Synnytystä edeltäviä merkkejä, onko niitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja waiting..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

waiting..

Vieras
Muuta kuin siis limatulppa ja tietysti ne kipeät supistukset :).. Kertokaa!

Mulla oli ekasta just tuo limatulppa ja lapsi syntyi 12h päästä siitä. Supistukset oli heti ns. niitä oikeita eikä niistä voinut erehtyä, semmoisia ei ollut aiemmin ollut. Nyt oottelen tässä josko toinen suvaitsisi syntyä -viikonloppuna supisteli kipeästi jotain 1,5h ajan 2-6min välein mutta ei niissä ollut potkua..

Mulla ei mennyt kummastakaan limatulppaa. Ennakoivilla supistuksilla alkoivat kumpikin, esikoisesta meni vedet pian ja oksitosiinilla synnytettiin. Toinen aloitti ennakoinnin 20 tuntia ennen syntymää, varsinaiset supparit alkoivat vajaat neljä tuntia ennen syntymää. Ruokahalu meni pari tuntia aiemmin. Sen ruokahalun menetyksen sanoisin minä olevan sellainen merkki, että kannattaa lähteä sairaalaan, jos on vähänkään pidempi matka. Esikoisestakin meni ruokahalu synnytyksen käynnistyttyä.

Kuvittelin ekojen suppareitten jälkeen että tässä saa vielä monta tuntia laskea supistuksia,ehkä jopa seuraavaan päivään mutta iltapäivällä 5 alkoi supisteleen, illalla 8 lähtö sairaalaan, tyttö syntyi 22.46 :)