Tsemppiä sinulle tulevaan maailmasi mullistavaan kokemukseen

! Pelko kuuluu asiaan, se myös antaa voimia, mutta muutoin mene rohkein ja avoimin mielin synnyttämään.
Mulla on kolme synnytystä takana, viimeisin reilu kuukausi sitten

, ja jokaiseen olen mennyt pieni pelko persiissä, niin sanotusti. Esikoista tehdessä mielessä pyöri kaikki mahdolliset "patti- tilanteet" mutta todella ihana, rauhallinen ja rautaisan ammattitaitoinen kätilö osasi oikeissa kohdissa valoa rohkeutta ja uskallusta, joten synnytyksestä ei jäänyt mitään "hampaan koloon" vaikka rankka urakka olikin.
Toka sujuikin sitten sukkelissa merkeissä, etten edes ehtinyt juuri mitään ajattelemaankaan, ja tämä kolmas tuli ihanan pehmeästi. Ja joo, käynnistetysti - ja se ei todellakaan tarkoita sitten sitä - niinkuin täällä yleistäen ja erheellisesti on mainittu - että se on "kamalan paljon kivuliaampaa, plaa plaa ja hui hui!!". Kilin kellit, supistukset on supistuksia, mullakin oli omat ennakkoluuloni juuri noista pelotteluista ja hurjista legendoista johtuen; tosiasiassa ei ne yhtään sen kivuliaimmilta tuntunu kuin spontaanisti alkaneetkaan supistukset. Annat mennä vain rohkeasti päin synnytystä ja sitä ihanaa palkintoa, mikä odottaa. Jätät omaan arvoosi kaikki jutut synnytyksistä, jokaisella on ihan omat henkilökohtaiset kokemukset siitä, ja meistä jokaisella on erilainen kyky vastaanottaa mm. kipua, joten... voit jopa yllättyä itse tilanteessa omasta rohkeudestasi ja voimistasi!
Olettaisin myös, että jos odotettavissa olisi iso vauva, niin sinulle oltaisiin jo tehty perustavan laatuisempi tutkimus lantiosi mitoista yms. ja kanssasi olisi varmasti myös keskusteltu synnytystavasta, joten en usko, että sieltä on jättikokoista tulossa. Eri asia on, mikäli sinulle on diagnosoitu raskausdiabetes, mutta silloinkaan ei noiden tietojen valossa sinulla ole mikään hätä...ellet nyt ihan simona ole herkkuja ryhtynyt napsimaan! Joten "tulta päin" avoimin mielin! Meidän joukossa on kohta uunituore äippäliini

!