Synttärilahjaksi käytettyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "böö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"böö"

Vieras
Eli ollaan menossa 1-vuotissynttäreille ja löysin kirppikseltä aivan uudenveroisen Plaston taaperokärryn. Ostin sen ja ajattelin, että siinähän loistava lahja. Ostin sen lisäksi vielä ihan pienen (uuden) lahjan, jota lapsen äiti toivoi. Mitä itse tuumaisit, jos joku toisi lapsellesi käytettyä lahjaksi?
Aloin miettimään, että onkohan tuo vähän ikävää viedä käytettyä, kun ei ole edes alkuperäisessä paketissaan.

Jos on ihan ehjä, niin miks siitä pitäis valittaa? Ei mua ainakaan haittaisi.
Eri juttu jos lapsen äiti ei kannata kierrätystä muutenkaan, mutta aika monessa lapsiperheessä sitä kannatetaan.

Jos tulee sanomista, niin sano että harrastat kierrätystä.
Mun kaveri antoi kummilapselleen oman lapsensa vanhan vauvapyörän. Sitä oli käytetty vain sisätiloissa, eikä siinä näkynyt käytön jälkiä. Ihan hyvin kelpasi.

Siis joo, voisin ottaa käytetyn tavaran vastaan tai viedä sellaisen, JOS siitä ei käyttö MITENKÄÄN näy, eli on uudenveroinen.
Kälylläni on tapana tuoda meille aina kirpputorilta ostettua vaatetta synttärilahjaksi ja niitä kaikkein virttyneimpiä ja nukkaisimpia lumppuja, joita itse en kehtaisi edes pitää, saati viedä jollekin lahjaksi.

Mutta, jos taaperokärry on uudenveroinen, vie vaan. Pyöräytä vaikka pari leveätä pakettinarua jotenkin hienosti vaunun ympäri ja käherrä narun päät ja sitten se uusi ostoksesi kärryn kyytiin :). Itse ottaisin mielelläni tuommoisen lahjan lapselleni =).

Juu, kärry on todellakin aivan uudenveroinen. Selvästi käytetty vain sisätiloissa, renkaat eivät ole ollenkaan kuluneet. Eikä käytönjälkeä näy muutenkaan. Silti vielä pesen sen ennen synttäreiltä.
Toi lahjanaru kärryn ympärille oli aivan loistava idea =)

Ei kyllä mua haittaisi saada omille lapsille käytetty lahja, jos on aivan uudenveroinen. Itse en kyllä kehtaa antaa toiselle käytettyä, kun ei tosiaan yhtään tiedä, miten suhtautuvat. Kerran poika sai lahjaksi sukulaissedän vanhan palomieskypärän, jossa on rajustikin käytönjälkiä. Miehellä ei itsellään poikaa ole ja halusi kypärän meidän pojalle antaa. Otin kunnianosoituksena, todella ihana ele, kun meidän poika ihaili silloin kovasti palomiehiä yms.

Tottakai voisi hyväkuntoista tuoda. Eikä sitä tarvitse välttämättä edes erikseen mainostaa että on kirpparilta ostettu. Itse olen vienyt myös kirpparitavaraa lahjaksi, tosin vain läheisille ihmisille ja kysynyt etukäteen vanhemmilta onko heidän mielestään ok. Esimerkiksi viimeksi ostin kirppareilta hyväkuntoisia poikakirjoja, viisikkoa, salaisuus-sarjaa ym ison kasan.

Mä en veisi käytettyä tavaraa lahjaksi, ellen aivan 100% varmasti tietäisi, että siitä ei kukaan harmistu. Itsekin ostan paljon käytettyä tavaraa ja vaatetta itselleni ja lapsille, mutta en oikein tykkää että joku meille toisi käytettyä lahjaksi. Ei kuulu hyviin tapoihin. Ja on todella paljon myös niitä lapsiperheitä, joissa ei todellakaan lapsille oteta mitään käytettynä. Minullakin on ystäväpiirissä tällaisia vanhempia, eivätkä ole mitään materialistisia nirppanokkia, eivät vaan halua toisten käyttämää ja kuluttamaa tavaraa kotiinsa (yksi esim. pelkää kovasti saavansa kotiinsa luteita tms. pieneläviä). Mutta jos ap tietää, ettei lapsen vanhemmat loukkaannu ja onhan siinä kylkiäisenä se uusi ja toivottu lahjakin, niin mikäpäs siinä.

En veisi itse pelkästään käytettyä tavaraa. Mutta tuo ap:n lahjahan on huippu, hyvä lahja tuo taaperokärry, ja sitten vielä lisäksi joku toivottu uusi juttu. Joten todella hyvä lahja!

Tämän lapsen äiti kyllä kannattaa kierrätystä. Suurinosa lapsen vaatteistakin on kirppareilta sun muualta. Jos joku vaate on uusi, niin melkein silloin jostain sukulaisilta saatu. Eli hyvillä mielin voin antaa lahjan eikä tarvi sitä häpeillä, että on käytettynä ostettu.
Kiitoksia kommenteistanne!

Yhteistyössä