Synnytyskokemuksia Lohjalta?

Nyt löytyy tarina :) En eilen ehtinytkään laitaa kun Toukka vaati huomion :)

Meidän maailman ihanin kätilö järkkäsi meille yhden hengen huoneen johon laitettiin sitten kaksi sänkyä ja saatiin olla ihan keskenään :) Ensimmäisenä kun tultiin aamuyöstä sairaalaan, katsoi toinen kätilö esitietolomaketta ja sanoi vaan että jaa, perhehuoneet on täynnä.. Siihen se sitten jäi ja oltiin varmoja että mies joutuu kotiin yöksi, mutta oli ihan mielettömän ihana yllätys kun kätilö veikin meidät sitten synnytyksen jälkeen omaan huoneeseen :heart:

Mull atehtiin synnytystapa arvio ultraamalla sekä ihan käsikopelolla, oisko ollut rv_lla 37... Vähän epämiellyttävä tunne, kun romplaa emättimen kauttaa noita lantion luita ja tekee sen "nyrkkitestin" (mikjä kuulostaa sanana ihan kauheelta, mutta ei oo :LOL: ) Eli siis nyrkillä kokeilee tuosta emättimen suulta vähän painamalla, että miten ne häpyluut yms menee, no hätä, se ei oo mikään "nyrkki pimpettiin ja runnomalla kokeillaan" :LOL: (mua nimittäin peloteltiin näin, ihan tosi, vähänkö pelkäsin.....)

ONNEA ONNEA ONNEA TUHANNESTI UUDESRTA VAUVASTA!!! Mulla oli yksi kaveri kanssa smaaan aikaan synnyttämässä, oli ruuhkaa!!! :heart:

Ruuhkaa tosiaan oli mutta onneks henkilökunta oli aivan ihanaa siitä huolimatta eikä kiirettä muuten huomannut kun siinä että piti jonkun aikaa odotella ammehuoneen siivousta ja että oltiin välillä pidempiä pätkiä miehen kanssa kahdestaan. Silloinkin kyllä heti tuli kätilö kun kelloa soitti eikä onneksi kukaan ollut mitenkään kireä tai sen tuntuinen että olisi jo kiire muualle. Ihana paikka ja sinne uudestaankin jos vain tilaisuus tulee :D

Onko teidät lähetetty erikseen synnytystapa-arvioon vai onko se vaan käytäntö jos olet lohjalainen? Mulle tehtiin vaan viimeisellä lääkärikäynnillä normi sisätutkimus ja lääkäri oli samalla kokeillut vähän luita, ei todellakaan niin että olisin edes huomannut mitään erityistä muihin kertoihin verrattuna. Sisätutkimukset ennen puudutusta oli muuten kipeimmät hetket koko synnytyksessä.. Tuli vaan mieleen. Autsis. Mulla oli kohdunsuu jotenkin tosi takana ja kun ne kaiveli sieltä supistusten aikana niin jaiks.. Onneksi niitä tehtiin vain kaks :LOL:

iippana08: Onnea matkaan, taidat olla seuraavana vuorossa synnyttämässä :) Hyvissä käsissä olet Lohjalla ja palkinto on jotain iiiihan mahtavaa :heart:

Oma palkinto köllii juuri sylissä masu täynnä 18pv:n ikäisenä. Miten voikaan olla näin rakastunut :heart:

Chala: Mulla on raskaus ollut vähän vaikea ja monimutkainen, joten olen muutenkin käynyt kontrolliultrissa 2-3 viikon välein puolivälistä alkaen, siksi nyt loppuvaiheilla lähetettiin äippäpolille myös synnytystapa-arvioon. Ei sinne lähetetä ns.normaaliraskauksissa. Ystäväni tosin kuulemma pääsee ihan vain siksi, että pelkää niin kovin että olisi iso vauva tulossa. Että ilmeisesti tapauskohtaisesti raskaudesta riippuen.

Voih, odotan kovasti tuota oman vauvan kohtaamista.. :heart:

Onnea vielä sinulle! :flower:

Nosto. Löytyykö tuoreita kokemuksia Lohjalta? Eniten kiinnostais perhehuoneiden määrät ja mikä siellä on resurssitilanne /ruuhka nykyään.

Ks. artikkeli http://www.lansi-uusimaa.fi/Uutiset/Paivan-Puheenaihe/Lohjan-synnytysosasto-taydessa-iskussa

kiitos tiedosta lapsia kaksi! Muutaman viikon päästä pääsee tutustumiskäynnille kun se maaginen rv 36 koittaa (Lohjalla synnyttämisen "rajaviikko" )

Ja jos jollain on vielä tuoreita kokemuksia Lohjasta synnärinä niin mielenkiinnolla lukisin.

