kuinka pitkälle yli OYS:ssa päästävät ennen käynnistystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiedän myös muutaman rv 43 synnyttäneen joissa näissäkään ei mitään ongelmia äideillä eikä vauvoilla.

Ja siis kaikki nää OYS:issa.

Mun mielestä rv 42 pitäis olla ehdoton raja minne asti sais päästää ja sit alkaa käynnisteleen :whistle:

pari vuotta sitten odoteltiin 2 vkoa lasketun ajan yli, sitten sai kontrolliajan äitipolille. Mutta kontrolliaika ei kuulemma tarkoittanut automaattisesti käynnistystä, siihen vaikuttaa kuulemma niin moni asia. Mulla käynnistettiin tuolloin rv 42+1.

Mulla oli rv 43+1 kun lapsi käynnistettiin tipalla. Yrittivät 3pvää tableteilla, eikä mitään tapahtunu. Kokoakin oli 4500g. Kaikki meni hyvin.. Odottavan aika on pitkä!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2006 klo 20:47 vierailulla kirjoitti:
pari vuotta sitten odoteltiin 2 vkoa lasketun ajan yli, sitten sai kontrolliajan äitipolille. Mutta kontrolliaika ei kuulemma tarkoittanut automaattisesti käynnistystä, siihen vaikuttaa kuulemma niin moni asia. Mulla käynnistettiin tuolloin rv 42+1.

Sama käytäntö oli viime syksynä. Sain siis kontrolliajan, kun rv 42 oli täynnä. Pelkäsin, että joudun vielä kotiin odottelemaan, niin kävi kaverille. Supistukset kuitenkin alkoivat edellisenä yönä itsekseen ja vauva syntyi sen päivän aikana. Onneksi kaikki meni hyvin, vaikka melkein viisikiloinen vauva syntyikin ja imukuppia tarvittiin huonon tarjonnan takia. Tiedossa oli, että vauva on iso, ja kummastelin kovasti, miksei edes yhtään kontrollikäyntiä saanut aiemmin. Tällä tavalla kyllä otettiin aikamoinen riski sekä vauvan että minun kannalta!

Yhteistyössä