synnytys/streptokokki b raskausaikana...?

  • Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti
Glow
En keksi järkevää lyhyttä otsikkoa. Kysymys olisi siitä kun mulla ollu 2 vai 3 kertaa positiivinen streptokokki b näyte ja pari antibioottikuuria olen syöny raskausaikana siihen. Vähän ärsyttää kun tiistaina lääkäri totes et oon syöny ne turhaan :headwall:
Mutta onneksi hänen sanojen mukaan niistä ei oo vauvalle ollu haittaa. Sitä mietin, kun tämän takia synnytyksen aikana laitetaan antibiootti tippa jottei vauvaan tartu mitään. Missä vaiheessa se tippa laitetaan? Onko siinä sitte piuhoissa kiinni kokoajan? Ei tullu mieleen lääkäriltä kysyä :xmas:
 
Mulla oli esikoisen aikana kolmesti plussalla, ja samallalailla pari antibioottikuuria söin, eikä auttanu mitenkään!
Tippa laitettiin muistaakseni iltapäivästä (sairaalaan menin 12 aikaan, kipeet supistukset alko vasta illalla noin 21-22...)
En koko aikaa kiinni piuhoissa ollut, parin tunnin välein muistaakseni sen lääkkeen laittovat tippumaan. Eli välillä oli vaan se "juttu mihin ne sen tippaletkun kiinni laittovat valmiiks käessä ettei tarvii joka kerta sitä uudestaan tökkiä suoneen". Toivottavasti älysit mitä tarkotin!! :)
 
Mä kans söin antibioottikuurin, mutta ei auttanut mullakaan mitään. Mulla synnytys käynnisty vesien menolla ja antibioottia tiputettiin neljän tunnin välein suoneen. Eli kädessä oli se kanyyli ja tippatelineessä olin kiinni sen parikymmentä minuuttia kerrallaan neljän tunnin välein.
 

Yhteistyössä