Synnytys lähestyy ja kämppä on hövityksen kauhistus

  • Viestiketjun aloittaja "Mir"
  • Ensimmäinen viesti
"Mir"
Olen jättänyt viimetinkaan siivoushommat nyt tuntuu ettei montaa päivää enää synnytykseen mene ja kämppä on kukn hävityksen kauhistus. Anoppi oli luvannut tulla siivoamaan muttei sitten paljoa tehnyt kun tuli käymään, enemmän siitä oli stressiä. Nyt tuntuu ettei enää lillään jaksa, ja miehen siivoustaidot ovat aika surkeat...apua...
 
"vieras"
So what. Ei se kuitenkaan kauaa siistinä pysy kun vauva tulee :D mä en ainakaan ekaan 2 kuukauteen saanut mitään aikaseksi, kun vauva vei ajan ja huomion.

Eli älä ota stressiä. Tai sit on miehen hyvä aika opetella siivoustaitoja.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28267648]
Eli älä ota stressiä. Tai sit on miehen hyvä aika opetella siivoustaitoja.[/QUOTE]

Juuri näin. Tai vielä on kolmas vaihtoehto, että mies hommaa paikalle siivoojan.
 
"vieras"
"Miehen siivoustaidot aika surkeat"??? Öö, olisko aika opetella? Itse en tekis edes lapsia sellaiselle miehelle, joka ei osais kämppää siivota edes silloin kun olen viimeisilläni.
 
"odottaja"
Meillä on taas vielä noin 8 viikkoa H-hetkeen aikaan, mutta vähän alkaa itselle stressi kanssa hiipiä keretäänkö tehdä kaikki kuntoon.

Lähinnä vain murehdin siitä minne vauva laitetaan nukkumaan, jos ei keretä ennen hänen syntymäänsä rempata yläkerrasta yhtä huonetta kuntoon. Kun ei pinnasänkyä saada mahtumaan tällä hetkellä makkariimme, kun siellä on isomman lapsen sänky ja hänen huoneensa + isompi sänky on täynnä lelulootia, mitkä menevät yläkerran uuteen huoneeseen sitten, kun se valmistuu. Joten siis ei lapsen
huoneeseenkaan saada pinnistä mahtumaan.

Sitäkin olen miettinyt hätäratkaisuna, että jos raivaa tilaa äitiyspakkauksen lootalle tuohon lapsen huoneen isompaan sänkyyn ja laittaa vauvan lootan nukkumaan + itkuhälytin viereen. Ottaa toisen hälyttimen makkariin mukaan. Kun sen tiedän, että isompi tenava ei vain osaa tuossa omassa huoneessaan nukkua, kun taas minusta vauvat nyt nukkuvat missä vain. Lisäksi en kyllä halua isommalle liikaa muutoksia elämään järjestää, joten hän saa jatkaa nukkumista meidän kanssamme makkarissa omassa sängyssään.

Sitten kun yläkerran huoneen remppa on valmis ja lapsen huoneesta lelulootat kuskattu sinne, niin sitten tietysti siirryn vauvan kanssa samaan huoneeseen nukkumaan.
 
"Niiskuneiti"
Älä stressaa!
Mulla voi tulla lähtö koska vaan.. Ja silti kämppä on mitä on. Kyllä mä päivittäin sitä yritän järjestellä, mutta ei se vaan lapsiperheessä pysy (tai meillä ainakaan).
Pyykkikoria oon yrittänyt pitää suht tyhjänä ettei sit oo edessä monen päivän pyykit!
Peruspuhdasta täällä kyllä on, mutta tavarat vaan aina menee sikin sokin.
Mä tiedän et oon tääl kuinka siistiä vaan kun lähden niin kun tuun takasin ;D!
Ei elämä oo niin vakavaa, eikä se lopu siihen kun vauva syntyy!!
Meillä ainakin siitä pitää noi isommat huolen! Siivoavat toki jo omia jälkiänsä mutta kyllä
se vaatii ohjausta ja tsemppausta ;D
 
Pyydä anoppia uudestaan kylään ja siivoamaan yhdessä miehesi kanssa. Ja samalla opettamaan sille pojallensa miten siivotaan, nyt on korkea aika opetella.
Jos mies ei suostu siivoamaan niin sitten laita se palkkaamaan sinne siivooja, kunnon siivouksen jälkeen on miehenkin helpompi pitää siisteystasoa yllä.
Kodin siistinä pitäminen ei todellakaan ole yksin sinun hommasi. Joten nyt annat muiden siivota etkä itse laita tikkuakaan ristiin.
 
"Anne"
[QUOTE="vieras";28267695]"Miehen siivoustaidot aika surkeat"??? Öö, olisko aika opetella? Itse en tekis edes lapsia sellaiselle miehelle, joka ei osais kämppää siivota edes silloin kun olen viimeisilläni.[/QUOTE]

Ymmärrän että esim. 4-vuotiaan siivoustaidot on aika surkeat mutta aikamiehenkin? En usko. Taitaa kyse olla enemmän viitsimisestä, kuka vain osaa laittaa tavarat paikoilleen ja käynnistää imurin.
 
