Synttäritarjottavat, miten tekisitte?

Miten te tekisitte? Makeat olen jo päättänyt ja suolaisetkin OLIN päättänyt.

Tarjoaisitteko kahta erilaista voileipäkakkua (kinkku ja lohi), vai tekisittekö ainoastaan toisen voileipäkakun ja sitten lisäksi ruisneppareita lohitäytteellä?

Että voi olla vaikeaa päättää :headwall:
 
Riippuisi ihan vieraiden määrästä, käytettävästä työajasta ja apujoukoista sekä siitä tiedosta mikä vieraisiin yleensä uppoaa. Itse en ehkä jättäytyisi tuttujeni kanssa pelkkien voileipäkakkujen varaan siksi, että osa ei niitä syö koskaan.
 
Rieskarullia mäkin harkitsin :) Teen yleensä ne savuporosta. NAAAAM
Voileipäkakkua olen luvannut tehdä, ainakin yhden kappaleen.
Ja vieraita tulee useampi kymmenen.

Ja astrolabe, sähän lupasit tulla mun avuksi :D ei kai ole päässyt unohtumaan?
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Ja siis tosiaan noita voileipäkakkuja on pyydetty ja toivottu, joten sen olen päättänyt, että ainakin yhden teen. Ehkä kaksi ja lisäksi noita rieskarullia ja ruisneppareita.

Synttäreillä vähemmän ei ole enemmän :D
 
Ai nii, sellastako mie menin lupaamaan? :p

Äitini teki lasteni nimiäisiin jotain porohyrriä, menivät todella hyvin kaupaksi. Noh, kaikki reseptit tulisvat meilläkin hyvään käyttöön, kun synttäreitäkin on lähemmäs kymmenet järjestettävänä! Tein kerran kolmiovoileipiin ihanaa täytettä, siihen tuli majoneesia, silputtua kalkkunaa, sinappista pikkelsiä... :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26612456:
mun oli kans pakko tehdä kinkku voileipäkakku, olis muuten tullu huudot juhlissa =)

lisäks mulla oli jauheliharullia (lehtitaikinasta ) lohirieskarullia, tonnikalapiirakkaa ja karjalanpiirakoita =)
Mites noi jauheliharullat? Mietin, että lapset vois tykätä? Siis lehtitaikinaa, se varmaan kaulitaan ohuemmaksi? Ja jauheliha paistetaan tietenkin. Mitä muuta laitan väliin?
 
Mites noi jauheliharullat? Mietin, että lapset vois tykätä? Siis lehtitaikinaa, se varmaan kaulitaan ohuemmaksi? Ja jauheliha paistetaan tietenkin. Mitä muuta laitan väliin?
mä ostin niitä isoja levyjä taikinaa, ja kun se on taitettu kahtia, ni repäisin ne puolikkaat irti toisistaan ja kaulin vähän ohuemmiks.
paistoin jauhelihan, lisäsin sipulia, tomaattipyrettä, vähän tacomaustetta, oreganoa ja juustoraastetta, sit vaan taikinan päälle, rullalle, ohuita viipaleita ja paistoin uunissa.
noista saa helposti erilaisilla täytteillä hyviä pikkusuolaisia =)
 
En laittaisi suolaisia tarjottavia pelkkien voileipäkakkujen varaan. Toisaalta en myöskään tarjoaisi ruisneppareita. Todennäköisesti tekisin voileipäkakun lisäksi jonkin suolaisen piirakan.:)
 
tuutis
Pojalle järjestelen 1v synttäreitä. Koska poika niistä ei tuossa iässä nyt ihan kamalasti tajua mitään, on tarjottavat enemmän aikuiseen makuun. Tietenkin tarjolla tulee olemaan myöskin pienille sopivia. Eilen sain "menun" valmiiksi ja se näyttää tältä:

Täytekakku
Ruokaisa kanasalaatti
Voileipäkakku
Mokkapalat
Ruisnappeja + jonkinlainen täyte (vinkkejä??)
Coctailpiirakat + munavoi
Mansikkawhoopiet
Suklaiset hedelmävartaat
Maissinaksuja ja hedelmiä (alle 1-vuotiaille)
Mustikkapiirakka + vaniljakastike
Mauste-/kahvikakku
Täytettyä patonkia sopiviksi viipaleiksi leikattuna (näitä saa joistakin Citymarketeista ja ne on ihan HULLUN hyviä!)

