Synnytyksen käynnistäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mä vaan

Vieras
Onko kellään kokemuksia synnytyksen käynnistämisestä yliaikaisuuden vuoksi?
Itsellä tänään 41+6 ja ilmeisesti viikonlopun aikana käynnistetään synnytys, jos ei ennen sitä tapahdu mitään.

Tsemppiä sulle....mulla tulee tänään 41 täyteen ja alan mietiskellä samaa, että käynnistykseksiköhän menee....Limatulppaa kyllä irronnut eilisestä mutta silti.....

Käsittääkseni synnytys käynnistetään joko emättimeen laitettavilla pillereillä, sama suun kautta tai oksitosiinitipalla. Viimeisenä keinona kalvojen puhkaisu.

Mulla käynnistettiin rv 42+0, suun kautta annettiin 3 tablettia päivän aikana. Synnytys lähti käyntiin helposti ja nopeasti. Kaikilla tosin ei tehoa näin nopeasti.

Supistukset olivat kipeitä, mutta mulla ei ole kokemusta siitä, millaisia olisivat olleet ilman käynnistystä. Kyllähän ne aina tuntuvat, kivutonta synnytystä ei varmasti olekaan... :)

Tsemppiä!

Moi,
Minulla käynnistettiin synnytystä neljä päivää, ennen kuin alkoi tapahtua! Kohdun suulle laitetaan pillerin murunen ja odotellaan...lisätään aina neljän tunnin välein ja taas odotellaan! Sain jo kaksi viimeistä päivää maksimi annoksen aina kerrallaan, mut ei vaan meinannut synnytys käynnistyä!

Kalvoja ei puhkaista ennen kuin varmasti tiedetään, et synnytys käynnistyy vuorokauden sisällä. Minulle sanottiin, että kukaan ei tiedä miten synnytys lähtee käyntiin, nämä on vaan keinoja jouduttaa synnytyksen alkamista, itselläni käynnistämään ryhdyttiin rv 41+4 alkavan raskausmyrkytyksen vuoksi.

Yhteistyössä