synnytys ollut ihana kokemus!

Onko täällä muita kenellä synnytys mennyt niin hienosti, että on vain hyvää sanottavaa ja ollut ihana kokemus? Minulla on niin. Sanoinkin tuossa yks päivä miehelle et voisin mennä ihan heti uudestaan synnyttämään ja odotan jo innolla jos joskus olisin uudestaan raskaana :heart: Koskaanhan ei voi sanoa että synnytys ei koskisi, mutta mie pystyin elämään sen kivun kanssa ja tuntui että ei se paljoon koskenut ja muutenkin se meni niin hyvin. Vaikka synntyts yhteensä miulla kesti lähes 12,25h siintä ponnistusta 16min silti se oli niin ihanaa aikaa:) Itse ponnistus vaiheessa ei ollut enään mitään kipuja ( kiitos epiduraalin) ja se jotekin oli niin hassua kun kaikki on minuu pelotellu kuinka se on kamalaa ja sattuu. No jokainen on yksilöllinen tuossakin asiassa. Haluisin kuulla muidenkin ajatuksia kenestä se oli huikean ihana kokemus :)

Musta se oli kaikkine tuskineen ihanaa. Jälkikäteen kun kuulin vauvauutisia, tuli itelle itku ja ikävä sitä synnytystä. En saanut mitään kivunlievitystä, ilokaasun lukuunottamatta, siltikään ei mistään vaiheesta jäänyt traumoja. En nyt ehkä ihan heti olis mennyt uudestaan, mutta kaiken kaikkiaan aivan ihanaa.

Onpa ihanaa, että jotkut kertovat synnytyksestä positiivisesti! Todella rohkaisevaa kuulla, että ei se aina ole ihan kauhean hirveetä. Tuntuu että aina on vain kaikkea negatiivista sanottavaa synnytyksestä, varsinkin keskustelupalstoilla. Kiitos Teille! t. rv 38

Olen synnyttänyt neljä kertaa. Ja joka kerta olen tykännyt synnyttää. Vaikka kipeetä se tekee, mutta silti. Joka synnytyksestä on vain hyvää sanottavaa ja tosi hyvät ja ihanat muistot. Se hetki, kun lämmin, ihanan tuoksuinen ja uskomattoman pehmoinen vastasyntynyt lasketaan rinnalle on se kaikista upein hetki!!! *huokaus* Ja innolla menen seuraavankin kerran synnyttään, jos meille vielä jossain vaiheessa tulisi vauva...Ja minulla kun on vielä sitä ihanaa vauvamasuakin ikävä. Toivottavasti vielä jossain vaiheessa pääsen sen ihanuuden kokemaan! :heart:

Mulla kaksi synnytystä takana ja kolmosesta kovasti haaveillaan! Synnytykset aivan ihania kokemuksia ja menisin milloin vaan uudestaa. Olenkin kaikille sanonut että menen taatusti ennemmin synnärille kuin hammaslääkäriin :LOL:

Mulla kans kaks synnytystä takana ja kolmas edessä muutaman kk:n kuluttua =) Molemmat synnytykset menny hienosti, ekassa otin epiduraalin, ja toisen tein luomuna, kun vaan ei tuntunu siltä et mitään kivunlievitystä tarviis. Nyt kolmas jännittää tietty,et vieläkö sekin vois yhtä hienosti mennä - toivotaan!

Minulla takana hätäsektio, jota ennen ei oikeastaan ehtinyt olla mitään supistuksia tms, mutta voin kyllä sanoa, että ei siitäkään mitään traumoja jäänyt. Jos nyt ei ollut IHANAA, niin ainakin koin koko synnytyksen kaiken kaikkiaan oikein positiiviseksi kokemukseksi.
Toista odotan ja nyt kyllä jo jännittää, kun ns normaalisti pitäisi ilmeisesti yrittää.. Joten ihana lukea teidän muiden positiivisista kokemuksista, niitä kun harvemmin kuulee.. Tulee itsellekin levollinen mieli tulevaa odotellessa! =)

Meillä kolme ihanaa lasta.
Ensimmäinen synnytys taisi olla "normaali" ensisynnytys..kestoltaan noin 13h ja ponnistus melkein tunnin, se sattui hirvittävästi kun epiduraali ei enää siinä vaiheessa auttanut.

Toinen syntyi vauhdikkaasti, ponnistus kesti kyllä 15 min enkä kerennyt kivunlievitystä saada. Sen seurauksena tätä kuopusta menin synnyttämään melkoisen pelon vaivaamana...mutta sainkin ihanan positiivisen synnytyksen kokea. Ensinnäkin kätilö oli aivan ihana!!! :flower: Toiseksi, spinaalipuudutuksen ajoitus osui nappiin eikä 13 minuutin ponnistusvaihe sattunut ollenkaan. Olin aivan puulla päähän lyöty, että näinkin voi käydä. Tämä viimeisin synnytys oli myöskin nopea, lähdimme kotoa hetimmiten kun ensimmäiset merkit tulivat...eli vesien menosta olin jo tunnin kuluttua sairaalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:
Olen synnyttänyt neljä kertaa. Ja joka kerta olen tykännyt synnyttää. Vaikka kipeetä se tekee, mutta silti. Joka synnytyksestä on vain hyvää sanottavaa ja tosi hyvät ja ihanat muistot. Se hetki, kun lämmin, ihanan tuoksuinen ja uskomattoman pehmoinen vastasyntynyt lasketaan rinnalle on se kaikista upein hetki!!! *huokaus* Ja innolla menen seuraavankin kerran synnyttään, jos meille vielä jossain vaiheessa tulisi vauva...Ja minulla kun on vielä sitä ihanaa vauvamasuakin ikävä. Toivottavasti vielä jossain vaiheessa pääsen sen ihanuuden kokemaan! :heart:
Ihana samaa ajattelen. Toivottavasti saan vielä kokea vauvamasun ja sen hetken kun saan nyytin ensi kertaa syliin. :heart:

Yhden pojan olen synnyttänyt alateitse ja voin sanoa, että synnytykseni oi kaikin puolin ihana! Se, mikä siitä teki ihanan on se, että synnytys meni hyvin ja normaalisti, syntyi terve vauva, kivunlievitys onnistui mahtavasti, kätilöt oli mukavia ja erittäin ammattitaitoisia, minua kohdeltiin hyvin ja kuunneltiin. Oli ihanaa olla potilaana osaavissa käsissä ja itsellä oli hyvä ja luottavainen ja rauhallinen olo koko homman ajan. Tässä olenkin miettinyt, että jos toisen lapsen joskus saan synnyttää, niin voikohan toinenkin synnytys olla näin ihana ja onnistua hyvin. Se vähän mietityttää ja pelottaakin!

Yhteistyössä