Synnytys lähellä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllik
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kyllik

Jäsen
14.05.2004
46
0
6
Eilen alkoi tosi kovat kivut tuolla alapäässä. Vihloi alapäätä samalla kuin supisti ja alavatsaan sattui myös, mutta ei ollenkaan alaselkään. Onko "pakko" tuntua supistus alaselässä vai tuntuuko se silloin vasta kun on niitä oikeita supistuksia,jotka johtaa synnytykseen? Näitä jatkui n.tunnin mut sitten kun menin makuulle ja nukkumaan ni supistukset loppui. Olen jo viikolla 41 ja tässä nyt kovasti toivotaan että lähtö tulis kohtapuoliin. Vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt jo pari viikkoa sitten. Onko kellään muita samanlaisia kokemuksia jotka on johtanut synnytykseen? Tässä rupee ite menee ihan sekaisin kun ei yhtään tiiä että mitä tuolla alhaalla tapahtuu kun sattuu ja kourasee välillä ihan törkeästi.

Lähellä rupee synnytys olemaan jo pelkästään kun viikkoja kattelee.
Synnytys sypistukset saattaa alkaa ihan milloin vain.Eli kassi pakkaa jo valmiiksi. :attn:
Itselläni alkoi synnytyssupistukset aluksi tulemaan 3-4 tuntia noin 20-30 min välein kunnes sitten tiheni että tuli 9 supistusta tunnissa.
Silloin lähin sairaalaan ja oli 3-4 cm auennut paikat.Ja tyttö syntyi 4 tuntia sairaalassa olon jälkeen.Neljäs lapsi oli tulossa ja syntyi kanssa yli 41+ viikkojen.

minulla viikkoja reilut 40 kasassa ja nyt parina päivänä tai yönä tullut sellasia karmivia vihlaisuja kohdunsuulla ja pieneiä supistuksia,lisäkseen alaselkä on ollut kiitettävän kipeä:( supistuksia tullut jo muutaman kerran n.tunnin ajan säännöllisesti mutta ovat loppuneet aina kesken ja tuntuu siltä kuin kaikki oireet katoaisivat aina sen jälkeen,eli olo on mitä mainioin.ensi viikolla kontrolli synnärillä kun yliaikaa 10 päivää,onko tietoa käynnistetäänkö synnytys myös tuolloin? kyllä tässä jo hermo rupeaa kirenemään,lääkärit ovat alusta asti varoitelleet että tämäkin vauva seuraa siskojaan ja syntyy ennenaikojaan ja tässä sitä ollaan,neljä päivää yli lasketun....voi itku.. ;)

Mulla oli monena päivänä suppareita,jotka kesti tunnista kahteen ja tuli 2-3 min.välein.Loppuivat kuitenkin heti,kun ehdin jo iloita että tulisi lähtö.synnytystä edeltävänä parina päivänä oli paineen tunnetta alhaalla ja kaikenmaailman tuntemuksia vihlonnasta alkaen..Menkkamaista jomotusta oli sitten synnytystä edeltävänä iltana,en kuitenkaan vieläkään aavistellut mitään :whistle: 3:n jälkeen yöllä sitten heräsin,että nyt jo tuntuu joltain..Ja tyttö syntyi paria minuuttia ennen kuutta aamulla!Eli ei kauaa tarvinnut "kärvistellä"..

Mulla siis paikat avautui näköjään hiljakseen noilla jomotteluilla ja vihlonnoilla.Paikat oli kokonaan auki,kun sairaalaan mentiin ja siitä kahden ponnistuksen päästä virkeä tyttö oli maailmassa :)

Kannattaa käydä tarkistamassa kohdunsuun tilanne,jos kovin paljon tuntemuksia on.Voi nimittäin tullakin sitten äkkilähtö niin kuin meillä.Tsemppiä!

Niin ja,meidän vauveli syntyi viikoilla 40+3<br><br>

Yhteistyössä