SYNNYTYS

• Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti
.
Siitä kun on riittävän säännölliset supistukset ja katsotaan synnytys alkaneeksi. Ponnistusaika lasketaan erikseen, mutta se sisältyy koko synnytyksen kestoon.

Ei siis riitä, että vähän satunnaisesti supistelee tai vedet menevät, vaan pitää olla ne riittävän säännölliset supistukset.

:)
Supistukset ovat mahdollisesti tihentyneet/voimistuneet niiden alkamisesta, niitä tulee vähintään 10min välein ja niitä on jatkunut säännöllisesti vähintään parin tunnin ajan. Silloin voidaan laskea synnytys alkaneeksi.

IhaNainen
Entäs mistä silloin lasketaan kun supistukset ei missään vaiheessa olleet säännöllisiä? Mulla tuli suppareita epäsäännöllisesti siihen asti että alkoi ponnistusvaihe, kestikö mun synnytys siis 5min vaikka oltiin synnytyssalissa melkeen 18 tuntia?

Alkuperäinen kirjoittaja Hannah84:
Entäs mistä silloin lasketaan kun supistukset ei missään vaiheessa olleet säännöllisiä? Mulla tuli suppareita epäsäännöllisesti siihen asti että alkoi ponnistusvaihe, kestikö mun synnytys siis 5min vaikka oltiin synnytyssalissa melkeen 18 tuntia?
:LOL:

mulla alko siitä kun yks erikoissairaanhoitaja päätti!kysy multa ensin,kerroin ajan sanos:EI TOD VOI PITÄÄ PAIKKAANSA! johon minä:jaaha(ei voinu vähempää kiinnostaa,olin just alkamas puskemaan poikaa pihalle) SH: noh,minun mielestä ne on alka´neet tällöin *rustasi ajan*...k.o. ei tienny mistään mitäään,ei vaan suostunu sukomaan mua ku enskertalainen olin,ja kotona kärvistelin ekat 10h!!

Mulla ruvettiin laskemaan siitä kun menin toisen kerran sairaalaan. Kävin tuntia aiemmin sairaalalla mut laittoivat kotia,sit menikin autossa lapsivedet kun olin menossa kotiin.Multa vielä kätilö kysyi et mistä ruvetaan laskemaan.

Jos niitä säännöllisiä suppareita ei tuu niin voisko sen laskee sit vaikka siitä kun on ollut vaikka kolme senttiä auki (kun silloinhan katsotaan synnytyksen olevan kunnolla käynnissä)? Jos siis on ollut sairaalassa silloin...

MUOKS. Mullakaan ei supparit ollu kunnolla säännöllisiä ekassa, väli oli 4-7minuuttia, mutta silti laskivat sairaalassa että ne oli säännöllisiä.

Yhteistyössä