Synnytyssupistus, miltä se tuntuu?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Makaat junakiskoilla, tulee juna. Näät kaukaa, että kohta se tulee. Se kulkee hitaasti, raskaasti ja isolla metelillä. Meteli voimistuu, kiskot tärisee, otat kiinni, mistä saat, pelkäät hullun lailla, vapiset ja toivot, että tää loppuis jo. Juna ajaa ylitsesi, hitaasti. Jäät eloon taas kerran. Juna pysähtyy, jää parkkiin vähäksi aikaa ja kohta taas kiskot tärisee ja juna lähestyy.

Semmonen se on. Ihan hauskaa.

Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Makaat junakiskoilla, tulee juna. Näät kaukaa, että kohta se tulee. Se kulkee hitaasti, raskaasti ja isolla metelillä. Meteli voimistuu, kiskot tärisee, otat kiinni, mistä saat, pelkäät hullun lailla, vapiset ja toivot, että tää loppuis jo. Juna ajaa ylitsesi, hitaasti. Jäät eloon taas kerran. Juna pysähtyy, jää parkkiin vähäksi aikaa ja kohta taas kiskot tärisee ja juna lähestyy.

:D Joo. Tää se on. :whistle:

DakotanEmo

:LOL: :LOL: :LOL: Nauran täällä kaksin kerroin, kohta ei saa enää henkeä :LOL: :LOL:

voih,miten te osaatte kuvailla niitä?! :eek: En mie osaa. aika on kullannut sen kivun!
Sen osaan sanoa,että kipeetä teki ja ties kyllä milloin ne on niitä oikeita supistuksia!
harjoitus supparit oli vaan menkka jomotusta!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:

:LOL: :LOL: :LOL: Nauran täällä kaksin kerroin, kohta ei saa enää henkeä :LOL: :LOL:
Juu-u. Ja veturikuskilla on kyllästyny ilme. Kattoo vaan sivulasista alas kiskoille ja myhäilee, että tavataan taas, et oo vielä kipiäkään.

Vieras

Toisilla on korkea kipukynnys, toisilla ei. =)
Minulla on korkea ja aloin tuntemaan supistukset "kipeinä" ihan synnytyksen lopussa. Eikä nekään olleet kyllä oikeastaan mitään mitä olin etukäteen kuvitellut. Ponnistusvaihe kyllä sattui, sitä en kielläkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Minulla on korkea ja aloin tuntemaan supistukset "kipeinä" ihan synnytyksen lopussa. Eikä nekään olleet kyllä oikeastaan mitään mitä olin etukäteen kuvitellut. Ponnistusvaihe kyllä sattui, sitä en kielläkään.
Niin mullakin on korkea kipukynnys. Mun ponnistusvaihe oli niin lyhyt ettei sekään ehtiny oikeen edes tuntua. Loppu puolen supistukset teki kyllä aika mujeeta mut se kun se imukuppi laitettiin, se sattu! Ei kiitos sitä enää, ellei oo ihan pakko. :/

No näinpäs :wave: Mulla tosin tuntu vaan et pakko päästä liikkuu ja viskelin itteeni siinä pöydällä hulluna :LOL:

juu tuo junateoria on aika osuva. Mulla lako tosin tuntumaan tuolta siinä vaiheessa ku olin 6,5cm auki ja loput 3,5cm hävis alle 10minuutin, jossa mun junakuski ei kerenny ihan äärettömästi kyllästyy.

JA pakko sanoa, sitä varten ne puudutteet on olemassa, niitä kannattaa ottaa!
Tuo toinen napero tuli ns. luomuna, ei kohdunkaulanpuudute onnistunu ja epiduraalia/spinaalia mulle ei enneta, jotenka voin sanoa että loppu oli melko helvettiä, mut on se kuules sen arvostakin B)

vieras
Sama täällä.Ja kun kolmesta sairaalaan pääsi,sai mennä heti synnytyssaliin ja alkaa ponnistamaan.Ponnistusvaihekaan ei kauheasti sattunut paitsi siinä vaiheessa kun pää tuli uos.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:

Juu-u. Ja veturikuskilla on kyllästyny ilme. Kattoo vaan sivulasista alas kiskoille ja myhäilee, että tavataan taas, et oo vielä kipiäkään.
Joo. Just noin. Veturityypillä on kakkulat isolla nenällä, luiset posket, kulahtanut sininen takki ja lähemmäs jos menis, niin ukko varmaan haisiski. Örk.

Mulla on korkea kipukynnys, mutta synnytyssupistukset oli helvetillisiä ja ne tosi kipeät kesti n. 6 tuntia eli kyl se on aika yksilöllistä. Silloin ei pystynyt olemaan paikallaan yhtään vaan kipu pakotti vääntelehtimään ja ääntelehtimään. Kokovartalokramppi se on.
Oikein hävettää, kun soitin synnytyssairaalaan niiden alkusupistusten aikana, kun luulin, että nyt se syntyy ja kätilö vaan totes puhelimessa, että äänestä kuulee, ettei se todellakaan vielä synny. Eikä sitten syntynytkään vuorokauteen, vaikka alle 10 min välein supisteli 24h.

hmm..Pistit pahan.. Samaa mietin kakkosta odottaessa,että koska pitää lähteä laitokselle..(Esikko käynnistetty)
Ja en olisi lähtenyt synnärille jos ukko ei olisi pakottanut..
Olin lähdössä kotia kohden vielä sen jälkein kun kätilö oli tehnyt tutkimukset..
ja hetken maattu käyrillä.
Kätilö naureskeli ja sanoi"Ruova kuule teidät päästetään kotiin lapsen kanssa. Te pääsette saliin,kohdun suu on auki reilu 8cm"

Eli ne kivut oli joo kipeät,mutta ei niin kipeät kuin käynistetyt supparit,Eli odotin sitä saamaa kipua joka oli esikolla.

mulla kyllä tuntu!Tuntu et kohta tulee pissat housuun ja repee äässi ja halkee kahtia ja mitä vielä...karmeeta se oli,mut onneks meni ees nopeeta ku piti ilman puudutuksia kestää :kieh: no ei vaan,kyllähän sen jotenki vaan kestää ja hengissä selviää niinku monet monet naiset ennenki!

mulle oltiin annettu vähän aikaisemmin epiduraalia lisää,että en varsinaista kipua tuntenut,yhtäkkiä vain oli kauhea tarve päästä kakille..
huusin kätilöllekkin että anna mä käyn nyt p.skalla :D kätilö sanoi että odotas nyt vielä vähän..12min päästä se "pökäle" syntyikin,kyllä helpotti =)

Yhteistyössä