Synnytyksestä toipuminen: Ratsastajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ratsastaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ratsastaja

Vieras
Hei!

Kuinkas nopeasti te olette toipuneet ratsastus kuntoon? Mä lähdin ratsastamaan puolentoista kuukauden jälkeen synnytyksestä ja hyvin jaksoin. Ongelmana on vain virtsankarkailu. Tavallisessa ratsastuksessa ok, ei ongelmia, mutta kevyessä istunnassa ja estetunneilla iso ongelma! Miten muilla, onko ollut virtsankarkailua ja miten nopeasti se on lakannut?

Treenailen muutaman kerran viikossa lantion pohjalihaksia.

Olen aloittanut n.3-4kk synnytyksestä. Ei ole ollut virtsan karkailua, olen kuitenkin 9 kertaa synnyttänyt joten aika monta uudelleen aloitusta ollut.
En vaan ole voinut treenata *täysin rinnoin* vaan alottanut kun maidon tulo tasaantunut.

Jos olisin sinä niin kävisin gynellä varmuudeksi näytillä?

Synnytyksen jälkeen olin takaisin satulassa noin viikon jälkeen. Tikkejä oli alakerrassa mutta eipä ne menoa haitannut, päiinvastoin tuntui että palautuminen kävi nopeammin kun pääsi melkein heti takaisin rakkaan harrastuksen pariin. Nyt myös tämän toisen tulokkaan syntymän jälkeen on tarkoitus aika samaan tahtiin olla taas maastoilemassa jos ei mitään erikoista tapahdu.

Onko kenelläkään kokemusta virtsankarkailusta? Vai olenko minä ainoa? Gynekologille varmaan menen jos ei parin kuukauden sisällä helpotu. Normaalissa elämässä ja ratsastuksessa ei ole ollut.

Yhteistyössä