Synnytysosastojen päivärytmistä !

• Viestiketjun aloittaja Ärsyttävääääääää !
  • Ensimmäinen viesti
Ärsyttävääääääää !
Kyllä ärsytti, kun viimeks olin sairaalassa odottavien puolella synnärillä, niin aamulla hoitajat tulee herättää klo 7.30 vähän niinkun väkisin aamupalalle !

Eiks ketään muuta ota aivoon, kun joku tulee hihkumaan heti aamusta viereen, että huomenta ja aamupalalle. Ihan niinkun se aamupala ois joku pakkojuttu.
Itse saatoin jättää välistä ja mennä vasta unien jälkeen lounaalle.

Eipä tuo sairaalaruoka muutenkaan hääviä ollu, kun 99% aterioilla oli lisukkeena perunaa.

Ymmärrän kyl, kun synnyttäneiden puolella tullaan herättämään jos on esim. lekuritarkastuksia tjsp..

"vieras"
Joo, ärsytti suunnattomasti se aikaisin herättäminen. Olin puolikuollut vielä, niin tosiaan olisin halunnut itse saakeli soikoon päättää, milloin nousen. Ei siitä aamiaisesta henki ole varmaan kiinni, enemmän siitä levosta ainakin omalla kohdallani.

Minut herätettiin TAYSissa, tosin hoitaja sanoi, että he katsovat ruoan katoamisen perusteella sen, että jokainen on kyennyt ruokansa hakemaan. Jos ei haeta, he varmistavat herättämällä, ettei mitään hätää ole. Siksi siellä on päivärytmitkin, hoitajat kun eivät turhanpäiten ehdi ramppailla ja aina ei kykene painamaan nappiakaan :/

Minut herätettiin, mutta käänsin kylkeä ja nukahdin uudestaan. Ei oikein haittaillut se herättäminen sinänsä, kun olin kuitenkin henkisesti valmistautunut sairaala-ajan jälkeisiin moniin, moniin yöheräämisiin.

Seinäjoella herätetään viimeistään 7.45 kun klo 8 on aamupala ja silloin on parempi nousta kun hoitaja tulee katsomaan sut ja vauvan 8.30 ja siivoja tulee heti sen perään klo 11 on lounas... Ruoka oli kyllä sairaalassa hyvää, varsinkin kun saa rd ruoat niin jälkkäritkin pystyy syömään, koska muuten niissä on sokeria niinpaljon että lusikka pysyy pystyssä...

Ja auta armias jos olis aamiainen jääny saamatta sen vuoks ettei hoitajat olis käyny herättämässä ni jo olis siitä täällä meuhkattu.
Varmasti aikuinen ihminen osaa kertoa ettei välitä aamupalasta, ts. pyytänyt ettei sen vuoksi herätetä. Toki tuonkaltainen toiminta on täysin mahdotonta joillekin narisijoille

• Tykkää
Reactions: Adii ja Hukkapiru
Oysissa
Minä kyllä päin vastoin koin ongelmaksi että aamiainen oli miten sattuu. Välillä jo kahdeksalta, pahimmillaan vasta yhdeksän jälkeen. Sänkyyn sidottuna en voinut mennä edes hakemaan jotain hedelmää tai leipää mitä oli koko ajan päivähuoneessa tarjolla.

En kyllä todellakaan tykkäisi. Olen muutenkin todella aamu-uninen ihminen, ja nukun aina kun siihen on tilaisuus. Pitää ilmeisesti askarrella sairaalaan mukaan "ei saa häiritä nukkuvaa karhua"-lappu, joskohan antaisivat levätä rauhassa. En ole muutenkaan kesken unien turhaan hereille tökittynä kauhean ystävällistä tai sosiaalisesti mielekästä seuraa, saattaa turhan päiten herättelijä kuulla kunniansa :LOL: Taidanpa sanoa siis tästä jutusta jo osastolle siirtyessä.
Ei sillä aamiaisella ole niin väliä, jos muutenkin nukkuu "lounaaseen asti".
Kotona jää viikonloppuisin aamiainen usein väliin, kun herätään niin myöhään. Arkisin kyllä syön aamullakin, mutta vain ja ainoastaan sen takia kun muutenkin on pakko herätä töihin lähtöä varten.

lucifer
keskussairaalalla herättivät, mutta uniaan sai jatkaa. aamupalaa ja välipalaa kun sai vapaasti hakea osaton keittiöstä, jos nälkä oli.
lounaan toivat valmiiksi sänkyyn, ja halivat likaiset astiatkin pois jos ei itse voinut viedä.
ja ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi.

ja nukkua sai joka välissä kun vain nukutti.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En muista että kättärillä ois herätetty aamupalalle. Johtuen ehkä siitä että nukuin jokatapauksessa tosi onnettomasti kuten aina sairaalassa ja olin jo aikasin hereillä. Ruoka oli kyl hyvää, annoskoot semmosia etten mä niistä selvinny. Usein lounaalla mies selvitti loput kun olin syöny osani.