Alkuperäinen kirjoittaja lapsia kaksi:
perhehuoneita varsinaisia on kaksi, mutta siellä järjestetään myös yhden/kahden hengen huoneista perhehuoneita, lähes aina perhehuoneen saa tai jos ihan täyttä heti kun vapautuu, tosi joustavaa....

Myös Lohjalla on synäri vissiin jatkuvastiu vähän ruuhkainen, eli sen perhehuoneen saaminen ei todellakaan ole varmaa

Kyllä siellä yllättävän hyvin saadaan järkättyä niitä perhehuoneitakin, kaikki synnyttäjät kun eivät ensisynnyttäjiä ole. Kaveri synnytti 2vk ennen mua Lohjalla, kauhea ruuhka kuten meidänkin synnytyksen aikaan. Silti molemmille järjestyi modatut perhehuoneet.

Synnäri on samoissa tiloissa naistentautien osaston kanssa ja meille kätilö sanoi tutustumiskäynnillä että he saavat pahimmassa ruuhkassa otettua naistentautien puolelta huoneen käyttöön synnyttäneille. Ja tosiaan sanoi jo silloin ja todisti meidänkin synnytyksessä että kyllä siellä ruuhkasta huolimatta saadaan yleensä perhehuone halukkaille järkättyä, eli toivoa ei kannata menettää jo etukäteen, sen näkee sitten :)

Synnytin esikoisen Lohjalla sektiolla neljä vuotta sitten. Olin etukäteen myös kysellyt kokemuksia Lohjan synnäristä ja sainkin silloin tosi positiivisen kuvan. Se piti kyllä paikkansa omallakin kohdalla ja nyt ilman muuta suuntaan samaan paikkaan kakkosta synnyttämään (la ensi viikolla).

Esikoisen kohdalla jouduin kohtaamaan pelkoni sektion muodossa, mutta täytyy sanoa, että henkilökunta Lohjalla oli juuri niin ihanaa kuin olin kuullutkin! He kyllä parhaansa mukaan lohduttivat, rohkaisivat ja saivat pelkoni hiukan hälvenemään. Eihän tuo sektio toki kokemuksena mitään sellaista ollut, jota haluaisin uudelleen kokea, mutta se nyt ei ole sairaalan tai henkilökunnan syy. Leikkaus vaan nyt aina on leikkaus ja siitä toipuminen ei aina ole niin nopeaa. Nyt on kyllä oltu meidän perheessä kovin onnellisia, että tämä toinen tulokas on ymmärtänyt kääntyä oikeaan asentoon alatiesynnytystä varten.

Muutamalta parin viime vuoden aikana Lohjalla synnyttäneeltä kaverilta taas kyselin kokemuksia ja edelleen kehuttiin henkilökuntaa aikamoisin ylisanoin. Luottavaisin mielin siis sinne suuntaan, toivottavasti piakkoin!

Mä lueskelin kanssa ketjun läpi ja voi että mä haluan synnyttämään uudelleen! Ja muutenkin kokea koko ihanan (vaikka ei niin kauhean helpon) raskausajan uudestaan ja saada sen suloisen tuoksuvan tuoreen pienen nyytin syliin. Nyyh :'( Mulla on aivan tajuton vauvakuume. TYttö paralta kuluu hiukset päästä kun pusuttelen ja nuuhkuttelen toista niin paljon ja haaveilen että saatais hänelle sisaruksia :)

Oon niiiin onnellinen kun ei muutetakaan kauemmas niin pääsee Lohjalle synnyttämään jos joskus vielä tilaisuus tulee :LOL:

Btw Mymmelis: Ihmettelinkin mistä sun nikki on niin tuttu, mutta tämä ketjuhan se olikin :) Laittelin viestiä tuonne Äidit 20-30v puolelle sun Lohja-ketjuun.

Miia-75: Sulle tehtiin ihan suunniteltu sektio silloin Lohjalla? Mietittiin miehen kanssa yks päivä että ohjataanko suunnitellut sektiot muualle vai tehdäänkö Lohjalla niitäkin.

Laittakaa ihmiset synnytyskertomuksia ja kokemuksia niin pääsee haikeana lueskelemaan mitä lojossa tapahtuu :)

En tiedä, onko vielä sama käytäntö, mutta ainakin silloin 2004 Lohjalla tehtiin suunniteltuja sektioita kerran viikossa (perjantaisin). Perätilasynnytys alakautta ei sen sijaan ollut mahdollinen Lohjalla. Tästä syystä jouduinkin tuohon suunniteltuun sektioon. Hyvä niin, jos olisin alakautta yrittänyt toisessa sairaalassa (kuten aluksi sektiopelossani uhosin), olisin vaan sitten joutunut hätäsektioon...

Yhteistyössä