synnytys lähestyy ja pelottaa...pelkään että esikoisen puheet ovat enteitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uiopå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uiopå

Vieras
6v lapsi siis esikoinen. Syntyi suun. Sektiolla perätilan vuoksi. Ylimääräistä verenvuotoa tuli,mutta se saatiin hallintaan. Myöh selvisi että minulla on lievä hyytymushäiriö.

Nyt toisen lapsen syntymä lähestyy. Pelkään synnytystä jostain syystä.

Esikoinen sanoi tänään että olisi kauheaa jos joku joskus kuolee...minulle tuli heti mieleen että onkohan tuo jokin enne,että minulle tapahtuu pian synnytyksessä jotain.

Kerran sanoi, että häntä pelottaa että vauvasta tulee jotenkin erilainen,tarkoitti vammainen tms. Tuo siksi varmasti mielessä kun on nähnyt erityisoppilaita nyt koulussa ja heitä vähän jopa pelännyt.

Mutta mitähän minun pitäisi peloilleni tehdä....!?

No esikoisen puheet johtuu sinun peloista jotka lapsi aistii. Sinä, jonka pitäisi olla turvaa luova vanhempi lapsellesi, traumatisoit pienokaisesi huonosti peitellyillä peloillasi ja aavistuksillasi.

pelkopolille, päätä selvittämään siitä. Jo lasten vuoksi.

Esikoisellasi on ihan ikään kuuluvaa miettiä omaa ja läheisten kuolemaa. On siis tajunnut ajan rajallisuuden ja se pelottaa uutena kokemuksena. Meillä on samanikäinen lapsi ja miettii päivittäin juurikin tuollaisia asioita.

[QUOTE="höh";29680187]No esikoisen puheet johtuu sinun peloista jotka lapsi aistii. Sinä, jonka pitäisi olla turvaa luova vanhempi lapsellesi, traumatisoit pienokaisesi huonosti peitellyillä peloillasi ja aavistuksillasi.

pelkopolille, päätä selvittämään siitä. Jo lasten vuoksi.[/QUOTE]

en ole lapsen kuullen koskaan näistä puhunut, edes sivuuttanut asiaa!! Mietin näitä yöllä ja illalla :[

Joo,samoilla linjoilla "höh"n kanssa - tosin,en nyt olisi varma onko lapsi aistinu sinun pelkosi vai peilaatko vaan hänen omia pelkojaan/pohdintojaan itseesi/tulevaan vauvaan? 6-vuotiaille on käsittääkseni ihan normaalia pelätä kuolemaa/menetystä ja jos on pelänny erityislapsia,niin ihan normaalilta kuulostaa myös huoli tulevan pikkusisaruksen "erilaisuudesta". Yritä olla lapsesi tukena ja turvana näissä pohdinnoissa ja rohkaista. Että vaikka jotain ikävää tapahtuis niin hänellä on monta rakastavaa aikuista turvana tms..

Ja,pelkopolia kannatan oman itsesi vuoksi. Mulla on kaksi lasta ja vaikka eka synnytys päättyi siihen etten saanut lasta syliini kun vasta usean tunnin päästä (vauva ei itkenyt -> vietiin "elvytyshuoneen" kautta lastenosastolle happihoitoon ja lopulta useaksi päiväksi mm glukoositippaan jne) ja toka synnytys oli mielestäni todella kivulias,olen sitä mieltä että synnytystä ei pidä pelätä.

ps Nyt kun sun hyytymishäiriö on tiedossa,niin varmista että tieto löytyy myös synnärin papereista. Mulla on myös lievä hyytymishäiriö ja mulle sanoi ihan toinen lääkäri raskausaikana että siitä kannattaa laittaa merkintä synnärille sun tietoihin - tarvittaessa voivat antaa jonkun pistoksen (??) jotain hyytymistä edistävää ainetta..

Kyllä synnytystä voi vähän pelätäkkin. Vaadi, että veriarvosi tutkitaan ja niihin reagoidaan. Tiedätkö, miksi vuodit viime kerralla? Synnytykseen voi kuollakin. En halua pelotella, mutta syntymässä ollaan lähellä kuolemaa. Itse olen pelastunut täpärästi synnytyksestä hengissä. Oli myös vuototaipumusta ja istukan kiinnijäämistä edellisissä synnytyksissä.

Joo,samoilla linjoilla "höh"n kanssa - tosin,en nyt olisi varma onko lapsi aistinu sinun pelkosi vai peilaatko vaan hänen omia pelkojaan/pohdintojaan itseesi/tulevaan vauvaan? 6-vuotiaille on käsittääkseni ihan normaalia pelätä kuolemaa/menetystä ja jos on pelänny erityislapsia,niin ihan normaalilta kuulostaa myös huoli tulevan pikkusisaruksen "erilaisuudesta". Yritä olla lapsesi tukena ja turvana näissä pohdinnoissa ja rohkaista. Että vaikka jotain ikävää tapahtuis niin hänellä on monta rakastavaa aikuista turvana tms..

Ja,pelkopolia kannatan oman itsesi vuoksi. Mulla on kaksi lasta ja vaikka eka synnytys päättyi siihen etten saanut lasta syliini kun vasta usean tunnin päästä (vauva ei itkenyt -> vietiin "elvytyshuoneen" kautta lastenosastolle happihoitoon ja lopulta useaksi päiväksi mm glukoositippaan jne) ja toka synnytys oli mielestäni todella kivulias,olen sitä mieltä että synnytystä ei pidä pelätä.

ps Nyt kun sun hyytymishäiriö on tiedossa,niin varmista että tieto löytyy myös synnärin papereista. Mulla on myös lievä hyytymishäiriö ja mulle sanoi ihan toinen lääkäri raskausaikana että siitä kannattaa laittaa merkintä synnärille sun tietoihin - tarvittaessa voivat antaa jonkun pistoksen (??) jotain hyytymistä edistävää ainetta..

joo neuvolasta on mun papereihin tieto laitettu vuototaipumuksesta. Ilmeisesti joku trombosyyttifunktiohäiriö...? Kahdesti on otettu tuo vuototaipumuslabrakoe, ei ole willebrandin tautia. Rv 37 ja risat, on tulossa ylim.äitipolikäynti tämäk vuototaipumuksen vuoksi.

Yhteistyössä