Synnytys & automatka sairaalaan

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei synnyttäneet siskoni!
Esikoinen täyttää vuoden kohta ja ajatukset kulkevat memory lanea pitkin raskaudesta tähän päivään. Mikä matka se onkaan.
Yksi asia, joka on isona ? - merkkinä yhä on

kuinka paljon SATTUI OLLA AUTOSSA se n. 20 min kotoa sairaalaan. Kuin kidutus.

Supistuksia oli n. 3-4min välein ja ne olivat tosi kivuliaita. Tens-ei enää auttanut ja päätettiin lähteä takaisin synnärille kotiin passituksen jälkeen. Mutta on ihan jäänyt TRAUMA siitä automatkasta. Kipu oli yhtä kovaa kun kovimmillaan itse synnytyksessä kun epiduraalin vaikutus lakkasi ennen kun vauva oli ulkona, kesken viimeisten ponnistusten. Ajomatkalla koettu kipu tuli jokaisessa mutkassa ja tömskyssä, liikennevaloista lähdössää, painovoimaan ja liikkeeseen liittyen, ei supistuksiin. Kipu oli niim kovaa, ett itkin ja huusin että pysähdy pysähdy vaikka tien varteen. Heti kun auto oli parkissa helpotti.

En vieläkään tiedä, mistä tämä kipu johtui? Muilla kokemuksia?
Murtunut häntäluu, josta en tiedä? Vauva painoi hermoon kohdun suulla?

Taustatietona: voimakkaasti taaksepäin kääntynyt kohtu, synnytys meni yli viikolla, SI-nivel kivut 2/3n lopulla niin kovat, että joka askel sattui vasemman pakaran keskelle, syvälle (osteopaatti oli tässä tukena)
 
vierailija
Mulla myös ihan tuskaisen automatkat ollut (4 synnytystä), penkinlämmitin auttaa itsellä jonkin verran, kotona kuumaksi lämmitetty kauratyyny myös. Kahvassa roikkuminen auttaa myös vähän kun saa painoa edes vähän pois selältä. Mä olen tosin joka kerta lähtenyt sairaalaan siinä vaiheessa kun supistusten väli ollut jotain 6-10 minuuttia koska matkaa 40min ja nopeat synnytykset.
Matka sairaalan parkkipaikalta ilmoittautumiseen on kestänyt ikuisuuden koska kävellessä mulle tulee varmaan minuutin välein supistuksia ja pakko silloin pysähtyä.
 

Yhteistyössä