Synnytystapa-vatulointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Taas se alkoi. Edellisen hyvin vaikean sektion jäljiltä piti olla selvää, että alatiesynnytys ei mun kohdalla ole vaihtoehto, ja tätä asiaa olen nyt sitten työstänyt ja hyväksynyt ajatuksen sektiosta.

Ja tänään lääkäri aloitti ihan puun takaa sen vatuloinnin alusta, että JOS vauva olisikin siro ja JOS synnytys käynnistyisikin vaikka vähän etuajassa ja JOS sitä ja JOS tätä niin EHKÄ ja TEORIASSA alatiesynnytyskin voisi olla vaihtoehto. Mihin tässä nyt sitten pitäisi henkisesti valmistautua, poikkeuksellisen vaikeaan ja riskialttiiseen sektioon vai tavallista riskialttiimpaan alatiesynnytykseen?

Tietysti olen onnekas, että hoito on saatavilla ja jollain tapaa tämä vauva tulee ulos todennäköisesti suht turvallisissa ja valvotuissa olosuhteissa, mutta kylläpä jäi taas sellainen fiilis ettei mikään vaihtoehto ole hyvä. Sama se oli esikoisen kohdalla - ajatiesynnytyksen riskit on ehkä liian isot, mutta toisaalta "ei kukaan tuohon mahaan halua sektiotakaan tehdä". Jälkikäteen ajateltuna sektiopäätös oli väärä, mutta se tehtiin sillä hetkellä käsillä olevien tietojen perusteella, ja niillä tiedoilla päätös olisi edelleen sama.

No joo, turhaa ruikutusta. Eka tuli ulos ja niin tulee varmaan toinenkin. Vähän on kyllä sellainen "matto vedetty jalkojen alta" -tunnelma. Ei mulla muuta.

Yhteistyössä