Mä kun tulin nuorimmaisen kanssa sairaalasta, meinasin pyörtyä, kun näin missä kunnossa kämppä oli :LOL: Ei auttanut kuin alkaa siivoamaan ja nöyrästi muu perhe seurasi esimerkkiä perässä ;)
Esikoisen kohdalla kun kotiuduttiin sairaalasta niin ei meilläkään oltu siivottu sinä aikana, jopa mun tyyny oli edelleen kylppärissä mihin sen olin raahannut kun makailin supistuksien kourissa kylppärissä.
Ennen toisen syntymistä sanoin miehelle että jos ei siivoa mun poissaolon aikana niin en tule sairaalasta kotiin. Mies olikin sitten siivonnut, pessyt pyykit, hankkinut kaikki loput vauvatarvikkeet jne. eli kaikki oli aivan valmiina kun tultiin.
Eikä meillä kovin sotkuista kerkeä tulemaan kun itse siivoan joka päivä mutta en myöskään halua parin päivän sairaalassa olon jälkeen tulla kotiin siivoamaan miehen parin päivän sotkuja.
 
Okei.

Jotkut tekee joulusiivon, pääsiäissiivon. Kevätsiivouksen ja talvisiivouksen.

Ja synnytyssiivouksenkin vissiin.

Miksi? Eikö riitä ihan perussiisteys, myös ns. erikoistilanteissa? Kai kämppää on raskausaikana kunnossa pidetty kuitenkin.

Niin ja mitä miehiin tulee; jos ne osaa elää ja hengittää, niin ne osaa kyllä myös siivota halutessaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Saksamamma
"vieras"
Miten voi olla mahdollista saada koti kamalaan kuntoon muutamassa päivässä? Itse en mikään siisteysintoilija ole, mutta tietyt asiat tehdää päivittäin/ viikoittain. Pysyy perussiisteys. Tavara meillä on karsittu ihan minimiin ja esim. imuroinnin aikana ei tarvi mitään siirrrellä. Siivous sujuu nopeasti.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28268100]Miten voi olla mahdollista saada koti kamalaan kuntoon muutamassa päivässä? Itse en mikään siisteysintoilija ole, mutta tietyt asiat tehdää päivittäin/ viikoittain. Pysyy perussiisteys. Tavara meillä on karsittu ihan minimiin ja esim. imuroinnin aikana ei tarvi mitään siirrrellä. Siivous sujuu nopeasti.[/QUOTE]

Mä koen että se on helppoo terveenä ja elinvoimasena, mutta esim. viimeisilläni raskaana ja nyt hiljattain olin kovassa kuumeessa, niin ei välttämättä jaksa edes pyyhettä tai juomalasia palauttaa heti paikoilleen, ja siitä se sotku sit syntyy.

Ja "kamalaan kuntoon" on tietysti mielipideasia, mun mielestä kamala sotku on jo se kun tavarat on väärillä paikoilla, toisten mielestä sekin on vielä suht siistiä vaikka tavarat ois vähän missä sattuu ja lattiat täynnä villakoiria....
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28268140]Mä koen että se on helppoo terveenä ja elinvoimasena, mutta esim. viimeisilläni raskaana ja nyt hiljattain olin kovassa kuumeessa, niin ei välttämättä jaksa edes pyyhettä tai juomalasia palauttaa heti paikoilleen, ja siitä se sotku sit syntyy.

Ja "kamalaan kuntoon" on tietysti mielipideasia, mun mielestä kamala sotku on jo se kun tavarat on väärillä paikoilla, toisten mielestä sekin on vielä suht siistiä vaikka tavarat ois vähän missä sattuu ja lattiat täynnä villakoiria....[/QUOTE]

Juu, mutta jos raskaana olet niin sulla ilmeisesti myös on mies, joten kyllä on pahasti vialla asiat, jos kahden aikuisen talossa on sellainen sotku, joka itseä vaivaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28268149]Juu, mutta jos raskaana olet niin sulla ilmeisesti myös on mies, joten kyllä on pahasti vialla asiat, jos kahden aikuisen talossa on sellainen sotku, joka itseä vaivaa.[/QUOTE]

Asiat pahasti vialla, jos kodissa joskus on sotkua joka itseä vähän häiritsee? :D Jooh, no sulla on sit asiat hyvin jos se on sulle pahasti vialla. Mulle se on vaan elämää, joskus on sotkua, ei siitä tartte ottaa stressiä. Sä olisit varmaan kuollut sit meille, kun oli vauvan syntymän jälkeen parikin kuukautta "vähän sotkua". Molemmat oltiin niin helvatan väsyneitä että hyvä kun ruokaa saatiin nokan eteen väkerrettyä. :D
 
"vieras"
Minä siivosin kunnolla päivää ennen synnytystä. Olin neljä päivää poissa ja kun tulin laitokselta vauvan kanssa oli kämppä ihan hirveässä kunnossa. Jouduin heti purkamaan tiskikoneen puhtaista astioista ja latomaan lavuaarissa lionneet astiat koneeseen. Kissan vessa oli siivoamatta, kusi haisi. Pyykit pesemättä ja edelleen puhtaat pyykit narulla "kuivumassa". Ukko oli istunut vain koneella kotona ollessaan. Kyllä vitutti.
 

Yhteistyössä