"vieras"
Kuopiossa Kysillä muistaakseni ilmoitus ruokien saapumisesta synnytysosastolle kuului keskusradion kautta. Jos nyt ei aamupalalle kerinnyt niin tarjottimen ruokineen löysi jääkaapista. Mulla oli kyllä koko ajan nälkä ja olin valmiina jo siinä vaiheessa kun ruokaa tuotiin.. Pari vuorokautta meni kuta kuinkin ilman ruokaa kun en pystynyt vaan oikein syömään supistusten vuoksi ennen vauvan syntymää. Synnytyksen jälkeen kyllä söin "menetettyjen" vuorokausien edestä ja yölläkin kävin jääkaapista hedelmiä ja leipää kun iski hirveä nälkä. :D

[QUOTE="vieras";27562682]Kuopiossa Kysillä muistaakseni ilmoitus ruokien saapumisesta synnytysosastolle kuului keskusradion kautta. Jos nyt ei aamupalalle kerinnyt niin tarjottimen ruokineen löysi jääkaapista. Mulla oli kyllä koko ajan nälkä ja olin valmiina jo siinä vaiheessa kun ruokaa tuotiin.. Pari vuorokautta meni kuta kuinkin ilman ruokaa kun en pystynyt vaan oikein syömään supistusten vuoksi ennen vauvan syntymää. Synnytyksen jälkeen kyllä söin "menetettyjen" vuorokausien edestä ja yölläkin kävin jääkaapista hedelmiä ja leipää kun iski hirveä nälkä. :D[/QUOTE]

Joo, kaijuttimista tuli ilmotus ruoasta. Lounas ja päivällinen meinas jäädä monta kertaa saamatta kun ei sielä käveleville tuotu ja vauva oli sellanen tissitakiainen että armoton huuto heti kun irrotti ja yritti lähteä syömään itse. Paha syödä kun toinen karjuu pää punasena eikä muu lohuttanu kun se tissi.

"vieras"
No voi OMG, on teillä ongelmat... Olisitte kiitollisia, että meillä ylipäänsä on systeemit, joissa synnyttänyt saa pari päivää levätä osastolla ja kerätä voimia ennen kuin kotiutuu vastasyntyneen kanssa. Prkleen narisijat.

"GITA"
[QUOTE="Vieras";27562234]Ei kyllä Oysissakaan herätelty ja ruoka oli hyvää ja monipuolista.[/QUOTE]

Sama kokemus minulta oysista. Yhteensä 9 vuotokautta olen siellä ollut, synnyttämättömänä ja lisäksi kahden syntyneen lapsen kanssa. Ja ikinä ei ole herätelty.

JA RUOKA OLI LOISTAVAA. JA POTUT ON HYVIÄ.

[QUOTE="vieras";27562698]No voi OMG, on teillä ongelmat... Olisitte kiitollisia, että meillä ylipäänsä on systeemit, joissa synnyttänyt saa pari päivää levätä osastolla ja kerätä voimia ennen kuin kotiutuu vastasyntyneen kanssa. Prkleen narisijat.[/QUOTE]

Joo...kotia onneks pääs lepäämään. Sitä voinu tehä sairaalassa. Kotona sitte keräsin voimia. Sairaalassa koko ajan jotain verikoetta, tsekkausta, haavahoitoa, vauva huus itellä/naapurilla jne....Plah.

Parempi noin kuin
Minua ei edes infottu ruoka-ajoista, eikä ruokaa välttämättä tuotu (olin sänkykuntoinen), joten muutamat syönnit jäi välistä.

Kelloa soittaessa käytiin ehkä n. 10 minuutin päästä kysymässä onko tärkeää asiaa.

Lisämaitoa ei saanut(mies kävi varastamassa), mutta ei myöskään ollut aikaa auttaa imettämisessä.

Omaa hoitajaa ei ollut, lääkkeet sain vasta kotiin lähtiessä(olisi kuulema pitänyt syödä alusta pitäen).

Oltiin lapsen kanssa aika omillamme, onneksi päästiin kotiin missä sai sukulaisilta apua.

[QUOTE="vieras";27562789]No mitä helvettiä sinä sitten odotit? Se on sairaala! Ei mikään hotelli.[/QUOTE]

En oottanutkaan muuta ko kotia pääsyä. Kommentti vaan tolle joka ajattelee että synnärillä levätään ennen kotia menoa.

Yhteistyössä