Synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 39
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 39

Vieras
Hei!

Kyselisin kokemuksia ja tietoa teiltä kokeneemmilta, itse kun tässä eka vekaraa odottelen.

Olen siis viikolla 39, eli loppusuoralla mennään. Aiemmin supistuksia ei ole ollut kuin 2 kertaa. Ja siitäkin on jo 2viikkoa aikaa. Harjoitussupistuksia kyllä on tullut jo pitkään. Nyt kuitenkin tänään minusta tuntuu, että supistuksia tulee vähän väliä, mutta ei ollenkaan niin voimakkaana kuin silloin 2 viikkoa sitten. Silloin en päässyt edes ylös tuolilta.

Eli alavatsaa särkee ja alaselkää hieman polttelee. Kipu on todella aaltoilevaa. Tulee tarve keinuttaa lantiota. Yläreisiä myös vihloo. Tuntuu, että vatsassa on perhosia. Niin kysymykseni kuuluu onko nämäkin niitä oikeita supistuksia vai jotain muuta??

Eilen olin rajuhkossa alatutkimuksessa, jossa lääkäri sanoi 'venyttävänsä' kohdun suuta. Vauva oli laskeutunut, kohdunkaulaa sentti jäljellä ja auki olin parille sormelle. Joten voiko synnytys vielä ollenkaan alkaa?

Kiitos lukemaan ja vastaamaan jaksaneille! :)

Mun pitää sanoa että kun ne oikeat alkaa.. Niin siitä ei voi erehtyä:-p Kaikenlaiset "muka" tuntemukset olivat ainakin mulla ihan muuta kuin synnytyssuppareita.

Näin mulle sanottiin.. ja nyt 2 muksua synnyttäneenä sanon että se pitää paikkansa.
Kun oikeat tulee niin tulee tarve mennä vaikka huilimaan ja kipu on sellainen että sitä alkaa soitella jo synnärille. Vesien meno voimistaa kipuja huomattavasti.

Mun supistukset oli just tollaisia sitten ihan lopultakin ja kyllä voin myöntää, että en yhtään ymmärtänyt että ne nyt niitä synnytyssupistuksia on kun oli ihan muuta kuin kipua, just tuota aaltoilevaa tuntemusta. Mulla oli kans kätilön mielestä jotain kohdunkaulaa jäljellä, mutta koska lapsivedet alkoi tihkutella niin sairaalaan otettiin sisälle. Lääkäri oli tutkiessaan saman tien sitä mieltä, että tänään synnytetään. Kuvaamasi perusteella olet synnärillä tuota pikaa, mutta koskaan ei voi olla varma, että milloin se lähtö tulee.

Ihmisten kivunsieto ja synnytykset voivat olla hyvinkin erilaisia. Itselläni supistukset eivät olleet lainkaan kivunsietorajan yläpäässä ja supistuksiakin tuli vain 15-20 min välein ja kappas vauva meinasi syntyä kotiin. Hyvä, että mies lähti viemään minua sairaalaan, sillä muuten hän olisi saanut toimia kotikätilönä. Ja minulle oli sanottu, että sairaalaan kannattaa lähteä silloin, kun supistuksia on n 8 min välein ja tarvitsee kivunlievitystä..
Että, jos yhtään epäilyttää, että synnytys voisi olla käynnistynyt, niin ei muuta kuin sairaalaan tarkistuttamaan tilanne. Tsemppiä!!

Yhteistyössä