synnytys ja pahoinvointi

kätilöäiti
Kätilöiden keskuudessa leikkimielinen käsite "viiden sentin laatta" viittaa juuri tuohon avautumiseen liittyvään pahoinvointiin. Se kertoo useimmiten synnytyksen olevan hyvin käynnissä ja edistyvän. Tavallista on, että kertatyhjennys riittää, eikä pahoinvointi jatku enää tuon jälkeen. Mutta eihän toki kaikki synnytyksessä oksenna. Itse olen tosin puklannut joka kerta, juuri tuossa viiden sentin tuntumassa. Öh.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.06.2005 klo 18:19 kangasajuruoho kirjoitti:
Mua ainakin on joka kerta oksettanut... just siinä ennen ponnistusvaihetta...
samoin, myös synnytyksen jälkeen jatkunut heikko olo ja usein oksentanut vielä tunti jälkeenpäinkin. johtuiskohan siitä että synnytykset nopeita ja pistävät hormonierityksen ihan sekaisin...
 
pamela28
mulla laatta lensi molemmilla edellis kerroilla vasta synnytyksen jälkeen ku leivät ja kahvit oli tarjottu ja syöty. eka kerralla olin jo osastolla enkä meinannu löytää vessa vasta ku viime tipassa. tokalla kerralla oltiin vielä synnytyssalissa ja vessa oli lähellä. nyt kolmannella tulevalla kerralla taidan suosiolla jättää tarjoilun kokonaan väliin...
 
Olin täysin yllättynyt kun aloin oksentamaan synnytyksen aikana. Itse epäilin sen johtuvan ilokaasusta, mutta kätilö sanoi sen johtuvan kivusta. Oksentaminen helpotti kun sain epiduraalin, mutta kun senkään vaikutus ei riittänyt, edes kulausta vettä ei kestänyt enää ottaa kun jo oksensin. Ensi kerralla olen viisaampi ja jätän ruuat väliin...
 
Siitä asti kun synnytys käynnistyi oli huono olo,ja salissa aloin oksentaa vähän väliä.Sitä kesti siihen asti että sain ilokaasua... :x Enkä ollut syönyt pariin vrk,että oli kiva yökätä "tyhjää".
 
drewi
minä aloin oksentaa heti kun lapsivedet oli mennyt ja siitä sitten tasaseen tahtiin koko 12h jonka synnytys kesti oksensin..tosin kyllä minulla oli pahoinvointia koko raskauden ajan..mutta tosiian niinkuin oma äitini talvella totesi (samalla lailla oksensi minua odottaessaan) että kyllä se synnytykseen loppuu..ja kun poika sylissä..ei ole sen jälkeen huonoa oloa ollut =)
 
Trillian harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2005 klo 09:49 vieras kirjoitti:
Täällä kans oksetti. KUn kätilölle siitä sanoin niin kertoi sen johtuvan siitä että synnytys lähestyy.
Minä oksensin tätä esikoista synnyttäessä kauniissa kaaressa, mutta synnytykseen meni oksentelun alkamisesta ainakin 7 tuntia...
 
oksensin todella paljon. olin juuri käynyt syömässä ja käynnistys oli aloitettu ja kätilö sanoi, että rouvan synnytys on nyt alkanut. siinä sitten vaihdettiin puhdasta ylle ja lähdimme kävelemään synnytyssaliin. siihen loppui oksentelu ja alkoi jännitys.
 

Yhteistyössä