synnytys kyssäreitä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mörri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mörri

Vieras
eli osaisko kukaan kertoa että onko vaikutusta esim sillä että vauva on kiinnittynyt todella alas??siis esim synnytyksen kestoon tai ns helppouteen??mitens ensi kertalaisena mistä sitä tietää et onko tulossa esim nopea synnytys?ei haluis liian aikasin mennä sinne kätilöitä kiusaamaan ja muilta viemään aikaa..mut sit ettei tulis kiirekään..oon aika huono varmaan lähtee ku nyt on pari kertaa luullubet lähtö tulee ni en oo suostunu lähtee kertaakaan ku on aina 2h jälkee loppunu ja välit ollu 4-15min...paljon kysymyksiä mut kiitos jos joku vastaa=)

niin js vielä..saattako tällä 24/h jomottelulla ja vihlonnalla olla esim avaavaa vaikutusta?

mörri rv 40+4

No mun sisko sanoi tuossa tilanteessa että lähet sitten kun et pysty istumaan paikoillaan vaan tulee niin kipeetä ettei pysty olemaan. En odotellut sitten noin kauan vaan menin synnärille ja siellä sanottiin että katotaan nyt aamulla miltä näyttää, mee vaan rauhas nukkumaan, lapsi syntyi 1.29 ja kätilö oli pihalla ku lumiukko. Lapsi ei ollut mitenkään ihmeen alhaalla.

Minulla neljäs lapsi ei ollu laskeutunu ollenkaan ennenku kalvot puhkastiin ja synnytys kesti 4h.
Ei se vaikuta synnytyksen pituuteen ollenkaan.
Ennemmin käyt siellä turhaa ku jäät kotiin miettimään ja syntyy matkalle.

Tsemppiä ja voimia koitokseen.
Ei sitä etukäteen tiedä tuleeko nopea vaikko pitkä synnytys.
Tai no tietää sen siittä et jos ne alkaa heti alussa tosi rajusti ja tulee saman tein tiheään niin silloin kyllä kannattaa lähtä ajoissa ajamaan.

No kun et sä sitä tiedä mistään... Voipi olla tai voi olla olematta :D Sen kun tietäs...

Mut joo: on se lähtökohtasesti parempi mitä enemmän lapsi on siellä lähtökuopissa. Mutta ystäväni, joka synnytti neljättään, synnytti häntä 12 tuntia, vaik vauva oli ollu jo kauan ihan alhaalla. Neljäs synnytys oli sitten se kaikkein pisin.

mä oon aina yrittäny suhtautua noihin loppuajan kipuihin sillai positiivisesti, että ne avaa reittiä vauvalle - ainakin niitä on sillon helpompi jaksaa

mä voisin sen verran kommentoida, että itse uskon että eka synnytys oli "helppo" siksi, kun raskaus meni viikkoa yli lasketun ajan, ja supistuksia oli jonkin verran ollu jo pitempään. Eli paikat oli pikkuhiljaa auennu, ei tapahtunu sitte koko operaatiota siinä synnytyssalissa, jossa ehdittiin olla "vain" reilu 6 tuntia. Olihan sitä siinä, mut ensisynnytykseksi nopea

Mulla tuo toka oli jo pitkään lähtökuopissa ja aamupäivällä rupes pikkusen supistelemaan ja koko päivänhän se supisteli ei kovin kivuliaasti mutta tasasen epäsäännöllisesti ja sitten yöllä puol kolmen jälkeen tehtiin lähtöä sairaalalle kun supistukset niin mojovia että ei kärsiny paikallaan olla kun supisti ja aamulla melki puol ysi synty vasta :) tosin ois syntyny jo aikasemmin jos kätilö ois ollu paikalla ja puhkassu kalvot :whistle: mut tulipahan kärvisteltyä :D

Lisäyksenä vielä että olin 4 senttiä auki kun sairaalaan mentiin =)

Mulla laskeutu esikko jo tosi aikaseen ja oli kiinnittynytkin.Tuntui ettei pääse käveleen enää kun painaa jonnekin niin kipeesti.No ei sitten kyllä ennakoinu mitenkään nopeeta synnytystä - kaks vuorokautta sitä pakerrettiin ja neiti oli vielä kaikkien yllätykseksi kasvotarjonnassa ja ponnistusvaihekin oli tuskaisen pitkä.Vauvan pää oli vaan pitkulaiseksi muovautunut ja päässä oli iso pahka - lääkärin mukaan johtui siitä kun oli ollu niin pitkään kiinnittyneenä ja hankautunu siellä luitten välissä.No,hyväkuntoisena onneksi muuten syntyi.

Yhteistyössä