Synonyymi "pimpille"? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kaikenlaista"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kaikenlaista"

Vieras
Suuret ne on murheet minullakin, mutta kysynpä nyt aikani kuluksi silti: Mikäpä olisi mielestänne lapsille sopiva nimitys naisen alapäälle, jos sattuu olemaan allerginen sanalle "pimppi"? :D

Vihaan tuota sanaa, mutta en tahdo keksiä sopivaa korvikettakaan...Nelivuotiaat poikani kysyy välillä mitä tytöillä on kun heillä on pippelit. (Noh, tunnen itseni vähän pöljäksi pippeleistäkin puhuessani, mutta se nyt tuli otettua sanastoon noiden poikien kanssa.) Mietin vähän aikaa mitä vastata ja totesin "emätin".

En vaan suostu sanomaan että "teillä on pippelit, pikkusiskolla pimppi". Aaargh! Joka kerta tuon "pimpin" kuullessani tekee mieli kirkua :D Toivottavasti se ei tartu poikien sanavarastoon muualta...
Pojilla on nyt sellainen vaihe, että tyttöjen ja poikien erot kiinnostaa kovasti. Viimeeksi kysyivät, mistä tytöt pissaa, kun heillä se pissa tulee pippelistä. Tokaisin vaan että virtsaputkesta.

Mutta jos tartteis nimityksen jolla viitata koko alapäähän? Vagina tai emätin on vähän suppea ilmaus, kun onhan siellä muutakin. Vai puhuako vain alapäästä? Mutta alapäähän se on pojillakin, ihan niin kuin yläpääkin. "Pojilla on pippelit, tytöillä alapää" ei siis sekään kuulosta kovin hyvältä.

Ja ennen kuin joku rientää kertomaan miten estynyt olen, niin olen varma että lähes jokaisella on jotain inhokkisanoja, ja tämä nyt on minun inhokkilistallani.

Ehkä meen tolla alapäällä kunnes tulee kivempi termi vastaan. "Etupylly" on myös ihan kauhistus. Tyttö ei vielä oo kyselyiässä itse, sitä odotellessa ;)

Meillä käytetään monenlaisia nimityksiä, sekä pimpistä, että pippelistä. On nakkia ja looraa. Pimppalooraa ja pimpuraa. Ihan niinkuin maha, masu, massu, maagen tai korva, korvuli, nipukka... Meidän lapsille ne on ruumiinosat siinä missä kädet ja jalat.

[QUOTE="nanna";30652459]Meillä käytetään monenlaisia nimityksiä, sekä pimpistä, että pippelistä. On nakkia ja looraa. Pimppalooraa ja pimpuraa. Ihan niinkuin maha, masu, massu, maagen tai korva, korvuli, nipukka... Meidän lapsille ne on ruumiinosat siinä missä kädet ja jalat.[/QUOTE]

Totta kai ne on ruumiinosat siinä missä kädet ja jalat. Ihan samaa mieltä. Tämähän ei siis ole häveliäisyyskysymys. Tai niin, etten kehtaisi puhua asioista niiden oikeilla nimillä. (Itse asiassa, minähän nimenomaan puhun enemmän niiden oikeilla nimillä kuin moni muu :D)

Etsin vaan "pimppiä" kuvaavaa termiä, joka ei saisi korviani vuotamaan verta ;) Esimerkki: tuttavani hoiti vastikään tyttövauvaani, ja kun käytti tämän pesulla kakkavaipan jälkeen, jutusteli siinä mm. "Pestäänkös me pimppikin". Juuri tämä. Miten ilmaista mielekkäämmällä sanalla sama asia? Vagina/emätin ei käy, se ei vastaa samaa. Eikä oikein voi sanoa "Pestäänkös me ulkosynnyttimet ja emättimen suuaukkokin".

Nyt kun asiaa mietin, miksiköhän olen pojillenikaan ruvennut puhumaan pippelistä. Penishän se on. Taidan olla kaikkinensa aika "huono" lasten kielessä. En tykkää myöskään ilmauksista pipi ja poppaa. Tämä on vähän samaa kastia.

Alkuperäinen kirjoittaja Taasko näitä?;30652490:
Pedofiilikö kyselee?

Ei, vaan kolmen pienen lapsen äiti, jolla juuri nyt sattuu olemaan vapaa-aikaa kirjoitella täällä höpsöjä viestejä. Terve vaan siullekin! :)

Anteeksi vaan, jos tällaisia aloituksia on useampia, olen uusi palstalla.

No miten ihmeessä pystyt käyttämään sanaa pippeli jos pimppi on niin kauhea sana? Miksi sitten pojilla ei ole sitä penistä tai siitintä siinä missä tytöllä vagina?

[QUOTE="Hohhoijaa";30652587]No miten ihmeessä pystyt käyttämään sanaa pippeli jos pimppi on niin kauhea sana? Miksi sitten pojilla ei ole sitä penistä tai siitintä siinä missä tytöllä vagina?[/QUOTE]

No juurihan ihmettelin aiemmassa viestissä itsekin, miksi olen opettanut "pippelin" pojilleni. Jotenkin silloin kun se oli ajankohtainen asia, puhuttiin pippelistä kun niin muka "kuuluu" tehdä. Tai siis se tuntui normilta, vaikka omaan korvaan kuulostaa vähän pölöltä sekin.

