Synnytyskokemuksia Lohjalta?

En valitettavasti halua paljastaa mistä tulen, haluan säilyttää täällä tunnistamattomuuden.. :ashamed:

Mistäs sitä Chala tietää jos vaikka asukkinne päättäkin tulla jo etukäteen maailmaan,esimerkiksi isänpäivän kunniaksi. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Sellainen lisäkysymys, että onko tietoa Lohjan yleisestä käytännöstä ja miten teidän kohdallanne on episiotomian kanssa toimittu? Onko se rutiinioperaatio joka tehdään varmuuden vuoksi, vai leikataanko välilihaa vain oikeasti tarvittaessa? Kammottaa kaikenlaiset saksisilpomiset ja niistä tässä ollut puhetta niin piti tulla oikein kyselemään :p
yritetään välttää mahdollisimmanpitkään koko leikkausta. Itse pyysin kun alettiin olla aika loppu lähes kahden tunnin ponnamisen jälkeen, eivät suostuneen, koska vauva oli tulossa ja rytinällä :LOL: Kovasti lämmitti välilihaa ja hieroi, kolme tikkiä sain B)

Alkuperäinen kirjoittaja Mymmelis:
Sellainen lisäkysymys, että onko tietoa Lohjan yleisestä käytännöstä ja miten teidän kohdallanne on episiotomian kanssa toimittu? Onko se rutiinioperaatio joka tehdään varmuuden vuoksi, vai leikataanko välilihaa vain oikeasti tarvittaessa? Kammottaa kaikenlaiset saksisilpomiset ja niistä tässä ollut puhetta niin piti tulla oikein kyselemään :p
yritetään välttää mahdollisimmanpitkään koko leikkausta. Itse pyysin kun alettiin olla aika loppu lähes kahden tunnin ponnamisen jälkeen, eivät suostuneen, koska vauva oli tulossa ja rytinällä :LOL: Kovasti lämmitti välilihaa ja hieroi, kolme tikkiä sain B)
Toi on todella lohduttava kuulla. Vaikka tietty pakkotilanteessa varmasti toivois jo sitä helpotusta :)

Se on vaan niiin kauhee ajatus vaikka tiedän ettei sitä varmasti siinä vaiheessa kauheesti mieti/huomaa/murehdi. Toivois että pääsee helpommalla vain pienillä repeilyillä eikä isommalla epparilla.. Heh, niinhän se aina suunnitellusti menee :LOL:

Kyllä mä äkiitän onneeni, ettei sit leikattu, vaik asitä karjuin kovin :LOL: Aamulla istuin jo omalla pyrstölläni(illalla syntyi) ja muutenkin alapää parani todella nopsaan ;)

katri Saarni oli mullakin, ihana, niin ihana kätilö, osaa komentaa tarvittaessa :LOL: Mä käskin sitä komentamaan mua, jos alan olemaan liian hankala synnyttäjä. Tsemppasi niin pirusti..Mä mitään lässyttäjääois jaksanut kuunnella. Se Sairaala-sarjan kätilö on rasittava, mä oisin hermostunut :LOL:

Onks Katri Saarni sellanen parikymppinen vai kolmekymppinen..? Mä luulen että se oli mulla jommassa kummassa ultrassa, nimi on niin kauheen tuttu. Tosi mukavia oli molemmat kätilöt jotka ultratilanteissa tavannut. Jei! Tiistaina tutustumaan ja sillon viikkojakin tarvittavat täynnä niin voi jäädä vaikka suoraan synnyttämään :p

Olis kyllä painajainen saada sellanen kätilö kun se Sairaala-sarjan.. Se vaan tuntuu jotenkin vähän.. Miten sen sanois.. Tuntuu että se pitää synnyttäjiä vähän hölmöinä kun sen puhetyyli ja katse on sellanen alentuva. Rasittava, todellakin. Mä oon ite niin rasittava ihminen etten kestä toista samanlaista samaan huoneeseen, varsinkaan tuollaisessa tilanteessa :LOL:

about kolmissa kympeissä mun mielestä, semmoinen vaalea tukkainen nätti, vähän ehkä fiinin näköinen B)

Onko muuten teistä tyhmää tai jotenkin outoa lähettää synnytys sairaalaan vaikk a joulukortti tai viedä vaikk ajoulukukka tms...? Mon miettinyt, että kehtaisko enää sitten, poikakin on puoli vuotias silloin :LOL:

Ei mun mielestä ole ollenkaan tyhmää. Varmasti henkilökunnan mieltä lämmittää että vielä jälkikäteenkin muistetaan kuinka hyvät kokemukset he on omalta osaltaan antaneet :)

Käytiin tänään siellä tutustumassa ja olihan siellä yhdellä ilmoitustaulullakin hirmuinen kasa kuvia vauvoista (korteilta näytti), että ehkä et ole ainoa joka heitä muistaa :D

