Synnytyksestä,imetyksestä yms. lasten kasvatuksista...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 23:33 vieras kirjoitti:
Emilyn,sä olet kyllä vähän nyt nolannut itses vaihteeksi.
Rakkaat sisaret,jättäkäämme moinen itsekseen jupisemaan ja oppejaan jakamaan. Jos ei omaa riitävää aivokapasiteettiä,sinne on turha koittaa yhtään mitään sinne päähän takoa. Älkäämme välittäkö. Meitä on moneen junaan.
ja jotkut jäävät asemalle :xmas:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 23:20 Emilyn kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 23:19 Harmailija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 23:15 Emilyn kirjoitti:
Toi teknosynnyttäjä olikin ihan uusi termi :eek:

Ei ollut vitsi, eli lapsen tarpeet ensin tarkoittaa siis ei-suvaitsevaista :headwall:
Ihan oikeastiko sinä tarkoitat, että pullosta maidon tarjoava äiti ei välitä lapsestaan tarpeeksi. Voi elämän kevät sanon minä.
Jos hän itsekkäistä syistä päättää olla imettämättä, niin hän on itsekäs.
Mikä on itsekäs syy? Mikä on riittävä ongelma ja kuinka kauan pitää yrittää ja yrittää ennen kuin voi "hyvällä omallatunnolla" antaa periksi?

Niin ja kuka sen riittävän yrittämisen voi määritellä, paitsi äiti itse? Varsinkin näin tällaisen palstan kautta tehdyt päätelmät toisen itsekkyydestä ovat aika tuulesta temmattuja kun ei tiedetä oikeasta tlanteesta mitään. :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 23:26 Ojanperän Hilma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 23:23 Knicke Knackerton kirjoitti:
Kun joku haluaa arvostustaomista teoistaan ja ei sitä saa, niin sitä haetaan sitten polkemalla muiden tapaa, jotta se oma kruunu kiiltäisi enemmän.
Tämä on ihan totta. Mutta mun mielestä tämä pätee myös toisin päin: Jos itse - vaikkapa vaan alitajuisesti - on pettynyt johonkin omaan toimintatapaansa, kokee helposti muiden jutut arvosteluksi tai vähättelyksi, vaikka juttuja ei sellaisiksi todellakaan olisi tarkoitettu.
Juu luinkin tuota aikaisempaa kirjoitustasi, niin sieltä löytyy asiaa.

Se voi tosiaan olla, että tuntuu itsestä pahalta jos ei ole jossakin onnistunut omien odotustensa mukaisesti, niin silloin on herkemmillään ja se toisen ylpeys omista saavutuksista, tuntuu leuhkimiselta ja syyllistämiseltä.

Syitä tuohonkin voi varmaan hakea suomalaisesta luonteesta "ole aina nöyrä, älä kerro muille saavutuksista, se on kerskailua".
Lisäksi nykyajan äitiys on suorittamista ja se heikentää itsetuntoa monelta, koska väistämättä moni epäonnistuu niissä tavoitteissa, mitä oli lukenut ennen äitiyttä kirjoistä. Ei osata antaa itselleen anteeksi..

Lunatic
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 23:33 vieras kirjoitti:
Emilyn,sä olet kyllä vähän nyt nolannut itses vaihteeksi.
Rakkaat sisaret,jättäkäämme moinen itsekseen jupisemaan ja oppejaan jakamaan. Jos ei omaa riitävää aivokapasiteettiä,sinne on turha koittaa yhtään mitään sinne päähän takoa. Älkäämme välittäkö. Meitä on moneen junaan.
(ja moni vielä asemalle jää.. ;) )

seliseliseli
Ymmärrätkö sä Emilyn itsekään, mitä sä yrität sanoa. Hirveää selittelyä ja väliin aina joku tuulesta temmattu kommentti, jutuillasi ei ole selkärankaa ja katoat aina paikalta, kun menee liian vaikeaksi.

Yhteistyössä