synnytys Oys:ssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yksi ihana kokemus on ja omasta puolestani voin sanoa että kunhan vain oikea kätilö sattuu kohille niin synnytys on mitä ihanin kokemus.
Oysissa on mahollista saada myös "lempeämpiä" kivun lievityksiä. Itse pääsin esim. ammeeseen.
Itselleni...tai oikeammin omalle luonteelleni ei oikein sopinut kolmen hengen huone ja onneksi loppujen lopuksi sitten pääsimmekin perhehuoneeseen.

Toivon että jos seuraavakerta tulee niin pääsisin kuitenkin oulaskankaalle tai synnytys onnistuisi polikliinisena synnytyksenä.

Mutta kaikkinensa oysissa ei ole juurikaan moitittavaa. Ja kätilönkinhän saa vaihdettua jos ei homma synkkaa teillä.

Mulla oli ainakin aivan ihana kätilö synnytyksessä. Enkä oo kuullu että muutkaan ois Oyssin kätilöistä valittanu.
Sain paljon tukea ja kaikki selitettiin juurtajaksain jos joku pelotti tai epäilytti. Ammeeseen en harmikseni päässyt epiduraalin takia mutta alkuvaiheessa suihku alaselkään tuntui taivaallisen helpottavalta!

Itse synnytin 2004 Oys:ssa eikä todellakaan ole yhtään pahaa sanaa sanottavana, vaikka satuinkin juuri kesän ruuhkaisimpaan aikaan synnyttämään. Kätilöt oli aivan ihania, samoin kuin sitten osastolla pidettiin todella hyvää huolta - myös silloin kun lapsemme joutui pariksi vuorokaudeksi tarkkailuun teholle.

Oys:sa hoitajat ovat kyll olleet mukavia. Leikkaava lääkäri on ollu mukava ja siellä olevat hoitajat. Hyvät ja lämpimät muistot jäi jokaiselta kerralta. Ei valittamista...

Kiva että on Oysista positiivisiakin kokemuksia. Itse olen kuullut ehkä liikaakin niitä negatiivisia.

TERNITÄR: Olisitko viimeksikin synnyttänyt Oulaskankaalla? Jäi mietityttään kun mainitsit että toivottavasti ens kerralla pääsee Oulaskankaalle synnyttään... Sinnehän voi kuka tahansa Oulun sairaanhoitopiiriin kuuluva mennä synnyttään. Vai oliko sun synnytyksessä jotain sellasta että piti toimenpiteiden vuoksi mennä OYSiin?

Itse valitsin Oulaskankaan vesisynnytyksen vuoksi :wave: Ja oli kyllä mahtava kokemus =)

Synnytin viime viikolla OYSissa, kaiken kaikkiaan positiivinen kokemus, varsinkin salissa kätilö oli tosi sympaattinen ja rauhallinen, jakoi pelkoni hienosti.

Synnyttäneiden osastolla on hulinaa, sillä heinäkuu taitaa olla tälläkin korkeudella vilkkain kuukausi, eikä apuna ole edes harjoittelijoita, joita kouluaikaan riittää. Eli osastolla kannattaa ahkerasti itse kysellä, jos tuntuu, ettei saa kaikkea tarvitsemaansa apua/ohjausta. Hoitajilla on niin kiire, etten yhtään ihmettele, jos eivät ehdi ihan kaikkia kädestä pitäen ohjata.

Itselleni sattui pääasiassa mukavat hoitajat myös synnyttäneiden osastolla. Yksi vähän hapannaamampi, mutta päätin olla ottamatta itseeni hänestä. Minähän olin siellä vain kolme päivää ja pääsin ihanan vauvani kanssa kotiin. Olkoot hän hapan vaikka sata vuotta :D :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.07.2005 klo 09:33 ninni kirjoitti:
Kiva että on Oysista positiivisiakin kokemuksia. Itse olen kuullut ehkä liikaakin niitä negatiivisia.

TERNITÄR: Olisitko viimeksikin synnyttänyt Oulaskankaalla? Jäi mietityttään kun mainitsit että toivottavasti ens kerralla pääsee Oulaskankaalle synnyttään... Sinnehän voi kuka tahansa Oulun sairaanhoitopiiriin kuuluva mennä synnyttään. Vai oliko sun synnytyksessä jotain sellasta että piti toimenpiteiden vuoksi mennä OYSiin?

Itse valitsin Oulaskankaan vesisynnytyksen vuoksi :wave: Ja oli kyllä mahtava kokemus =)

En ensikertalaisena tullut edes kyselleeksi muuta vaihtoehtoa kuin oysi. Jälkeenpäin aloin miettimään muitakin vaihtoehtoja ja taisi olla Malla80...tai jotain sinnepäin joka puhui tällä palstalla enemmänkin oulaskaankaasta.

Itse sain oysissa olla ammeessa ponnistukseen asti ja olisi tuntunut luonnolliselta ja helpolta antaa lapsen syntyä siihen veteen. Jotenkin homma hidastui heti kun tulin altaasta ponnistelemaan kuivalle maalle. Ja kivutkin olivat heti eriluokkaa...

Yhteistyössä