Synnytys lähellä vaiko vatsapöpö? Neuvoja!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä-88"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä-88"

Vieras
Taustatietoja : Kolmas raskaus (1 alatie ja 1 sektio takana), nyt tänään rv 34+0. Puolivälistä on supistellut ja sitä seurattu, mitään ei ole kohdunkaulalle tehnyt, pari viikkoa sitten oli 5cm jäljellä, sitten 4 ja nyt ollut viikon ajan 3 (viimeksi katsottiin to). Sellaisia supistelukohtauksia, että monta tuntiakin saattaa tulla 5-10 min välein, + että viime päivinä ollut menkkamaista kipua selässä ja alavatsalla, oikea puoli mahasta, lantiosta ja selästä oireilee pahiten. :O Kohdunsuu ollut pehmeähkö (aiemmin ollut kiinteä tässä raskaudessa, vaikka 3:mas onkin). Noh, nyt sitten olen valvonut 3:sta asti , meni ykskaks vatsa sekaisin (ei pitäisi olla mahatautia liikkeellä, ei perheessä ei missään.) , 2 kertaa sai ravata puolen tunnin reissuilla ja toisella kerralla tuli vähän vertakin. Ja aivan vesimäistä.. Se sitten taas provosoi supistuksia. Niitä on nyt tullut, kestettäviä kivistyksiä on, mutta selkä tosiaan on kipeä, närästää ja puristaa ja kertakaikkiaan todella outo olo. :( Illalla en syönyt muuta kuin itsetehtyjä fudgepaloja (niistä ei muille mitään tullut? :o ) ja melkein purkillisen tonnikalaa. Että en tiedä... Tässä koko raskaudessa vatsa oireillut enemmän tai vähemmän, toiminut kuitenkin eikä mitään sellaista ole tullut... Nyt muutaman tunnin ollut sen suhteen ihan rauhallinen, mutta pahoinvointia on. (Sitä ollut kyllä aika ajoin.) Lähin synnärikin on melko kaukana joten en tiedä mitä tehdä, tullut rampattua vaikka ja missä. Edellisissä raskauksissa supistelutkin alkoivat vesienmenon jälkeen. Joo, ja anteeksi sekava selostus (yliväsy) ja idioottimaisuus, mutta jos joku viisas voisi kertoa kokemuksia tms?

Minulla meni ajoittain viikolta 36 alkaen välillä maha ihan kuralle. Tuli useita kipeitä supistuksia melko säännöllisestikin. Olin ihan varma että synnyttämään lähtö on lähellä. Vauva antoi kuitenkin odottaa itseään melkein kaksi viikkoa yli lasketun ajan. Tosin supuistukset olivat tehneet tehtävänsä ja synnytys oli todella nopea kun se lopulta kunnolla alkoi.

Sinulla on viikkoja niin "vähän", että soittaisin synnärille ja menisin näytille.

Kiitos teille ! siinä se just onkin että oon käynyt seurattavana ym mutta nyt kuulemma 34+0 jälkeen eli tänään lupa tulla?? täälläpäin ainakin. jasit meinas viimeksi tän paikkakunnan gyne jotta koska eka käynnistyi viikolla 42 ja edellinen 37 (oli kyl suunniteltu sektio viikolle 40) niin nou hätää? en tiedä. ja kivistää nyt jatkuvastiutta ei oo kipeitä nyt... varmaan aika tyhmältä kuuöostanutmut...

Yhteistyössä