Ei se vaan ole sama sana kuin tuo inhoamani "pimppi". Pienempi paha. Vaikea selittää, tää on vaan miun outous siinä missä toisilla on omat ällökkinsä ;)

Se se muuten vasta pölöltä kuulostikin, kun minulle viime jälkitarkastuksessa ihan aikuinen lääkäri puhui pippelistä peniksen sijaan :D

Puhun sujuvasti viittä kieltä. "Lasten kieli" ei ole yksi niistä, vaikka minulla kolme omaa mukulaa jo onkin. Ei vaan tunnu luontevalta.

Mietin just että tuntuisi todella oudolta jos joku pikku lapsi puhuisi siittimestä tai emättimestä tai penis tai vagina. Kyllä kieroon katsoisin kyllä!

Ja tässäpä vähän samaa kuin edellisessä vastauksessani. Nimen omaan yhteiskunnassa vallitsee normi, että lapsille pitäisi olla omat versiot näistä(kin) sanoista. Ja siksihän etsinkin sitä korviketta "pimpille". Koska niin kummaa kun se onkin, tuntuu "väärältä" sanoa vaikka se vagina. Vaikka omaan järkeen tää ei oikein käykään.

Miksi olisi kieroutunutta opettaa alun alkaenkin että on penis ja emätin? Missä menee ikäraja, että on soveliasta alkaa puhua sukuelimistä niiden varsinaisilla nimillä? Kun ne ei ole mitään "pahoja sanoja", vaan neutraaleja.

[QUOTE="kaikenlaista";30652628]Ja tässäpä vähän samaa kuin edellisessä vastauksessani. Nimen omaan yhteiskunnassa vallitsee normi, että lapsille pitäisi olla omat versiot näistä(kin) sanoista. Ja siksihän etsinkin sitä korviketta "pimpille". Koska niin kummaa kun se onkin, tuntuu "väärältä" sanoa vaikka se vagina. Vaikka omaan järkeen tää ei oikein käykään.

Miksi olisi kieroutunutta opettaa alun alkaenkin että on penis ja emätin? Missä menee ikäraja, että on soveliasta alkaa puhua sukuelimistä niiden varsinaisilla nimillä? Kun ne ei ole mitään "pahoja sanoja", vaan neutraaleja.[/QUOTE]

No koska vagina on vähän eri asia. Pesehän vaginasi esim. Pitäisikö tehdä jokin syvähuuhtelu. Pimppi on ulkoiset ja sisäiset sukupuolielimet yhdessä. Vagina on sisällä. Miks ihmeessä tehdä pimpistä joku probleema kun ei se ole kikkeliä kummempi sana.

No koska vagina on vähän eri asia. Pesehän vaginasi esim. Pitäisikö tehdä jokin syvähuuhtelu. Pimppi on ulkoiset ja sisäiset sukupuolielimet yhdessä. Vagina on sisällä. Miks ihmeessä tehdä pimpistä joku probleema kun ei se ole kikkeliä kummempi sana.

Joko et ole lukenut aiempia viestejäni, tai sitten aloitus meni sinulta jotenkin ohi. Nimenomaann pimppi on kattavampi ilmaisu, sitä ei voi yksi yhteen korvata emättimellä/vaginalla. Etsin juuri mielekkäämpää sanaa joka kattaisi samaan tapaan koko alapään. Ja "alapäätä" parempaa ei ole vielä tullut.

Pimppi on "probleema" vain, koska en siitä sanasta pidä. Eikö sinulle tule mieleen yhtään sanaa/ilmausta, josta et itse pidä ja siksi käytät synonyymiä/kiertoilmausta?

Pimppi kuulostaa minun korvaan yksinkertaisesti rumalta. Siksi minulla ja tyttärelläni ei ole "pimppiä". Käytän jotain muuta sanaa.

Miksi joku ei tykkää kuunnella hevimusiikkia ja toinen tykkää? Mikä sen ongelma on, joka ei tykkää hevistä? Tai rapista? Miksi jonkun korvaan ranskan kieli kuulostaa rumalta kakomiselta, toisen korvissa se on kaunista ja soljuvaa ja miellyttävää kuultavaa?

Pimpero meidän pikkulikalla on, pojilla on pippelit.
Olen itsekkin miettinyt, itseasiassa siitä saakka kun sain tietää odottavani tyttöä, että mikäs se olisi sellainen siisti sana tyttölapsen ulkoisille sukupuolielimille. Tulin sitten siihen tulokseen että pimpero on sopiva sana käytettäväksi meillä.

[QUOTE="kaikenlaista";30652693]

Pimppi kuulostaa minun korvaan yksinkertaisesti rumalta. Siksi minulla ja tyttärelläni ei ole "pimppiä". Käytän jotain muuta sanaa.

[/QUOTE]

No on se kuitenkin kauniimpi kuin p*llu tai v*ttu, jotkut käyttävät niitäkin.

Meillä käytetään omasta lapsuudestani käytössä ollutta "pimpulaa". Musta se sopii niin lasten kuin aikuisten puhekieleen ja on hyvä vastine "pippelille". :)

Olemme taistelleet myös samaisesta asiasta ja tämä vaikutti jo siedettävältä. En todellakaan tiedä miksi itselläkin iskee suunnaton häpeä sanoa esim. pimppi ARGH!!!
Johtuuko lapsuudesta vai mistä, mutta peppu, pylly ja pippeli ei aiheuta samanlaista punan nousua poskille kuin nuo tyttölapsen anatomian synonyymit.
Tähän esitänkin kysymyksen terveydenhoitoalalla oleville sekä pienten lasten parissa työskenteleville, Mitä nimitystä te käytätte pympystä, pimpistä?

Yhteistyössä