Suomessa annetaan liian vähän arvoa kiitokselle. Harva sellaista työssään liikaa saa :flower:

Ohjeistetaanko sielä tutustumisella mitenkään, että mitä kannattaisi pakata sairaalakassiin? Että mitä heillä on ja mitä kannattaa ottaa mukaan jne? Mietin siis omaa vaatetusta ja tohveleita, että kannattaako mukaan pakata muuta kuin ne kotiinlähtö vaatteet? Tietenkin sit on näitä siteitä ja vauvan vaatteita ja hygieniatarpeistoja mitä on monissa paikoissa listattukin. Mutta noi vaatehommelit itselle mietityttää..ajattelin meinaan pikkuhiljaa alkaa kassia pakkaamaan, että on sit yllärinäkin jo valmiina jos vaavi päättäkin tulla ajoissa maailmaan.:)

Vauvalle ja sinulle on vaatteita sairralassa, saat toki käyttää myös omia, sekä sinulla että vauvalla :p Täältä löytyy hyviä sairaala-kassi ketjuja, laita hakuun. Kaikki siteistä-naposteltaviin saa sairaalasta, tietty lukemista tai muuta tekemistä voipi ottaa, jos tuntuu että jaksaa keskittyä muuhun, kuin siihen pieneen möhkiäiseen :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja elina9:
Valitettavasti minä olin kuullut vain huonoista kokemuksista ja yhden äidin kuolemasta, joten menin synnyttämään Tammisaareen, jota en ole ikinä katunut. Se oli todella hieno paikka, jossa oli mahdollisuuksia vaikka mihin, eikä matka ollut oikeasti pitkä. Suosittelen sitä.
Minä olen kuullut vain ja ainoastaan huonoja kokemuksia Tammisaaresata (vaikk aon juuh rankattu kärkeen..) Kaikilta on leikattu eppari, kätilöt sönköttäneet aina ruotsia toisillee, imetykseen ei saanut apua, muutamakin ollut ilman lisä verta melkein viikon, ilman et kukaan on katsonut pyörtyilevän äidin perään :| Ylläri synnyttäjälle ei kukaan antanut mitään henkistä tukea, muutenkin tosi vaisu meininki, mitä oon kåynty kavereita ja sukulaisia kattomassa siellä :| Ei käynyt mielessäkään, et oisin sinne lähtenyt, kun tarjottiin vaihtoehdoksi!
Kurjaahan se on, että äitejä tai vauvoja kuolee, mutta niitä sattuu joka paikassa :|
Onneksi meillä suomen maassa niin hirmuisen vähän, meillä on niin jumalattoman hyvä hoito, ihan jo raskausajasta lähtien. :heart:

Äitiyspoli toimii kans Lohjalla ihan tajuttoman hyvin, mua juoksutettiin siellä puolesta välistä asti vähän vä'liä ja aina ne ultras kunnolla, mittailivat ja tutkivat hyvin perusteellisesti. Muualta kuulut et on vaan tsekattu norsaan ja ulos...

Mä en oo kuullut mitään muita kokemuksia Tammisaaresta kuin yhden myös kohta synnyttävän kokemuksen synnärille tutustumisesta. Hän sanoi että tuli ihan järkyttävän turvaton olo kun kyseli kivunlievitysmahdollisuuksista ja siitä, miten hommat hoidetaan jos jotain menee pieleen. Kätilö vaan vähätteli huolen ja sivuutti koko asian sanomalla: 'No mikäs se teillä nyt pieleen menisi, kyllä kaikki menee ihan hyvin teillä kaikilla.' Oli ollut koko ryhmä kuulemma aika hiljaista sen jälkeen.. Tämä äiti sitten päätti vaihtaa Lohjalle :LOL:

Itse olen saanut äippäpolilla kanssa tosi asiallista palvelua ja kaikki tapaamani henkilökunta on ollut ihan huippua. Myös tuolla tutustumisessa kätilö korosti sitä että yleensä kaikki menee hyvin ja teillähän kaikilla kaikki menee nappiin eikä tule isompia ongelmia ;) mutta JOS jotain tapahtuu niin sitten toimitaan näin ja näin. Selitti tosi asiallisesti kaiken ilman vähättelyjä tai pelotteluja ja jäi erittäin luottavainen olo että siellä tiedetään mitä tehdään meni hommat nappiin tai päin jotain :p

Joops! Myös meillä tutustuminen oli ihan nappi suoristus, eka jännäsin vähän, et varmaan koko esittelyn jälkeen yritän perus koko kaupan, enkä suostu synnyttämään lain, mutta tutustumisen jälkeen mull aolikin hirmu turvallinen olo, eikä synnytyksen oottelu jännitänyt laisinkaan, kun oli kovin turvallinen olo, tiesi että siellä on kiv aporukka vastassa B)

Tiedättekö asiasta..siis että kun Lohjaltahan ohjataan naistenklinikalle ennen rv36 synnyttäjät..että mitä jos lapsilähtee syntymään, siis esim tulee lapsivedet, niin lähdetäänkö sitä suoraan naistenklinikalle vai mennäänkö silti ensin käymään lohjalla? Onko mitään tietoa? Olen kyllä pian menossa tutustumaan ja voin siellä kysyä, mutta olisko kellään heti antaa tietoa?

