Synnytyspelko tämäkin

Olen jossakin ketjussa aiemminkin kertonut,kuinka kolmas lapsemme tuli viime maaliskuussa kymmenessä minuutissa maailmaan.Nyt odotamme yllätykseksemme ja onneksemme neljättä.Laskettu aika osunee heinäkuun loppuun/elokuun alkuun.Pelottaa jo nyt.Pääsisinköhän juttelemaan asiasta jonnekkin?Eihän tämä nyt sellaista alatiesynnytyspelkoa ole,päinvastoin;en haluaisi leikkausta,mutta olen ihan oikeasti peloissani,että ehdinkö sairaalaan.Mies ei ehtinyt viimeksi lähellekkään sairaalaa ja pelotti sekin,kun oli "yksin" siinä tilanteessa.

Muita vastaavia?
 
Uskon että pelkopolille pääsee juttelemaan tästäkin asiasta, jos itse vielä raskaudun niin aion kyllä kysyä..

Minä en kyllä yllä teidän aikoihin, mutta pelkäsin koko kakkosen odotusajan nopeaa synnytystä enkä edes tiedä miksi.. Esikoinen syntyi ihan normiajassa, eli vajaassa 8 tunnissa vaikka loppu menikin rytinällä. Neuvolassakin otin pelon puheeksi, mutta ei sitä noteerattu mitenkään. Niin sitten kävi että kakkonen meinasi syntyä autoon, eli pukkaamaan pääsin saman tien kun sairaalan ovet aukesivat.. Pelottava reissu :\|
 
Ohho. No pelkoa todella. En ihmettele. Tulipa nopsaan :/ . Tuota, ota yhteys neuvolaan ja kysy painokkaasti mitä tehdä sillä et uskalla olla kotona loppuaikana. Että saatko ns erikoisluvan soittaa jopa ambulanssin heti kun supparit alkaa että syntyis edes ambulanssissa sitten. Missä se kolmas syntyi? Autossa? :hug: :hug: :hug:
 
Ei täälläkään nyt ihan sentään kymmenessä minuutissa saatu poikasta maailmaan, mutta kuitenkin vastaan...Meidän neljäs lapsi syntyi kolme viikkoa sitten maanantaina. Synnytys kesti 1h36min. Ja ajomatkaan synnärille meillä meni n. 1h10min. Ja siis oli aikaa tuo n.20min kotoa aamulla pukea ja viedä lapset hoitoon mummulaan...Tuo meidän pikkumies syntyi sitten sairaalan aulaan. Miehen avulla pääsin juuri sairaalan ovesta sisään, käveltiin n. 5 askelta sairaalan sisällä, kun poika syntyi. Jos vielä saamme lapsia, niin sitten tosiaan en tiedä miten keritään synnyttään. Kätilöt siellä sanoivatkin että seuraavan synnytän kotona. Tästä synnytyksestä ei jäänyt minulle mitään kammoa, mutta mahdollinen seuraava synnytys kyllä mietityttää...
 
Onnea tuoreesta nyytistä ja kiitos teille vastanneille.Aionkin ottaa asian heti joulun jälkeen puheeksi neuvolassa.Ei se kolmas vauvamme onneksi autoon syntynyt,mutta ei paljon muutakaan.Liioittelen ehkä tuota kymmentä minuuttia sinänsä,että limatulppa irtosi ja samalla tajusin,että nyt tapahtuu....soitin heti naapurissa asuvan ystäväni hätiin.Hän juoksi heti meille ja auttoi minut autoonsa.Auton kello näytti hänen sanojensa mukaan 22.20.Ajoimme sairaalaan ja sairaalan papereissa lukee,että poika syntyi 22.34.Ehdin synnytysoston takaovelle asti ja kätilö vetaisi housut kinttuihin.Kengät oli kyllä jalassa :LOL:
 
eva
Hurja juttu. Varmasti kannattaa ottaa asia puheeksi.

Itseänikin vähän jännittää, eikä meiltä edes pääse noin nopeasti synnärille. Ekaa odottaessa kukaan ei ottanut tosissaan aavistuksiani nopeasta synnytyksestä, mutta kun sellainen on jo takana niin ammattilaisetkin uskovat ettei kyse ole täysin turhasta huolesta.

Ekaa odottaessa minua lohdutti kovasti tieto, että nopeissa synnytyksissä harvoin menee mitään pieleen. Löysin onnekseni jopa neuvot, miten toimia ennakoimattomassa kotisynnytyksessä. Nyt mietityttääkin lähinnä, miten esikoiselle järjestyy lapsenvahti ennen kuin kuopus on maailmassa...
 
Mulla matkaa sairaalaan 150km.. eka synnytys kesti yli vuorokauden, toinen 2.5 tuntia eli aika tipalle meni jälkimmäisestä.. nyt odotan kolmatta ja mulla pelko, että mitä jos en ehdi sairaalaan.. ambulanssilla menty aikasemmin, mutta ku ei tahtois siihenkään sitä synnyttää..
Ajattelin, että voisikohan sitä mennä vaikka potilashotelliin lepäämään ennen laskettua aikaa niin olis jo valmiiksi sairaalassa.. :ashamed:
Kaverini ottivat vanhempien asuntoauton ja asuivat siinä sairaalan pihassa noin viikkoa ennen ku oli aika..
yks vaihtoehto olis olla ihan tavallisessa hotellissa, mutta tämä ei mitenkään edullista.. tietysti myös kavereiden nurkkaan vois punkata.. ongelmana vaan ku on noita aikasempia lapsia niin ei viitti jättää niitä miehen hoidettavaksi kovin kauaksi aikaa..
Eli ongelmat kullakin..
 

Yhteistyössä