Synttärijuhliin apuja...

Elikkäs tässä nyt pikkuhiljaa suunnittelen herran 2-vuotisjuhlia, jotka ens kuussa...

Meillä teemana junat, tänään lähti juna-aiheiset kutsut. Kakuksi tulee juna ja teen veturin muotosia pipareita.

Muttamutta: mistä voisin löytää esim. servettejä, mahdollisesti kertakäyttöpöytäliinoja aiheeseen liittyen, kukaan nähny jossain? Miten saan suolasta tarjottavaa aiheeseen liittyen, entä kuivakakkuja, pullatkin voinee leipoa vetureiksi? (en osaa oikeesti leipoa ku täytekakkuja)

Ja kaikki muut ideat otetaan myös ilolla ja kiitollisuudella vastaan :D.
 
http://www.juhlantaika.fi/product_info.php?products_id=1715&osCsid=a16d9516f0612c383c81d81a6356ab96
tuolla oli jotain.meillä kans 3 vuotis pippalot lähenee niin kattelin kans jos jotain kivaa löytyis =)
 
Itse meinasin toteuttaa vastaavat (junasynttärit) 4-vuotiaalleni niin, että kaikki "isompi" tarjottava olisi keskellä pöytää junan muodossa, itse tekisin tuon veturin ja vaunuina olisi sitten pari voileipäkakkua, niiden välissä joku makea... Eli kaikki nuo vaunuiksi tulevat olisivat voileipäkakun kokoisia, ne voisi sitten jollain liitospalalla (maissinaksu?) vain yhdistää... ympärille sitten keksiä ja muuta. Voileipäkakkuihinkin saa hienosti ne "renkaat" laitettua jälkikäteen esim. suolakekseistä/tikuista?

Ajattelin, että tulisi komea juna tuohon keskelle pöytää, siitä voisi kaikki sitten leikata mitä haluaa! :D Eikö ihana idea? Onneksi juhliin vielä aikaa, eli nyt haaveilen vasta ajatuksen tasolla tästä, saapi nähdä mitä sitten pöydässä onkaan...

Ja PS, voileipäkakut kyllä tilaan tutulta pitokokilta, ei jää itselle kuin tuo veturin ja yhden vaunun väkertäminen, pellin kanssa kun tekee tavallista kääretorttupohjaa ja niitä pinoaa tarpeeksi monta, siinä mulle helppo pohja koota nuo muut. Väliin sitten kaikkea ihanaa ja päälle kuorrutukset + koristelunamut...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Itse meinasin toteuttaa vastaavat (junasynttärit) 4-vuotiaalleni niin, että kaikki "isompi" tarjottava olisi keskellä pöytää junan muodossa, itse tekisin tuon veturin ja vaunuina olisi sitten pari voileipäkakkua, niiden välissä joku makea... Ajattelin, että tulisi komea juna tuohon keskelle pöytää, siitä voisi kaikki sitten leikata mitä haluaa! :D Eikö ihana idea? Onneksi juhliin vielä aikaa, eli nyt haaveilen vasta ajatuksen tasolla tästä, saapi nähdä mitä sitten pöydässä onkaan...
Toihan kuulostaa huippuhyvältä idealta :). Veturi vois siis olla täytekakku, sitte vaununa voileipäkakut ja ehkä vielä sitä täytekakkuakin myös vaunuksi. Ja kenties sitten kuivakakkuakin voisi olla vaunu.

Saanko lainata ideaa?
 
ideoita
juna-aiheisia serviettejä oon joskus nähnyt ihan niinkin vaikeasti löydettävässä paikassa kuin Tiimari.
Ja nykyään monessa paikassa myydään myös nimellä varustettuja synttäri-kynttilöitä, jotka on junan muodossa. Niitä löytyy täältä meiltä päin ainakin Tarjoustalosta (=vapaa valinta, säästöpörssi, halpahalli, robinhood jne...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Ja PS, voileipäkakut kyllä tilaan tutulta pitokokilta, ei jää itselle kuin tuo veturin ja yhden vaunun väkertäminen, pellin kanssa kun tekee tavallista kääretorttupohjaa ja niitä pinoaa tarpeeksi monta, siinä mulle helppo pohja koota nuo muut. Väliin sitten kaikkea ihanaa ja päälle kuorrutukset + koristelunamut...
Noin mäkin oon aatellu sen junan toteuttaa, että kääretorttupohjaa vaan kasaan ja täytettä väliin.

Täytynee vaarilta tilata iso lauta tarjoiltavien alle :). Joo, meillä myös tuttu pitokokki tehny voileipäkakut aina juhliin :D, että en mäkään niitä ite väkerrä, koristelen vaan kun kakut joutuu reilut sata kilsaa autosa matkaamaan meille, ni koristeet on parempi laittaa vasta täällä. Ja saanpahan sit ainakin haluamani näköset vaunut niistä :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja ideoita:
juna-aiheisia serviettejä oon joskus nähnyt ihan niinkin vaikeasti löydettävässä paikassa kuin Tiimari.
Ja nykyään monessa paikassa myydään myös nimellä varustettuja synttäri-kynttilöitä, jotka on junan muodossa. Niitä löytyy täältä meiltä päin ainakin Tarjoustalosta (=vapaa valinta, säästöpörssi, halpahalli, robinhood jne...)
Mä jo tiimarista etin eilen... Tarjoustalossa täytyykin käydä :). Mutta tosin junan muotoset kynttiläaluset saadaan lainaan herran kummitädiltä.
 
Juu ei muuta kuin tekemään vaan! Ajattelin kans, että jonkinlainen "suora pätkä lautaa" niiden alle tarttis sitten korokkeeksi saada. Nyt kun tästä olen ehtinyt vähän aikaa haaveilemaan (synttärit tulossa vasta joulukuussa), niin arvaa kihisenkö, kun on jo suunnitelmat valmiina - haluaisi päästä tekemään. Tuntee jo nyt ylpeyttä siitä kakusta, vaikkei ole vielä itse ajankohta lähelläkään:)
 

Yhteistyössä