Synnytyskertomuksen saatavuudesta taas kerran...Vuodelta 1997, saako vielä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wilma-73

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
3 570
0
36
Eli, olen jo kahdesti pyytänyt Kättäriltä synnytyskertomusta esikoisen osalta, eli vuodelta -97, ei vain tule...

Olen ymmärtänyt täältä palstalta että kyllä vielä pitäisi olla tallessa vaikka yli 10 vuotta on kulunut.

Ihan kirjallisesti olen pyynnöt lähettänyt, netistä printannut sen lomakkeen jne.

En ymmärrä!

Mä haluaisin kanssa esikoisen synnytyksen paperit. En tiennytkään (tai oleajatellut) että ne voisi saada jälkikäteen. Esikko on jo tosin 11v....
Mutta eikö niiden pidä säilyttää kaikki paperit kaikista käynneistä. Itse tilasin joskus sairaala kertomuksia siltä ajalta kun olin lapsi ja olin sairaalassa.Ja aikaa oli kulkunut paljon enemmän kuin 10vuotta.

Olethan lähettänyt sen kirjallisen pyynnön Naistensairaalan arkistoon, et suoraan Kätilöopistolle? Itse tilasin aikoinaan Jorvista esikoisen synnytyksen paperit, tuli parissa viikossa ja nyt tilaan kahdesta nuoremmastakin.

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Mä haluaisin kanssa esikoisen synnytyksen paperit. En tiennytkään (tai oleajatellut) että ne voisi saada jälkikäteen. Esikko on jo tosin 11v....
Mutta eikö niiden pidä säilyttää kaikki paperit kaikista käynneistä. Itse tilasin joskus sairaala kertomuksia siltä ajalta kun olin lapsi ja olin sairaalassa.Ja aikaa oli kulkunut paljon enemmän kuin 10vuotta.

Kuopuksen paperit sain, hän syntynyt -01, esikoisen papereista ei tietoakaan, puhelimen päähän en ole toistaiseksi saanut ketään vastaamaan kysymykseeni, siksi täältä haen kokemuksia, positiivisia toivoisin...

Ja siis samalla lomakkeella pyysin sekä esikoisen että kuopuksen papereita, tuli pelkät kuopukset, erikseen sitten olen pyytänyt esikoisenkin mutta ei kuulu ei.

Se voi olla, että noin vanhat paperit on arkistoitu jonnekin, josta niiden kaivaminen kestää. Ellen ihan väärin muista, niin HUS:in vanhat paperit oli jossain keskusarkistossa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olethan lähettänyt sen kirjallisen pyynnön Naistensairaalan arkistoon, et suoraan Kätilöopistolle? Itse tilasin aikoinaan Jorvista esikoisen synnytyksen paperit, tuli parissa viikossa ja nyt tilaan kahdesta nuoremmastakin.

Jep, juurikin sinne ja yritin jo soittaakin, taitavat lopettaa päivänsä jo klo 15 kun sellainen vinkuna vain kuului, ei mitään tiedotetta että palvelemme silloin ja silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja asdasd:
Se voi olla, että noin vanhat paperit on arkistoitu jonnekin, josta niiden kaivaminen kestää. Ellen ihan väärin muista, niin HUS:in vanhat paperit oli jossain keskusarkistossa...

Taitaa olla yli puoli vuotta kun ensimmäisen pyynnön lähetin, luulisin että olisivat jo ehtineet löytää ne. Jälkimmäisestä pyynnöstäkin on jo reilut kaksi kuukautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:

Taitaa olla yli puoli vuotta kun ensimmäisen pyynnön lähetin, luulisin että olisivat jo ehtineet löytää ne. Jälkimmäisestä pyynnöstäkin on jo reilut kaksi kuukautta.

o_O

No, sitten on kyllä outoa. Tosin sitäkin sattuu, että kansio on väärässä paikassa ja jos on iso arkisto, niin sitähän ei sitten löydy.

mä pyysin 7v sitten mun paperit aiemmista synnytyksistä kun olin kättärillä ne raahas kauheen kansion jossa oli kaikki. nyt kun kohta meen taas niin pyydän ne uudelleen luettavaksi kun silloin saa helposti. normaalistihan ne on tosiaan siellä arkistoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:

o_O

No, sitten on kyllä outoa. Tosin sitäkin sattuu, että kansio on väärässä paikassa ja jos on iso arkisto, niin sitähän ei sitten löydy.

Toki ovat voineet kadota mutta toivottavasti ei, kovasti toivoisin saavani ne käteeni ja luettavaksi. :/

Alkuperäinen kirjoittaja mä 39+2:
mä pyysin 7v sitten mun paperit aiemmista synnytyksistä kun olin kättärillä ne raahas kauheen kansion jossa oli kaikki. nyt kun kohta meen taas niin pyydän ne uudelleen luettavaksi kun silloin saa helposti. normaalistihan ne on tosiaan siellä arkistoissa.

Muuten hyvä joo mutta meillä ei ole aikomusta enää lisää lapsia saada, täytyyköhän laittaa uudelleen harkintaan.. :D