Jos saan kutsun häihin, niin yleensä kyseessä on joku mulle läheinen tai edes tuttu ihminen. Jos taas ostan jollekin ventovieraalle Nico-Petterille lahjan, niin ei sitä voi mihinkään häälahjaan verrata. Toki lapseni tuntee kaverin, mutta todennäköisesti minä en. Jos päiväkotiryhmässä on yli 20 lasta ja kutsuja tulee usein, niin aika kalliiksi tulee vieraiden lasten lahjominen.

Pyrin pitämään lahjan 5-10 euron välillä, ellei kaupasta löydy jotain todella mieluisaksi tiedettyä. En toisaalta halua ostaa pelkkää krääsääkään, vaan asioita joista olisi iloa pidemmäksi aikaa. Se, missä juhlat järjestetään ei vaikuta minusta lahjan hintaa.

Meillä on myös käytössä tuo 5-10 euron hintainen lahja. En vaan halua lähteä mukaan kilpavarusteluun tässä(kään) asiassa.
Omat muksut kyllä ovat saaneet kalliimpiakin lahjoja.
Ja synttärien paikka ei lahjaan vaikuta, tosin kotisynttäreitä on tähän mennessä kaikki olleet. :)

Meillä on myös käytössä tuo 5-10 euron hintainen lahja. En vaan halua lähteä mukaan kilpavarusteluun tässä(kään) asiassa.
Omat muksut kyllä ovat saaneet kalliimpiakin lahjoja.
Ja synttärien paikka ei lahjaan vaikuta, tosin kotisynttäreitä on tähän mennessä kaikki olleet. :)

Tarkoitin siis, että omat muksut ovat kavereilta saaneet kalliimpiakin lahjoja, hajontaa on tosi paljon.

Tarkoitin siis, että omat muksut ovat kavereilta saaneet kalliimpiakin lahjoja, hajontaa on tosi paljon.

Juuri näin, itse vältän myös kilpavarustelua. Toki joskus mietityttää, kun jotkut tuovat kovin kalliita lahjoja. Mutta yritän ajatella, että ne on silloin vaikka kiireessä hankittuja eli ei ole ollut aikaa etsiä sitä sopivaa halvempaa lahjaa. Hyvien kavereidenkin lapsille olen antanut alle 10€ lahjoja, jos on sopiva löytynyt.

Mulla lapsen kavereiden lahjat ovat maksaneet 10-25 e. Synttäreiden pitopaikalla ei ole merkitystä. Olen aina vanhemmilta tiedustellut mistä lapsi pitää ja sen mukaan sitten ostanut (jos ei tuolta varalahjakasasta ole löytynyt sopivaa).

Mulla toki on voinut olla kalliimpiakin lahjoja koska niitä olen ostanut alennusmyynneistä ja niitä löytyy kaapeista varalla. 15 € maksanut lahja onkin voinut olla 30-40 € arvoinen

olen pitänyt semmoista 5-10e, kattona "vain" luokkakaverin lahjasta, silloin jos on lapselle läheinen kaveri, olen saattanut ostaa kallimpaa, riippuen mieltymyksistä. En itsekkään halua että puolitutut tuovat meidän lapsille, mitään tosi hintavaa, mun mielestä pieni muistaminen riittää, tärkeämpää, että kaverit tulevat synttäreille ja hauskaa riittää :)

Yhteistyössä