Vinkkejä tarvitsisin tuohon ruisnapin kanssa tarjottavaan tai sitten ehkä jotain muita suuhun sopivia? Vinkkejä ja ideoita otetaan vastaan.
 
tuutis
Lisäksi kanasalaatin kanssa voisin laittaa patonkia ja bonjour-tuorejuustoa (mä suosittelen valkosipuli, italialaiset yrtit tai sellanen pippuriseos, jonka nimeä en nyt muista)
 
"vieras"
Pojalle järjestelen 1v synttäreitä. Koska poika niistä ei tuossa iässä nyt ihan kamalasti tajua mitään, on tarjottavat enemmän aikuiseen makuun. Tietenkin tarjolla tulee olemaan myöskin pienille sopivia. Eilen sain "menun" valmiiksi ja se näyttää tältä:

Täytekakku
Ruokaisa kanasalaatti
Voileipäkakku
Mokkapalat
Ruisnappeja + jonkinlainen täyte (vinkkejä??)
Coctailpiirakat + munavoi
Mansikkawhoopiet
Suklaiset hedelmävartaat
Maissinaksuja ja hedelmiä (alle 1-vuotiaille)
Mustikkapiirakka + vaniljakastike
Mauste-/kahvikakku
Täytettyä patonkia sopiviksi viipaleiksi leikattuna (näitä saa joistakin Citymarkete
ista ja ne on ihan HULLUN hyviä!)




Vinkkejä tarvitsisin tuohon ruisnapin kanssa tarjottavaan tai sitten ehkä jotain muita suuhun sopivia? Vinkkejä ja ideoita otetaan vastaan.
Jes, kerrankin joku panostaa kunnolla! Mahtavaa :)
 
Mä taas oon niin kyllästynyt noihin suolaisiin piirakoihin, etten viitsi tehdä.

Miks ei ruisneppareita?
Voileipäkakun ohella ruisnepparit ovat minusta liian pieniä tarjottavia. Ajatellen jos ja kun kuitenkin vieraissa on niitäkin, jotka eivät voileipäkakusta pidä. Nuo keppälertun mainitsemat jauheliharullat voisivat olla hyvä vaihtoehto. Varmasti maistuisivat lapsillekin, kuten totesit.:)
 
"vieras"
Pojalle järjestelen 1v synttäreitä. Koska poika niistä ei tuossa iässä nyt ihan kamalasti tajua mitään, on tarjottavat enemmän aikuiseen makuun. Tietenkin tarjolla tulee olemaan myöskin pienille sopivia. Eilen sain "menun" valmiiksi ja se näyttää tältä:

Täytekakku
Ruokaisa kanasalaatti
Voileipäkakku
Mokkapalat
Ruisnappeja + jonkinlainen täyte (vinkkejä??)
Coctailpiirakat + munavoi
Mansikkawhoopiet
Suklaiset hedelmävartaat
Maissinaksuja ja hedelmiä (alle 1-vuotiaille)
Mustikkapiirakka + vaniljakastike
Mauste-/kahvikakku
Täytettyä patonkia sopiviksi viipaleiksi leikattuna (näitä saa joistakin Citymarketeista ja ne on ihan HULLUN hyviä!)

Vinkkejä tarvitsisin tuohon ruisnapin kanssa tarjottavaan tai sitten ehkä jotain muita suuhun sopivia? Vinkkejä ja ideoita otetaan vastaan.
No HUH! Tuleeko isotkin juhlat kun noin paljon eri vaihtoehtoja tarjolla? Mä oon lapsen juhliin (nimiäiset,1- ja 2v-synttärit) laittanu suolasta 2 isompaa (esim voikkari ja piirakka) ja 1 pienemmän (esim sipsejä/maissinaksuja) ja makeaa 3 isompaa + karkkia tms.
 
Pojalle järjestelen 1v synttäreitä. Koska poika niistä ei tuossa iässä nyt ihan kamalasti tajua mitään, on tarjottavat enemmän aikuiseen makuun. Tietenkin tarjolla tulee olemaan myöskin pienille sopivia. Eilen sain "menun" valmiiksi ja se näyttää tältä:

Täytekakku
Ruokaisa kanasalaatti
Voileipäkakku
Mokkapalat
Ruisnappeja + jonkinlainen täyte (vinkkejä??)
Coctailpiirakat + munavoi
Mansikkawhoopiet
Suklaiset hedelmävartaat
Maissinaksuja ja hedelmiä (alle 1-vuotiaille)
Mustikkapiirakka + vaniljakastike
Mauste-/kahvikakku
Täytettyä patonkia sopiviksi viipaleiksi leikattuna (näitä saa joistakin Citymarketeista ja ne on ihan HULLUN hyviä!)

Vinkkejä tarvitsisin tuohon ruisnapin kanssa tarjottavaan tai sitten ehkä jotain muita suuhun sopivia? Vinkkejä ja ideoita otetaan vastaan.
Mielestäni tuossa on jo pientä liioittelun makua kun kyseessä 1v synttärit eikä mitkään isommat pippalot.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;26612701:
Mielestäni tuossa on jo pientä liioittelun makua kun kyseessä 1v synttärit eikä mitkään isommat pippalot.
Höpö höpö. Tuo on juuri loistava paketti ja ihana kun sentään jotkut panostavat :)

Pelkkä täytekakku synttäreille on kyllä sellaista pihistelyä ettei tosikaan. Oisko tuo niin paha jos laittaisi edes vaikka pikkupitsat ja popcornia lisäksi jos ei muuta raaski...
 

Yhteistyössä