Synnytys ulkomailla?

Onko kukaan synnyttämässä tai synnyttänyt lastaan muualla kuin Suomessa? Mikä oli maa jossa synnytit ja millaiset olivat kokemuksesi? Tuliko synnytyksen aikana mitään vaikeuksia siitä, että teillä ei ollut ns. "sama oma kotimainen kieli"?...

itse olen synnyttämässä ulkomailla ja kuulisin mielelläni teidän kokemuksianne.

-laskettua aikaa jännityksellä odotellen. :hug:
 
Josefine
Minä olen synnyttänyt esikoisemme Hollannissa. Täytyy sanoa että kokemus oli todella kamala!!! Porukka sairaalassa oli niiiiiin rasistista ja ilkeää, että vieläkin melki itkettää kun ajattelen koko juttua... :'( En saanut mitään kivunlievitystä, minulle vaan huudettiin että: ÄLÄ HUUDA; JOKAINEN NAINEN TÄSSÄ HUONEESSA ON OLLUT SAMASSA TILANTEESSA KUIN SINÄ JA KAIKKI OLLAAN ELOSSA...

Eli minun kokemukseni eivät todellakaan olleet mitään ihania ulkomailla synnyttämisestä, mutta toivon sinulle kovasti onnea ja voimia synnytykseen ja toivottavasti saat mukavemman kohtelun kuin minä! :hug:

Missä aijot muuten synnyttää?
 
chinagirl
Itse olen synnyttanyt 2 ekaa lasta Italiassa Milanossa yksityissairaalassa. HOito oli ihan ok mutta erittain vanhoillista. Kaikki luvattiin ,etta kivunlievitykset saadaan mutta kaytannossa kaikkea muuta. Mulla onneksi erittain nopeat ja helpot synnytykset, joten tuo kivunlievitys ei niin hirveasti harmita.

Muuten olo oli kuin hotellissa, 2 huoneen sviitti. Ruokalistasta sai valita aterian viineineen. OLin liian omatoiminen kuulemma kun siella kaytavalla vaelsin. Olisi vaan huoneessa pitanyt maata kun kerran siita maksetaan. En nahnytkaan paljon muita aiteja.

Imetyksesta sen verran, etta kysyttiin imetanko vai annetaanko korviketta.Ja kaikki taysiaikaiset lapsetkin pidettiin lampolampun alla muutamia tunteja.

Tokalla kerralla en edes repeytynyt tai saanut tikkeja mutta tulivat sellaisella palolaitoksen letkulla suihkuttamaan steriilia vetta alueelle. Kysyin onkohan pakko , niin vastaus kuului, etta aina taalla nain tehdaan. Sen jalkeen tupsutettiin vahan puuteria.

MIelenkiintoinen kokemus.MUtta sairaalan valitsin sen takia, etta siella hyvat valmiudet hoitaa myos sairaita vastayntyneita , jos jotain arvaamatonta olisi tapahtunut. samoin siella kavin raskauden seurannassa koko ajan. ULtria tehtiin useampi verrattuna Suomeen.

Apua, tuliko kauhean sekava viesti :whistle:
 
Kiitokset vastauksista!

Minulla olisi synnytys Tanskassa. Sinäänsä onneksi tämä maa on Pohjoismaa, mutta kuitenkin eri kieli ja itse en puhu Tanskaa ollenkaan... onneksi täällä on suurin osa ihmisistä tosi hyviä puhumaan englantia.
Kuitenkin ajatelen, että jotain kommunikointi ongelmia voi tulla kun kummallekkin "osapuolelle" yhtinen kieli on vieras jolla koitetaan tulla sitten toimeen...

Täällä tuli itse valita sairaala (merkkaavat ä.korttiin) mihin menee synnyttämään ja se meni ns. vähän hakuammunnalla kun eihän näistä sairaaloista osaa itse sanoa millaisia ne on (vertailla niitä)... valitsin siis sen missä eniten synnytyksiä ja mahdollisuus saada erikoishoitoa tarvittaesa....

Kuulen mielelläni lisää kokemuksia...

:flower:
 
heips!

Synnytin poikamme Ruotsissa (kai se lasketaan synnytykseksi vaikka kiireelliseen sektioon päädyttinkin? :whistle: ). Oli aivan ihana kokemus, henkilökunta oli todella fantastista!

Kielen puolesta uskon että olisin Ruotsilla pärjännyt, vaikka se vieras kieli onkin. Kuitenkin kävi niin hassu juttu, että saatiin suomalainen kätilö leikkaukseen. Oli ihan hieno juttu, koska lapsihan jäi sektiossa enemmän miehen vastuulle ja meillä miehen kielitaito on heikompi.

Kaikenkaikkiaan Ruotsin systeemi taitaa olla aika lähellä suomen vastaavaa, sairaalassa ollaan about sama aika kun suomessa ja lastenneuvola jatkuu myös samaan tapaan.

Kauanko olet asunut Tanskassa ja onko puolisosi suomalainen vai tanskalainen (vai joku muu)? Ja kuinka pitkällä raskautesi on? Siskoni meinaan synnytti Tanskassa vajaa kaksi kuukautta sitten... =)
 
Hei Madicken04,

Olen muuttanut Tanskaan vasta tänä vuonna mieheni kanssa (mieheni on siis suomalainen ja onneksi puhuu hyvää englantia). Tällä hetkellä minulla on menossa "loppukilometrit" eli enää olisi noin kahdeksisen viikoa laskettuun aikaan... tuntuu ettei malta enää odottaa!

Missä päin Tanskaa siskosi asuu / synnytti? Mitä mieltä hän oli sairaalasta? Olisi mukava tietää onko täällä mitään yhteistä toimintaa suomalaisilla äideillä...

Kiitos sinulle kun kerroit kokemuksistasi synnyttää Ruotsissa. Täällä Tanskassakin lääkäri ja kätilö (joiden luona käydään säännöllisesti tarkastuksissa) ovat olleet todella mukavia minulle ja varsinkin kätilö kuunnellut ja paneutunut kysymyksiini kunnolla.
 
Minä olen myös synnyttänyt Ruotsissa. (En sinäänsä siis ulkomailla, sillä tamä on kotimaani.)

Kaikki toimi todella hyvin. Eikä kyllä ole muuta mihin verrata.
Tanskasta olen myös kuullut vain positiivisiä juttuja. Mieheni veljen vaimo synnytti Köpenhaminassa. Sairaalan nimeä en muista, mutta hänellä oli mies kätilö.
 
Madickenin sisko
Hei Tähti!
Kuten siskoni jo kertoi :), synnytin täällä Tanskassa (Odense Universitets Hospitalessa) ja kokemus oli puhtaasti positiivinen! Minne olet itse menossa synnyttämään?
Itsekään en ole kauan täällä asunut ja muita suomalaisia en juuri tunne, mutta mukava olisi..
Onnea suureen tapahtumaan ja kärsivällisyyttä odotuksen viimeisille metreille!!
 

Yhteistyössä