Kiitos.:)

Meille sanottiin tutustumiskäynnillä että ensin Lohjalle, siellä arvioivat tilanteen ja pistävät sitten pyörät pyörimään jos siirtoa tarvitsee. Ensimmäisenä tietty jos synnytys alkaa (tai jos mikä tahansa muu huolettaa) niin soittoa sinne ja osaavat sitten sanoa miten juuri siinä tilanteessa toimitaan. Jos supistuksilla alkaa niin Lohjalla voivat antaa estolääkitystä ja jäät sinne osastolle, en tiedä kuinka eri tilanne vesien menon yhteydessä on.

Tutustumiskäynnillä saatte numeron puhelimeen joka kulkee koko ajan kätilön taskussa, eli siitä saa 24/7 satavarmasti jonkun kiinni. Ei tarvitse miettiä mihin soittaa jos kolmelta yöllä alkaa jotain tapahtua :)

Itse olin neuvolan terkan puheiden perusteella siinä uskossa että suoraan Naikkarille vaan, mutta väärä käsitys oli sieltä tullut.

Kyllä ensin lohjalle, usein äidit epäilee että l-vesikin on mennyt ja kun tilanne tarkistetaan sitten kyseessä ei olekkaan ollut veden meno ja turha hälytys jolloin voidaan taas odotella, turha käynti hesaan välttyy myös äidiltä. Myös ennenaikaisissa supistus tapauksissa yleensä ensin selvitellään omasssa sairaalassa mistä ennenaikaset supistukset voisi johtua, onko tulehdusta jossain, jonka voisi hoitaa tai jotain muuta, sitten monesti jos tilanne on sellanen otetaan alkuun yleensä osastolle seurantaan jos sitten synnytys käynnistyy niin että oikeesti on käynnissä ennen 36 viikkoa sitten siirretään. Monesti lepo auttaa ja supistukset rauhoittuu ....

Meillä auttoi tiukka vuodelepo osastolla 4päivää ja lääkkeet tulehdukseen, mitä tk/neuvola lääkäri vähätteli "raskaana olevilla naisilla on nyt vähän kaikenlaista vuotoa" |O Labrassa hälytti gardenella (vai mikä lie) mutta eipä kiinnostanut lääkäriä,vaikka pyysin lääkettä prkl...

Nyt on sitten Lohjan synnäri koettu ihan itse.

Perjantaina 14.11. klo 17.38 syntyi pieni tyttö. 3220g, 50cm, pipo 33,3cm.

Aivan mahtava paikka, ihana henkilökunta ja kaikin puolin kaunis kokemus :) Auttaa myös, että palkkio tuossa sylissä on jotain ihan uskomatonta :)

Tosi ihanaa tuolla oli vielä se, että torstaina oli syntynyt 8 vauvaa eli paikka oli ihan ruuhkainen meidän tullessa perjantaina aamuyöllä paikalle. Silti saatiin tosi hyvin 'palvelua' ja apua eikä jääty kiireen jalkoihin. Turvallisin mielin menen toivottavasti joskus uudestaankin :D

Synnytystarinan voi lukaista Marrasmasut II alta jos kiinnostaa. Onnellista odotusta vielä iippanalle ja muille mahdollisille Lohjalaisille :)

Nyt on sitten Lohjan synnäri koettu ihan itse.

Perjantaina 14.11. klo 17.38 syntyi pieni tyttö. 3220g, 50cm, pipo 33,3cm.

Aivan mahtava paikka, ihana henkilökunta ja kaikin puolin kaunis kokemus :) Auttaa myös, että palkkio tuossa sylissä on jotain ihan uskomatonta :)

Tosi ihanaa tuolla oli vielä se, että torstaina oli syntynyt 8 vauvaa eli paikka oli ihan ruuhkainen meidän tullessa perjantaina aamuyöllä paikalle. Silti saatiin tosi hyvin 'palvelua' ja apua eikä jääty kiireen jalkoihin. Turvallisin mielin menen toivottavasti joskus uudestaankin :D

Synnytystarinan voi lukaista Marrasmasut II alta jos kiinnostaa. Onnellista odotusta vielä iippanalle ja muille mahdollisille Lohjalaisille :)
Moi! Laitoin siulle yv:tä! Onnea tytöstä!

Yhteistyössä