synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toinen

Vieras
Synnytys lähestyy ja ensimmäisestä synnytyksestä vieläkin niin kivuliaat muistot!
Avautumisvaihe kesti edellisen kerran 40 tuntia ja oli niin tuskallista!
Lohduttakaa ja kertokaa, että toisella kertaa avautumisvaihe voi olla paljon lyhyempi! ;)

Lähes kaikki ystäväni ovat selvinneet alle kuuden tunnin avautumisvaiheella kaikissa synnytyksissä ja tunnen itseni luonnonoikuksi. Toivon niin kovasti, että tällä kertaa sujuu edes vähän nopeammin.

Kertokaa kokemuksia minkälaisia avautumis- ja ponnistusvaiheita teillä on ollut raskauksissanne.

Joo, tiedetään. Jokainen synnytys on erilainen. On kivaa lukea kokemuksia <3

Ekassa synnytyksessä avautumisvaihe kesti noin 24h kaikkinensa, siitä selvisin epiduraalin voimin, ja ponnistusvaihe meni nopsasti, 9 minuuttia.

Tokassa synnytyksessä avautumisvaihe kesti vain 2h ensimmäisestä supistuksesta, sairaalaan tuli kamala kiire, epiduraalia en ehtinyt saamaan ja synnytyssalissa ehdittiin olemaan ruhtinaalliset 13 minuuttia joista noin 10 minuuttia oli ponnistusvaihetta.

Eli kyllä yleensä toka kerta menee nopeammin, ja kannattaa pitää mielessä että toka kerta voi mennä tosi nopeastikin. Itse olin asennoitunut siihen että toka synnytys kestäisi noin puolet ekasta joten kun supistukset alkoivat luulin että aikaa on ruhtinaallisesti. Lopulta meinasi käydä köpelösti, onneksi ehdittiin kuitenkin sairaalaan asti (joka on vain noin 5-10 minuutin ajomatkan päässä).

Tsemppiä odotukseen ja synnytykseen!

Kiitos tästä kokemuksesta.
Sääkin oot melko kauan saanut ensimmäisessä synnytyksessä odotella! Mulle ei meinattu kivunlievitystä antaa millään, siksi kivuliaat muistot. Sain sen loppuvaiheessa ja nukahdin samantien sikeään uneen ennen ponnistusvaihetta :)
Eli täytyy ehkä muistaa lähteä ajoissa sairaalaan. Ekassa olin kotona 13 tuntia ennen lähtöä.

Yhteistyössä