Synttäri vieraiden "lahjominen"?

Tuli vaan tuollainen kysymys mieleen tuosta toisesta synttäri aloituksesta. Eli mitä te ootte siitä mieltä, että vieraille ostetaan lahja tai järjestetään ongintaa ym. tapahtumaa. Ite jotenkin vierastan ajatusta, että pitäisi vieraille olla lahja kotiin mukaan vietäväksi. Oonko sitten vanhan aikainen vai mitä mutta oudoksun asiaa silti.
 
Huom
Sitä on kaikilla synttäreillä nykyään. Onneksi vielä pysyy homma ainakin meidän piirissä aisoissa.
Pussukassa on yleensä vähän karkkia, tarroja, saippuakuplajuttu tms. eli ei mitään kallista.
 
Th
Jos pidän tyttärelleni synttärit niin ei siellä anneta vieraille vasta lahjaa!!!!!!!
Sitä kun tullaan synttäreille niin sankari saa lahjan ja vieraat herkkuja.
Näin simppeliä.
 
vieras
Mä en myöskää tuota ymmärrä. Muutenkin lasten synttäreitä tehdään niiiin valtavan suuria ja kalliita. Ihan kuin kilpaillaan kuka järkkää parhaat pirskeet lapsilleen. Lahjoja annetaan puolin ja toisin.
 
mam
Tästä olikin vasta äskettäin keskustelua, mutta joo vierastan tapaa. Tosin oman lapsen synttäreillä muovailtiin askartelumassasta ja lapset sai nää tuotokset kotiin.

Vähän karkkia, tarroja saippuakuplajuttu... vaikka noi sais kahdella eurolla per nenä ni kerropa se osallistujien määrällä eikä se niin pieni summa olekaan.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Tästä olikin vasta äskettäin keskustelua, mutta joo vierastan tapaa. Tosin oman lapsen synttäreillä muovailtiin askartelumassasta ja lapset sai nää tuotokset kotiin.

Vähän karkkia, tarroja saippuakuplajuttu... vaikka noi sais kahdella eurolla per nenä ni kerropa se osallistujien määrällä eikä se niin pieni summa olekaan.
Synttäreillä on vieraita yleensä 5-10 kpl eli ei siitä nyt tule kuin 20 euroa kumminkaan. Onko se sitten suuri summa, sen voi jokainen miettiä itse.
 
vieras
Meillä ei ole tuota tapaa ja toivoisin että muutkin lopettaisivat sen roskan syytämisen lasten mukaan. Herkut syödään paikanpäällä ja synttärisankari saa lahjat. Muuten koko idea on päälaellaan.
 
mam
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Tästä olikin vasta äskettäin keskustelua, mutta joo vierastan tapaa. Tosin oman lapsen synttäreillä muovailtiin askartelumassasta ja lapset sai nää tuotokset kotiin.

Vähän karkkia, tarroja saippuakuplajuttu... vaikka noi sais kahdella eurolla per nenä ni kerropa se osallistujien määrällä eikä se niin pieni summa olekaan.
Synttäreillä on vieraita yleensä 5-10 kpl eli ei siitä nyt tule kuin 20 euroa kumminkaan. Onko se sitten suuri summa, sen voi jokainen miettiä itse.
Aivan, mun mielestä on tuohon tarkotukseen.
 
Mä en tykkää pakkolahjoista. Esim. onginta- tai aarrepalkkioina voi olla ihan tikkareita ja muita herkkuja.., joita voi halutessaa säästää kotiin. Mä en välitä kaikesta mahdollisesta pikkuroinasta :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mä en tykkää pakkolahjoista. Esim. onginta- tai aarrepalkkioina voi olla ihan tikkareita ja muita herkkuja.., joita voi halutessaa säästää kotiin. Mä en välitä kaikesta mahdollisesta pikkuroinasta :/
mä olen käsittänyt, että ne pikkuroinat oiskin suunnattu lapsille eikä niille aikuisille :snotty:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Tästä olikin vasta äskettäin keskustelua, mutta joo vierastan tapaa. Tosin oman lapsen synttäreillä muovailtiin askartelumassasta ja lapset sai nää tuotokset kotiin.

Vähän karkkia, tarroja saippuakuplajuttu... vaikka noi sais kahdella eurolla per nenä ni kerropa se osallistujien määrällä eikä se niin pieni summa olekaan.
Synttäreillä on vieraita yleensä 5-10 kpl eli ei siitä nyt tule kuin 20 euroa kumminkaan. Onko se sitten suuri summa, sen voi jokainen miettiä itse.
meillä on ainaki enmmän vieraita ku 10,ja kun on neljän lapsen synttäritt aika peräjälkeen nii menis aika paljon rahaa pussukoihin,vaikka oon kyllä muutenki sitä mieltä että vaan synttärisankarille lahjoja,mutta kukin tyylillään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mä en tykkää pakkolahjoista. Esim. onginta- tai aarrepalkkioina voi olla ihan tikkareita ja muita herkkuja.., joita voi halutessaa säästää kotiin. Mä en välitä kaikesta mahdollisesta pikkuroinasta :/
mä olen käsittänyt, että ne pikkuroinat oiskin suunnattu lapsille eikä niille aikuisille :snotty:


Harmivain, että ne pikkuroinat täyttävät meidän aikuisten kodit ja loppujenlopuksi täyttävät muutenkin täysiä kaatopaikkoja.

 
huom.
Meillä saa luvan vieraille kelvata herkut,oma on mokansa jos niitä ei halua mutta lahjoja saa vain juhlakalu;)

Minusta tämä on mennyt älyttömäksi kun lajoja täytyy antaa vieraillekin:( Pojan kaveri ei päässyt sovittuna päivänä juhliin joten toi lahjan etukäteen.
Minä otin lahjan vastaan ja ihmettelin miksi hän jäi vielä ovelle ivan kuin olisi jotakin tehnyt mieli sanoa,jälkeenpäin sain kuulla kuinka oli marissut pojalleni etten edes kiitoslahjaa tälle antanut:( No en anna kun meillä lahjat on vain juhlakalulle.
 
Ihan älytöntä. En aio lahjoa lasteni vieraita, kyllä tarjottavien pitää riittää juhlimiseen ja lasten tajuta, että synttärisankari on se joka saa lahjat ja jokainen vuorollaan, kun omat synttärit on.
 
muistoja
Kun oli pieni vain yksi paikka oli sellainen, jossa synttärivieraille annettiin lahjat. Muistan, että me kaikki lapset saatiin jonkilaiset pehmoeläimet. Itse sain ruskean pehmopupun. Nykyään olen 30v, mutta tuo ruskea pehmopupu kulkee yhä matkassani. taisin saada sen kun oli 10v. Eli silloinkin oli harvinaista tällaiset synttärit joissa annettiin vieraillekin lahjat, mutta olihan pehmolelut siihen aikaan tosi mieleisiä ja kaunis muisto jäi..
mutta ymmärrän hyvin, että kaikkien vanhempien rahat ei riitä synttärivieraitten lahjojen ostoon
 

Yhteistyössä