synnytyssairaalana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Seinäjoki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Seinäjoki

Vieras
Hei,

Kertokaapa millaisia kokemuksia teillä on Seinäjoesta synnytyssairalaana. Olen kesää viettämässä tällä suunnalla ja raskaus on jo aika pitkällä. Aikomuksena on lähteä elokuussa takaisin kotipaikkakunnalle, mutta jos vaavi päättääkin tulla aiemmin...

Vaavi on nyt perätilassa, saa nähdä kääntyykö. Mitkä ovat sektiovalmiudet erityisesti nyt kesällä Seinäjoella? Vai laitetaanko siellä synnyttämään perätilavauva alakautta niinkuin edelllisen ketjun mukaan Tampereella tehdään?

Kiitos tiedoista

RV 35

Kaikki serkkuni ovat Seinäjoella synnyttäneet ja tyytyväisiä ovat olleet. Ensisynnyttäjiä on sairaalassa pidetty tyypillisesti 5 päivää ja kokeneempia äitejä 3.

Olivat kauhuissaan, kun kerroin minun ja esikoisemme runsaan 48 tunnin visiitistä Helsingin Kätilöopistolla ja sitten kotiin.

Sektioista en osaa sanoa mitään, mutta Seinäjoen sairaala on suuri ja osaavia lääkäreitä kyllä pitäisi riittää.

ite synnytin seinäjoella viime vuonna ja ihan hyvät kokemukset. Vastaanotto oli lämmin (oli hieman probleemia ennen laskettua aikaa ja soittelin äippäpolille viikonloppuna) eivät yhtään moittineet vaan kiittelivät että niin kannattaa tehdäkin eikä jäädä murehtimaan. Synnytys lopulta jouduttiin käynnistämään lasketun ajan jälkeen, ja olin sen edeltävän päivän ja synnytyksen jälkeen myös prenataalisella osastolla koska vierihoito-osasto niin täynnä, taisi olla vauvabuumiaika. Kiire ei silti tuntunut hoidossa. Erityisesti synnytyssalitoiminta ansaitsee isot kehut ja kiitoset, siellä oli koko ajan turvallinen olo.

Perätilajutuista en sen kummemmin tiedä mutta ystäväni on saanut seinäjoella 2 lasta sektiolla ja molemmat on mennyt hienosti, haava tosin tulehtui molemmilla kerroilla mutta se ei liene sairaalan syy. Hän piti myös erittäin paljon ystävällisestä henkilökunnasta.

Yhteistyössä